Monter elektronik - na cały/niepełny etat lub umowa o dzieło. - Page 2

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Dałeś książkowy przykład sytuacji, w której właśnie wolno zawęzić ofertę
do konkretnej płci, bo ze względu na przepisy lotniskowe (rewizję kobiet
ma przeprowadzać kobieta, mężczyzn mężczyzna) płeć ma tu bezpośredni
związek ze zdolnością do wykonywania powierzonego zadania. Osoba
wystosowująca w tej sytuacji "politpoprawną" ofertę wykazałaby się
zwykłą ignorancją i nadgorliwością.

A do lutowania wciąż śmiem twierdzić, że potrzebne jest głównie
doświadczenie i odpowiednie cechy osobnicze (primo cierpliwość, secundo
precyzja). Fakt - prawdą jest, że kobiety zwłaszcza z tym pierwszym
radzą sobie z reguły lepiej, ale też nie ma co demonizować - facet jak
musi taśmówkę wykonać i ma w ręku odpowiednie kwalifikacje to też da
radę, najwyżej po paru godzinach zacznie marudzić pod nosem. Ktokolwiek
piszący jakiś większy kawałek softu z kategorii tych mniej odkrywczych i
niespecjalnie innowacyjnych (np. przetwarzanie strumienia danych z
tysiącem if-ów po drodze zgodnie z jakąśtam niewiele dla nas znaczącą
specyfikacją) też będzie znał ten ból. A jak trzeba zrobić, to trzeba i
nie ma "a mnie to nudzi".

Pozdr
Portal

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
Użytkownik "Portal"  napisał

ale
a) czy ta ksiazka ma moc obowiazujaca ?
b) czy przepisy lotniskowe sa w randze ustawy ?

Bo z jednej strony niby macie racje, z drugiej - sa lekarze
ginekolodzy i jakos maja klientki :-)
Z trzeciej - a co z parytetem ? Sluzba celna ma zatrudniac 50% kobiet,
zwolni sie jeden pracownik .. i co ?

J.

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
Hello J.F,

Ginekologów mężczyzn jest więcej. I ponoć pacjentki wolą mężczyzn
ginekologów...

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:
BF%czyzn

Pacjentka ma przynajmniej teoretycznie prawo wyboru - czy woli do20%
ginekologa - mEA%BFczyzny czy kobiety.
PasaBF%erka poddana kontroli osobistej wyboru nie ma BF%adnego. Prosimy d=
o20%
pokoju obok, proszEA% zdjB1%E6 majtki i siEA% nachyliE6%...

--20%
Darek

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Sadze ze jednak sie mylisz,
fakt wyboru nie ma - jest skazana na kobiete ;)

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
UBF%ytkownik Waldek napisaB3%:

Ale tu ktoB6% wB3%aB6%nie proponowaB3% politpoprawnoB6%E6 do szeB6%cianu=
 przy naborze20%
pracownikF3%w - wiEA%c nie moBF%na na stanowisko kontrolera osobistego20%
pasaBF%erek odrzuciE6% faceta... I w efekcie facet bEA%dzie dB3%ubaB3% w =
piBC%dzie20%
pasaBF%erkom - jednym siEA% nawet to moBF%e spodobaE6% (zwB3%aszcza zakon=
nicom? Do20%
syta i bez grzechu?), innym niekoniecznie - majB1% prywatnych grzebaczy..=
2E%

--20%
Darek

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Ma:
"Pierwsze wyłączenie z zakresu zakazu dyskryminacji ze względu na płeć
przewiduje art. 14 ust. 2 dyrektywy 2006/54/WE. Przepis ten stanowi, że
państwa członkowskie mogą postanowić, iż odmienne traktowanie kobiet i
mężczyzn w zakresie dostępu do zatrudnienia nie stanowi dyskryminacji,
jeżeli ze względu na rodzaj pracy, warunki jej wykonywania, płeć stanowi
prawdziwy i determinujący wymóg zawodowy, z zastrzeżeniem, że cel tego
odmiennego traktowania jest zgodny z prawem, a wymóg jest proporcjonalny.

Ustawodawca polski skorzystał z wyżej wymienionej możliwości i w art.
183b § 2 pkt 1 k.p. zamieścił podobne w swojej treści wyłączenie do
cytowanego powyżej. Jako przykłady zawodów, w których powyższe
wyłączenie znajdzie zastosowanie, wskazuje się m.in. aktorstwo, taniec,
modeling, również prace w służbach zmilitaryzowanych, oddziałach
specjalnych."

za http://spp.infor.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id97%347

Uprzedzając czepianie się że funkcjonariusz lotniskowy niekoniecznie
musi być ze służb zmilitaryzowanych - tam wyraźnie jest napisane że to
tylko przykłady.

