Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ? - Page 4

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to dział a ?
Myślę że mało kto zna się na tym, więc nie ma powodów do wstydu :) W
podanym linku do Wikipedii mniej więcej jest to wyjaśnione, natomiast
jest to dobry przykład jak wygląda nasza nauka i podejście do nowości.

Nie jest to moja koncepcja (podobne przemyślenia są w książce "Umysł
zamknięty"), ale można zauważyć że ustalił się pewien stan równowagi
albo zastoju. Ciężko jest się przebić z nowymi pomysłami (zwłaszcza w
lecznictwie) bo to by oznaczało utratę pozycji przez aktualne
autorytety, utratę dochodów przez firmy farmaceutyczne i innych
producentĂłw z branĹźy oraz ogĂłlnie duĹźo zamieszania oraz poderwanie
zaufania do branĹźy.
Mamy więc taką sytuację: pompuje się miliardy w celu poprawy
istniejących metod (co np. w wypadku leczenia raka daje mizerne
rezultaty i wciąż nie ma skutecznej metody leczenia) a odrzuca się
możliwość sprawdzenia (relatywnie małym kosztem) i wykorzystania
alternatywnych metod (albo ostatecznego potwierdzenia ich
nieskuteczności), które mają dużą skuteczność, są tanie i nie mają
skutkĂłw ubocznych.
Tak więc mamy cywilizację oparta o naukę, gdzie z roku na rok przybywa
chorych, a jednocześnie w "naukowy" sposób wszystko co wykracza poza
konwencjonalne leczenie jest wrzucane do wora z magią i oszustwami.

Tak się składa że kiedyś skorzystałem z biorezonansu do leczenia alergii
i jestem zadowolony. Najpierw szukałem pomocy w publicznej służbie
zdrowia, potem w prywatnej, ale nic mi to nie dało. Dowiedziałem się
przypadkiem że ktoś z rodziny wyleczył z alergii pokarmowej swoje
dzieciaki (od stanu prawie nic nie można jeść do stanu wcinają co tylko
wpadnie im w ręce) więc i ja spróbowałem.
Po kilku miesiącach alergia była wyleczona, bez chemii i za nieduże
pieniądze. Ktoś może powiedzieć że to efekt placebo, ale jeżli mam do
wyboru takie "placebo" albo szprycowanie się do końca życia pastylkami
żeby zredukować objawy choroby, to ja już wolę to szamaństwo i przesądy :)
Poza tym coś jednak może być w tej metodzie, bo powoli nauka zaczyna
dostrzegać wpływ pola elektromagnetycznego na nasze organizmy. Niestety
nie pamiętam źródła (rok temu albo dwa w GW dział Technologie) ale w
"poważnych" badaniach okazało się że fale radiowe mają wpływ na
przenikalność błony komórkowej. Można wysnuć wniosek że jak się taką
wymianę miedzy komórką a otoczeniem zaburzy to na zdrowie nam to nie
wyjdzie, więc może coś jest na rzeczy.
Kilka lub nawet kilkanaście lat temu lekarze z Niemiec (tacy prawdziwi z
dyplomem i w białym fartuchu :)) napisali apel do producentów telefonów
bezprzewodowych żeby odłączali nadajnik po włożeniu słuchawki do
podstawki. Wiadomo że modernizacja byłaby tak "kosztowna" że nikt tego
nie posłuchał, ale problem pozostał i pewnie będzie narastał zgodnie z
rozwojem technologi bezprzewodowych. Niedawno czytałem że gdzieś w
Holandii miejska sieć WiFi spowodowała problemy z drzewami, więc
teoretycznie mała i nieszkodliwa moc w praktyce może mieć bardzo
konkretne efekty.
Może medycyna zachodnia dopiero czeka na swój przewrót Kopernikański i
zacznie dostrzegać to co do tej pory ignoruje? Może kiedyś te nowe
metody wejdą do powszechnego użycia, a dzisiejsze wynalazki będą
traktowane jako prymitywne i bezsensowne. Pociągi, samoloty czy nawet
komputery osobiste kiedyś były nie do pomyślenia, a dzisiaj są zwykłymi
maszynami, więc zawsze warto zachować pewną ostrożność w wydawaniu
kategorycznych ocen :)

Pozdrawiam wszystkich

Piotrek

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

ObciEA%li gaB3%EAzie bo nie byB3%o zasiEA%gu?

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,8717365,Wi_fi_niszczy_drzewa.html

"Promieniowanie emitowane przez sieć bezprzewodową może być szkodliwe
dla drzew. Badanie tego zjawiska przeprowadzono w Holandii.

Badanie zleciły 5 lat temu władze holenderskiego miasta Alphen aan den
Rijn, jak dowiadujemy się z serwisu PC World. Niepokój obudziły objawy
choroby okolicznych drzew, których nie można było wytłumaczyć infekcją
wirusa.

Sprawą zajęli się naukowcy z Wageningen University. Stwierdzili oni, że
na podobne symptomy zdradza 70% drzew w całej Holandii. Okazało się, że
przyczyną jest wystawienie na promieniowanie Wi-fi, potęgowane dodatkowo
przez pola elektromagnetyczne telefonów komórkowych.

Holenderscy naukowcy wystawili na działanie Wi-fi 30 drzew - już po
trzech miesiącach zauważyli mikrouszkodzenia kory, wyciek soku oraz
obumieranie wierzchniej warstwy naskórka liści. Badania są kontynuowane
- teraz należy sprawdzić, jakie są długoterminowe efekty wystawienia na
promieniowanie sieci bezprzewodowych."

Może ktoś tym drzewom coś zasugerował i to tylko histeryczna reakcja,
albo Holendrzy coś pokręcili, ale ja tam wolę jednak kable :)

Pozdrawiam
Piotrek

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

Taaaa...

http://www.cbsnews.com/8301-501465_162-20023615-501465.html

"It's an Internet rumor that is spreading, appropriately enough, like
wildfire: Wi-Fi signals can make trees and other plants sick, causing
cracks in their bark and killing off portions of their leaves.
In response, the Dutch government's Antenna Agency, which provides
information on the health effects of electromagnetic fields, has issued
a statement urging caution on the unpublished, unverified and otherwise
very preliminary findings.
The Antenna Agency statement suggests that the researcher involved has
backed away from the reported findings and has not succeeded in
repeating them (pardon the translation): "The researcher from Wageningen
University indicates that these are initial results and that has not
been confirmed in a repeat survey. He warns strongly that there are no
far-reaching conclusions from its results.""

Na przyszłość koledze bym radził szukać potwierdzenia w artykułach
naukowych. Sensacyjne doniesienia mass-mediów rzekomo oparte na
odkryciach naukowców (zwłaszcza "amerykańskich") to w 50% ściema i/lub
niepotwierdzone/niepowtarzalne wyniki.

Pozdr
Portal

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
Ok, mój błąd, aczkolwiek były tez i takie informacje w tym artykule:
"In lab tests, leaves placed for a few months near six radiation sources
emitting radio waves in the 2.4 gigahertz range common for Wi-Fi and
other wireless communications became discolored and showed a "metallic
luster appearance . . . followed by desiccation and death of a portion
of the leaf," the website said. Other reports have said that corn cobs
exposed to such conditions grew more slowly than expected."
Jak sami naukowcy stwierdzili za mało na solidny dowód, ale też trudno
nazwać to normalnym zachowaniem.

"More than 60 studies have looked into the impact that electromagnetic
mobile communications signals might have on plants, according to an
initial review by the Antenna Agency. Some studies did find detrimental
effects, though likely as a result of signal intensities being high (and
close) enough to cause heat damage ??? not the situation in real life
with disparate sources of Wi-Fi signals."
Sama agencja jak widać też nie ma 100% pewności że wszystko jest takie
zdrowe i bezpieczne jak producenci i normy zapewniają.

Mam jeszcze jeden link do którego się w końcu dogrzebałem. Ten niemiecki
apel nazywa się Apel Freiburdzki (09.10.2002 r.)
http://www.igumed.de/apell.html , podpisany przez ponad 2000 lekarzy. Czy
to też ściema?

Pozdrawiam
Piotrek

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

Wyniki są póki co niepowtarzalne - czyli: nie wiadomo.

Nie - to wyciąganie daleko idących wniosków z poniekąd słusznych
obserwacji. Wzrost zachorowalności na choroby cywilizacyjne to
rzeczywiście fakt. Ale założenie że to od promieniowania EM to dokładnie
tyle - nieudowodnione założenie. Jestem ciekaw dalczego sygnotariusze
uparli się obwiniać telefony i ogólnie promieniowanie EM a pominęli np.
wpływ telewizji i komputerów (nienaturalna stymulacja wzrokowa), hałasu,
postępującej "chemizacji" życia i innych "uroków" cywilizacji.
Suma summarum jeżeli się chce mówić o faktach to potrzeba solidniejszych
podstaw niż czyjeś "wydajemisię". Temu służą badania naukowe, a tych
odnośnie wpływu fal EM na organizme żywe było sporo przez ostatnie 30
lat i póki co nie znaleziono żadnych znaczących zależności tego typu.
Dlatego ja pozwolę sobie podchodzić do takich apeli raczej ostrożnie ze
wskazaniem na "sceptycznie".

Pozdr
Portal

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
Rozmawiałem z osobnikiem, który twierdził, że wifi szkodzi, bo ma
zbliżoną częstotliwość co kuchenki mikrofalowe. Na uwagę, że moce jest
około 10^3-10^4 razy mniejsza stwierdził, że "ale przez długi czas to
odpowiada jakbyś wszedł do mikrofali".
Na pytanie, czy jak zrzucę sobie 100 razy na stopę 10 gramową kulkę a mu
kilogramową to będzie to to samo jakoś nie chciał odpowiedzieć.

