moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Witam!
Mam do wykonaia reklame  z diod LED (diody sa ulozone po obrysie
liter)wiec trzeba wykonac mase otworow, moze ktos ma sposob jak to
usprawnic, myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl
stawiany na blasze


Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
myslalem nad stojakiem do wiertarki tylko ze tak aby byl stawiany na blas=
ze


Frezarka CNC... chyba jedyne sensowne.
RC4%99cznie zawsze bC4%99dziesz miaC5%82 krzywo, w brew pozorom widaC4%
87% nawet uC5%82amek mm.

__
Pzd,
Irek.N.



Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
UBF%ytkownik Irek N. napisaB3%:
Quoted text here. Click to load it

Nie frezarka CNC (bo za uniwersalne bydle) tylko frezarko-wiertarka albo =

wrEA%cz wiertarka CNC do PCB.

KaBF%da pB3%ytkarnia ma. Dziubdzianie rEA%cznie poza zupeB3%nymi prototyp=
ami20%
(pokaBF% diodo - B6%wiecisz czy nie?) nie ma sensu.

-
Darek


Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy

Quoted text here. Click to load it

Wiesz jaka jest rF3%BFnica Darku?
Frezarek w kaBF%dym mieB6%cie sporo, wiertarko-frezarek (jest takie cuB6%
 w20%
ogF3%le?*) znacznie mniej, wiertarek CNC... nie znam BF%adnej. Co wybiera=
sz? :)


MiB3%ego.
__
Pzd,
Irek.N.
* koordynatka - w zasadzie wiertarka wspF3%B3rzEA%dnoB6%ciowa, ale czEA%
sto20%
traktuje siEA% jB1% teBF% jako frezarkEA%.

Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 2011-07-11 21:32, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

Quoted text here. Click to load it

a co to takiego?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 2011-07-11 09:32, Irek N. pisze:
Quoted text here. Click to load it

wiesz ile to będzie szło na frezarce?


--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
Quoted text here. Click to load it

A wiem...
WiertC5%82o fi 5mm zakC5%82adam, w blasze Alu 3mm zakC5%82adam... wiC4%
99%c...
Obroty na poziomie 6000rpm (HSS!), posuw na poziomie 800mm/min.
WiC4%99c teoretycznie jeden otwC3%B3r wierci siC4%99 ~0,56s. Do tego j=
akieC5%9B 30%20%
czasC3%B3w dostawczych, otwory blisko, wiC4%99c pewnie wystarczy.
To ile tych otworkC3%B3w jest do zrobienia?

__
Pzd,
Irek.N.
ps. blachC4%99 trzeba mocno podeprzeC4%87 dla takich parametrC3%B3w, w=
iertC5%82o trzeba20%
samemu naostrzyC4%87, bo fabryczne kiepsko siC4%99 nadadzC4%85, choC4%
87% moC5%BCe Fanar...20%
kto wie :)
pps. jak ma byC4%87 tak dokC5%82adnie C5%BCe aC5%BC strach, wiertC5%82=
o widiowe C5%BCeby nie20%
trzeba byC5%82o nawiercaC4%87, parametry w gC3%B3rC4%99 powiedzmy 2x =
- przynajmniej.



Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
Quoted text here. Click to load it

http://www.1024.pl/37.MTS (uwaga >20M)

Fi 5mm z rozstawem 10mm w blasze AL okoC5%82o 3mm gruboC5%9Bci z niezna=
nego20%
gatunku (jakiC5%9B odpad).

Quoted text here. Click to load it
87% moC5%BCe Fanar...20%
Quoted text here. Click to load it

http://www.1024.pl/505.JPG
http://www.1024.pl/506.JPG

Nie jest C5%BAle, Fanar daC5%82 rady, nie ma wiele do gratowania i to n=
a20%
fabrycznym ostrzeniu.

MiC5%82ego.
__
Irek.N.


Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
Quoted text here. Click to load it

Zrob sobie "pomocnik" w postaci deseczki z jednym koB3%eczkiemi otworem.
Otwor na wylot, koB3%eczek od strony materialu.
Wiercisz cienkim wiertlem.
W ten sposob wiercisz wszystkie otwory wstepnie.
Potem poprawiasz juz wiertlem docelowym.
Nie napisales  w czym wiercisz. Jesli to plastik to pojdzie ok. Byle
wiertlo ostre bylo.
Jesli blacha to moga byc problemy jesli nie masz wiertarki stolowej.

Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 2011-07-11 09:18, Kedarby pisze:
Quoted text here. Click to load it
  dod am z enei ma problemu z pozycjonownaiem otowru bo to to mam
szablon na wydruku (punkty) ale sama technika bo to np kolo 1000 otworow

Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 11.07.2011 14:34, Kedarby pisze:
Quoted text here. Click to load it

jak masz zaznaczone punkty, to chyba najłatwiej będzie punktakiem je
poprawić, a potem wiertarką z ręki. Statywem możesz mieć problem się
ustawić dokładnie nad punktem.

Można by się pobawić też na jakiejś maszynie CNC, ale to zależy czy
łatwo by się dało przenieść współrzędne otworów do sterownika, oraz ile
egzemplarzy masz do wykonania.

Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 2011-07-11 09:18, Kedarby pisze:
Quoted text here. Click to load it

jakie to duĹźe?
jak blacha mogę wypalić Ci na laserze, albo zlecić na wykrawarkę



--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy

Quoted text here. Click to load it

Skoro trzeba wykonać masę otworów i ręczne ich wiercenie byłoby bardzo
żmudne/kłopotliwe to po prostu zleć gdzieś wykonanie tego na CNC.

Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 2011-07-11 15:19, __Maciek pisze:
Quoted text here. Click to load it

ale dawać to na frezarke cnc nie ma sensu, nie od tego są.
poza tym będzie to szło bardzo długo i kosztownie.
średnia cena to ok 100zł/h.
na frezarkę daję się wówczas, gdy otwory nie są okrągłe, a materiał
nie pozwala na wypalenie.
najtaniej przy jednej sztuce - laser


--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
pawell32 pisze:
Quoted text here. Click to load it
???

Quoted text here. Click to load it
???!

Quoted text here. Click to load it
Nawet 150/h, ale przez tB1% godzinEA% natrzaska ze 2k otworkF3%w jak20%
sensownego operatora trafisz.
Quoted text here. Click to load it
PoniewaBF%...

Quoted text here. Click to load it
Ale jaja.
Wiesz jak wyglB1%da wpalenie dla otworF3%w o B6%rednicy porF3%wnywalnej z=
20%
gruboB6%ciB1% blachy?
MoBF%e dla fi5 i blachy 3mm nie bEA%dzie tak tragicznie, ale fi3/3mm, oj.=
2E%.20%
bojEA% siEA%.

MiB3%ego.
__
Irek.N.
ps. drutem je... drutem... ;)

http://www.youtube.com/watch?v3D%y5Tz8eFoqIA




Re: moze ktos ma sposob na wiercenei otworow pod LEdy
W dniu 2011-07-12 20:51, Irek N. pisze:
Quoted text here. Click to load it

bo nie wszystkie materiały można ciąć

Quoted text here. Click to load it

jak dobrze ustawisz to wychodzą b. ładnie.
owszem po frezie dużo lepiej.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.

Site Timeline