Nie muszą być. Wystarczy że są zgodne z prawem, a domyślam się, że są.

Pozdr
Portal

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
UBF%ytkownik Portal napisaB3%:

A tu siEA% mylisz - do prac powtarzalnych nie wymagajB1%cych wysiB3%ku20%
fizycznego lepiej zatrudniaE6% kobiety. Lepiej takB1% pracEA% znoszB1% - =
kaBF%dy20%
kto ma choE6%by elementarnB1% praktykEA% przemysB3%owB1% to wie. Tak samo=
 jak nie20%
warto zatrudniaE6% ludzi o nadmiernych kwalifikacjach - bo ich zbyt prost=
a20%
robota bEA%dzie nudziE6% i frustrowaE6%.
  TakBF%e doB6%wiadczenie to

A to inna sprawa.

--20%
Darek

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:
 siB3%EA
c ze wzglEA%du

Lata doB6%wiadczenia majB1% siEA% B6%rednio do wieku - jeB6%li nie zaBF%B1=
damy20%
piEA%E6dziesiEA%cioletniego doB6%wiadczenia to czasem moBF%na siEA% zdzi=
wiE6% jakie20%
doB6%wiadczenie potrafiB1% mieE6% ludzie pozornie mB3%odzi...
Ja koF1%czB1%c studia miaB3%em w elektronice kilkanaB6%cie lat doB6%wiadc=
zenia - a20%
koF1%czyB3%em z takimi co lutownicEA% na obrazku tylko oglB1%dali... Obec=
nie teBF%20
widujEA% takich maB3%olatF3%w BF%e jak piwo kupujB1% to dowF3%d pokazywaE6%
 muszB1% - i20%
w swojej dziaB3%ce siedzB1% od wielu lat.

--20%
Darek

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Zgadza się. Ja w podstawówce, może 3-4 klasa miałem taki zestaw w
styropianie - Radziecki "Radio" Było tam kilka płytek i trochę elementów i
już od dziecka trzymałem lutownicę w ręku :-)
Odkąd pamiętam to coś lutowałem. Inni interesowali się piłką nożną, a ja
czytałem "Nowoczesne zabawki" i "Pies elektroniczny.." Zostało mi do
dzisiaj.
Jak kończyłem studia to miałem doświadczenie i została mi ta pasja do
dzisiaj.
Ale byli tacy co w ogóle nie rozróżniają optycznie elementów do dnia
dzisiejszego, zostali fizolami w firmach handlowych (ci lepsi). Może na
papierze jak napisane dioda to wiedzą, że to dioda ale jakby dać do ręki
razem z opornikami to kto wie :-)

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
UBF%ytkownik Lelek@ napisaB3%:
B1%damy

Jeju, pies elektroniczny - podwozie mieliB6%my, B6%limakowB1% przekB3%adn=
iEA%20
sterujB1%cB1%, parEA% innych tematF3%w odciB1%gnEA%B3o nas od kontynuacj=
i psa... W20%
tym zrobienie licencji krF3%tkofalowca i trzy lata uczenia klasy fizyki z=
a20%
wychowawcEA% - opierdalacza (braB3% od B3%ebka z pierwszej B3%awki Przegl=
B1%d20%
Sportowy, szedB3% na zaplecze i tyle go widzieliB6%my...)

I dziwne - to byB3%o technikum chemiczne - chyba dlatego zostaB3%em nie20%
klasycznym elektronikiem a technologiem elektronowym...

--20%
Darek

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Człowieku - słyszałeś o HR? Oni tez łamią kodeks?
Przecież z jakiejś większej grupy ludzi wybierają konkretnych czyli twoim
zdaniem dyekryminują?

Sam sobie przeczysz! Oferta adresowana jest również do takich bo potrzebuję
kogoś kto umie lutować i to jest podstawa.
Jak umie jeszcze coś więcej to nic mi to nie szkodzi.
Czy twoim zdaniem powinienem napisać umiejącą lutować i projektować?
Tylko jaka wtedy jest szansa, że zgłosi się ktoś co pół życia lutował nie
bardzo wiedząc co - przecież tacy też są i akurat w tym przypadku taka osoba
jest najbardziej odpowiednia na to stanowisko.
Jeśli umiesz lutować i coś więcej a nie możesz znaleźć pracy i wkurzają cię
takie ogłoszenia to zastanów się nad sobą.

A chociażby po to żebyś się zastanowił .....