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,8717365,Wi_fi_niszczy_drzewa.html
http://www.pcworld.com/businesscenter/article/211219/wifi_makes_trees_sick_study_says.html

Editorial note: A Dutch agency that looks into the health effects of
electromagnetic radiation issued a statement that the results of the
research described in this story were unconfirmed. "Based on the
information now available [it] can not be concluded that the Wi-Fi radio
signals leads to damage to trees or other plants," it said, according to
a Google translation.

[OT] Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to d ziała ?

Chyba czas umierać, Panowie?

--
butek
Re: [OT] Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak t o działa ?
Czemu? Wiadomość obiegła świat a potem któryś z redaktorów dostał cynk,
że jest sprostowanie, ale ono nie było już medialne więc nikt go nie
przetłumaczył.

Re: [OT] Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak t o działa ?
Chodzi mi bardziej o to, że, bądź co bądź, szanowane wydawnictwo, jakim
jest IDG, "oficjalnie" przyznaje się do posługiwania się tak kulawym
narzędziem jak Google Translate, znając jakość tłumaczenia czekogolwiek
tymże sposobem, w oryginale równie dobrze mogło być napisane coś
zupełnie odwrotnego ;)
--
butek
Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

Bzdura sprzeczna ze znanymi prawami fizyki. Jedynym oddziaływaniem
Wi-Fi, komórek itp. może być jedynie oddziaływanie termiczne, które przy
tych mocach można praktycznie pominąć. Przypomnę, że Słońce promieniuje
na Ziemię z przeciętną mocą 100W/m2. Jedyną motywacją do tego typu
"badań" mogą być jedynie chęć bycia "naukowcem" lub wydobycie kasy z
naiwnych.

JanuszR

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to dział a ?

100W? nie 1kW przypadkiem? Chyba że w jakimś specyficznym paśmie?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Jasne, literĂłwka

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

jasne czyli na komórki nie działają fale elektromagnetyczne , a światło to
co jest ? tyle ze pasmo jest przez nas odbierane a UV i jego szkodliwość i
domniemanie powodowania nowotworów to nie fala elektromagnetyczna ? no może
ja sie nie znam ... inni wiedzą lepiej ))

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
Trzeba było zasugerować od razu promieniowanie gamma. ;)

Janusz napisał, że PRZY TEJ CZĘSTOTLIWOŚCI jedyne oddziaływanie które wg
naszej wiedzy może następować to oddziaływanie termiczne. Energia
niesiona przez mikrofale jest około 100000 razy mniejsza niż ta w
szkodliwym UV. Dlatego wifi może conajwyżej "nagrzać" pewną objętość a
UV jest w stanie uszkodzić DNA punktowo.

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

teoretycznie tak ale .... nie wiemy w jaki sposób fale elektromagnetyczne
działają  na komórki , nie chodzi o krótkie naświetlanie wysokoenergetyczne
ale jakieś małe dawki . To może wyjść po kilku pokoleniach komórek a te
naszych organizmach sie namnażają i obumierają . Ja jestem ostrożny w
ferowaniu twierdzeń na które nie znamy odpowiedzi . Zycie nieraz nas
zaskoczyło rożnymi sytuacjami . Raczej jestem najbliżej zdania Sokratesa czy
Platona " wiem że nic nie wiem" a od siebie dodałem ... ale niektórzy nawet
tego nie wiedzą ...

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
- Mamy sporo szumu EM w częstotliwościach radiowych z kosmosu.
- Wg aktualnej wiedzy dopiero ultrafiolet jest wystarczająco
energetyczny aby móc prowadzić do uszkodzeń na poziomie komórkowym w
sposób inny niż termiczny.

Czemu więc ta ostrożność przejawia się w podejściu do "klasycznej" nauki
i koncernów pharma a nie do genialnych, niepotwierdzonych rewelacji
jakiś nieznanych szerzej "naukowców".

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

Jeżeli za nieznanych uznajesz klasyków fizyki, których równania znane są
przynajmniej od pół wieku to gratuluję wiedzy.
Dla przypomnienia tak na ludowo aby fala mogła oddziaływać z ośrodkiem
jej długość musi być porównywalna z obiektem z którym ma oddziaływać
inaczej nie zauważa go przechodząc bez oddziaływania. Przykładowo
komórki i wi-fi to długość fali rzędu 12-20 cm. Porównaj to z rozmiarem
komórki i odpowiedz sobie na ile realne może być oddziaływanie. Dopiero
od światła widzialnego i bliskiej podczerwieni natura wynalazła właściwe
substancje dzięki czemu możemy widzieć. Ultrafiolet natomiast może
oddziaływać już z normalnymi komórkami i uszkadzać je. Stąd rak u
opalających się.

JanuszR

Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?

Dobrze, że moja mikrofala nie ma dostępu do newsów, bo by się
dowiedziała, że nie ma prawa działać.

Site Timeline