mostek gretza - Page 4

Re: mostek gretza

A ja mam takie same doświadczenia jak Wmak.
Oscylacje pojawiają się w momencie wyłączania się diod.
Kondensator blokujący za Graetzem nie tłumi tych oscylacji.
Częstotliwość tych oscylacji to zwykle kilkaset kHz, a one są wzbudzane
z częstotliwością 100 Hz i mamy brum...
Pomagają różne zabiegi na mostku Graetaza lub przed nim (np. odpowiednio
dobrane gasiki RC).

Z pracą urządzeń audio w ekstremalnie wysokich polach w. cz. nie miałem
do czynienia... więc nie zabieram głosu, ale chętnie bym poznał
mechanizm działania takiego zjawiska - bo chwilowo wykoncypować nie mogę.

pzdr
mk

Re: mostek gretza

dawać ?

To jest prąd maksymalny jaki wg. fabryki mostek zniesie. A jaki praktycznie
popłynie to zależy od odbiornika jaki będzie za mostkiem.
--
Jacek

Re: mostek gretza

Jak w wiekszosci takich przypadkow - to jest prad maksymalny. Czyli do
5A mostek ma obowiazek dzialac dobrze, a powyzej ma prawo sie zepsuc.

Przy czym sam mostek pradu nie bierze - ograniczenie musisz zapewnic
po stronie odbiorczej. Nie wiem do czego podlaczasz, ale to cos nie
powinno pobierac wiecej niz te 5A.
A na wypadek gdyby pobieral wiecej, to sie daje bezpiecznik. Mozna za
mostkiem, mozna (nawet lepiej) przed mostkiem), mozna po pierwotnej
stronie transformatora, mozna dwa ..

P.S. moze byc drobna rozbieznosc jak te 5A liczone - prad staly,
sredni, skuteczny ... typowy uklad zasilacza z transformatorem,
mostkiem i kondensatorem powoduje ze prad plynie w krotkich impulsach,
i bierzesz pradu stalego 5A, a przez mostek plynie w szczycie 15A, a
skutecznego 7A.
Trzeba dokladnie wyczytac w katalogu. Przy czym diody w mostku sie
grzeja raczej pradem srednim niz skutecznym.

J.

Re: mostek gretza
Dzięki za odpowiedź.

Re: mostek gretza
Już wsyzstko rozumiem.Chciałbym bardzo podziękować wszystkim za pomoc

Pozdrawiami jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i wytłumaczenie co i jak

marek