mosfet pada

jaki masz opornik w bramce, jaki LED i jaki opornik w obwodzie drenu?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dnia 12-03-2011 o 13:53:33 Marek S snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):

Są bardzo wrażliwe na ładunki, przepięcie na bramce powoduje że padnie, ja miałem podobnie z bs170.

Reply to
janusz_kk1

W dniu 12.03.2011 13:53, Marek S pisze:

Pada na zwarcie czy na przerwę ? Dlaczego taki duży opór w bramce ?

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

W dniu 12.03.2011 15:51, Marek S pisze:

Dodać diodę zenera na 20V. ? Podobne urzadzonko zrobiłem na BUZ11 i pracuje juz rok

Buz11 to jest zupełnie inna kategoria - inne prądy - inne rozmiary - coś co dla maleństwa w sot23 będzie zabójcze buz połknie pojemnością bramy.

Reply to
Michoo

No to może to urządzenie na lampach zrobić? Diody zenera są za wolne. Jak już, to dać transile, najlepiej bipolarne. Można też spróbować dać tylko opornik między bramkę a źródło. Transil lepszy, ale opornik też powinien trochę pomóc.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

a czy ja wiem ?? takie sa pomiary Marek S

Reply to
Marek S

Waldemar Krzok pisze:

Bez żartów - powszechnie się stosuje zwykłe zenerki do zabezpieczania bramek.

RoMan

W dniu 12.03.2011 18:14, Marek S pisze:

A to jest lutownica z grzałką na 230V ?!

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

W dniu 13.03.2011 09:46, Marek S pisze:

Po pierwsze zmienić lutownicę na taką, która nadaje się do lutowania takich rzeczy. Grzałka niskonapięciowa zasilana z transformatora. Dodatkowo regulacja temperatury. Na aledrogo to koszt rzędu 80zł.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk