mosfet pada

Witam
ręce ostatnio mi opadają i nie rozumiem co sie dzieje . Robie wyłącznik typu
on/off na MOSFET w obudowie SOT23 na tranzystorze 2N7002 . Tranzystor włącza
LED 3mm . Na bramkę podawane jest napięcie 0-14 V a dioda zasilana jest z 5
V , cos powoduje ze tranzystor pada . Źle dobrany tranzystor czy co ? nie
mam konceptu.

Re: mosfet pada

jaki masz opornik w bramce, jaki LED i jaki opornik w obwodzie drenu?

Re: mosfet pada
opornik w bramce 100 K w obwodzie drenu led 1,5 K. Ciągle mam klopoty z tymi
malymi mosfetami padaja mi i nie wiem dlaczego
Marek

Re: mosfet pada

SC4%85 bardzo wraC5%BCliwe na C5%82adunki, przepiC4%99cie na bramce =
powoduje
C5%BCe padnie, ja miaC5%82em podobnie z bs170.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: mosfet pada

Pada na zwarcie czy na przerwę ?
Dlaczego taki duży opór w bramce ?

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: mosfet pada
jeśli to ładunki uszkadzają to jaki dobrać żeby był zabezpieczony przed
takimi ładunkami ?? Podobne urzadzonko zrobiłem na BUZ11 i pracuje juz rok
bez problemu . Ale chciałem cos zrobić w smd i sobie poradzić nie mogę .
Marek

Re: mosfet pada
Spróbuj dać równolegle do bramki diodę zenera na 15V
prawdopodobnie coś indukuje się na gramce i przebija tranzystor.

--
pzdr, j.r.

Re: mosfet pada

No to może to urządzenie na lampach zrobić? Diody zenera są za wolne. Jak
już, to dać transile, najlepiej bipolarne. Można też spróbować dać tylko
opornik między bramkę a źródło. Transil lepszy, ale opornik też powinien
trochę pomóc.

Re: mosfet pada

Bez żartów - powszechnie się stosuje zwykłe zenerki do zabezpieczania
bramek.

RoMan

Re: mosfet pada
Dodać diodę zenera na 20V.
? Podobne urzadzonko zrobiłem na BUZ11 i pracuje juz rok
Buz11 to jest zupełnie inna kategoria - inne prądy - inne rozmiary - coś
co dla maleństwa w sot23 będzie zabójcze buz połknie pojemnością bramy.

Re: mosfet pada
chyba juz mam , lutownica grzałka indukuje napięcie ok 70V względem mojego
palca ( zmierzyłem meteksem ) po podłączeniu do 0 napięcie spada do 3V w
poniedziałek kupie listwę wstawie zerowanie i kupie tranzystory i sie okaże
. Wiem ze BUZ trudno uwalić nawet młotkiem :-D
Marek S

Re: mosfet pada

czy grzałka moze "indukować" napięcie??

Re: mosfet pada
a czy ja wiem ?? takie sa pomiary
Marek S

Re: mosfet pada

A to jest lutownica z grzałką na 230V ?!

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: mosfet pada
dokładnie tak , jakaś za 50 zł chińska , działa juz kilka lat ale dopiero
teraz przyszło mi do Glowy żeby to zmierzyć . czyli wstawić mu zenerke na 15
V w bramkę i powinno być OK .

Re: mosfet pada

Po pierwsze zmienić lutownicę na taką, która nadaje się do lutowania
takich rzeczy. Grzałka niskonapięciowa zasilana z transformatora.
Dodatkowo regulacja temperatury. Na aledrogo to koszt rzędu 80zł.

Pozdrawiam
Grzegorz

Site Timeline