Gwarancje marne jak i twoje pojęcie o tym, że na tę grupę trafiają tylko
tacy jakich masz na myśli.
Czy to ty przypadkiem nie dyskryminujesz? Jakim prawem zabraniasz mi dawać
ogłoszenie i jednocześnie tym których masz na myśli wchodzić na grupę.

Dlatego namisałem, że może uieć "wyplatać" ale nie musi umieć mierzyć.
To tak jak do szwalni szukają kogoś kto umie zszyć wykroje ale niekoniecznie
musi umieć wykrajać.

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.
Fajnie, ze sie odezwales.
Jeszcze lepiej byloby, gdybys odpowiedzial na pytanie zadane przez
Włodzimierza Wojtiuka.

Pozdrawiam.

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Abstrahując (wiem, trudne słowo) od tematu, ty
zupełnie nie powinieneś się odzywać.

1. Nie potrafisz pisać po polsku.
2. Jak ostatnia łajza, wyciąłeś w pień post
poprzednika. Nie wiadomo więc z jakim
stwierdzeniem polemizujesz (kolejne trudne słowo).

Wróć na Onet.

--
JK

Re: Monter elektronik - na ca^(3)y/niepe^(3)ny etat lub umowa o dzie^(3)o.

Często - tak

Poczytaj kodeks pracy. Kryteria wyboru mogą być tylko związane z
jakością wykonywanego zadania. Powiesz mi, że starszy wiek jest
konieczny, żeby dobrze lutować? Ciekawe i niezgodne z tym czego miałem
okazję doświadczyć.

To dobra rada - przeredaguj ofertę albo przynajmniej dopasuj nieco do
miejsca, w którym je umieszczasz, bo w takiej formie ogłoszenie głównie
sprawia wrażenie, jakoby dodatkowe kompetencje niespecjalnie były mile
widziane podobnie jak wiek nie-emerytalny. Dlatego się nie dziw że
pierwsze wrażenie jest że szukasz najtańszego pracownika z możliwych.

Człowieku. Umieściłeś ogłoszenie na grupie dyskusyjnej, a to medium
służy do wymieniania się wiedzą, doświadczeniami i uwaga, również
opiniami. Nie życzysz sobie komentarzy i opini pod ofertą, zamieść w
bardziej adekwatnym do tego miejscu.

Zastanowiłem się. Spodobało mi się. Zastaowię się jeszcze raz...

To tak z ciekawości - ile osób z tego konkretnego ogłoszenia Ci odpisało
lub zgłosiło na rozmowę ? Bo temat na tyle się rozdmuchał, że istnienia
posta trudno nie zauważyć.

Nikomu nic nie zabraniam ani nie zakazuję.

Po czym wrzucasz to na grupę, która tyczy się głównie projektowania i
dziwisz się, że ludzie mają uwagi. Mimo wszystko życzę powodzenia przy
kolejnych próbach.

Pozdr
Portal

Re: Monter elektronik - na cały/niepełny etat lub umow a o dzieło.

Bo ty byś chciał żeby ci ktoś mądrzejszy od ciebie zaprojektował, napisał
soft, wsady do FPGA i opracował mechanikę, a ty byś mu tylko dał marną
pensję :-) Nie ma tak dobrze :-)

[OT]Re: Monter elektronik - na cały/niepełny etat lub umowa o dzieło.

popatrz, trafiles wlasnie w to czym sie w tej chwili zajmuję :D tylko
jeszcze kawałek optyki do tego dochodzi :) a moj post mial bardziej ogólny
wydźwięk. to taki pstryczek w nos nas wszystkich praktycznie, ale to juz
temat nie na pme.

@

Re: Monter elektronik - na cały/niepełny et at lub umowa o dzieło.

Wszystko się zgadza z pewnym zastrzeżeniem do "marnej pensji".
Pracodawca powinien być dobry w wymyślaniu strategii,organizowaniu pracy
pracownikom a w małej firmie może pozyskiwaniem zleceń. Gdybym potrafił
być dobrym pracodawcą to zatrudniłbym lepszego od siebie programistę,
lepszego projektanta płytek i kogoś do lutowania i uruchamiania układów
jeśli nie lepszego to przynajmniej młodszego z lepszym wzrokiem :)

Re: Monter elektronik - na cały/niepełny etat lub umow a o dzieło.

Projekt płytki to się zleca chińczykowi przez neta za 50-200 dolców
paypalem. Można go tylko korygować jak podsyła co zrobił.

Re: Monter elektronik - na cały/niepełny etat lub umow a o dzieło.
(ciap)

kluczowe słowo - wszyscy (hę?)

"Bo idioci mają liczebną przewagę." - cytat (z pamieci ;-)

--
Włodek

Site Timeline