Montaż uchwytu satelity na ościeży okna

CzeB6%E6.
Mam pewien problem z zamocowaniem anteny sat.
Chcialem sobie zamontowaE6% satkEA%, ale muszEA% to zrobiE6% wspornikiem
montowanym do oB6%cieBF%y okna.
CaB3%y problem w tym, BF%e od okna do zewnB1%trz jest 16cm z tego 10cm to
styropian ocieplajB1%cy.
Macie jakis pomysB3% jak mozna to zrobiE6%?
Rozstaw B6%rub ma w kwadracie 8cm. wiEA%c z jednej strony wyjdzie na
styropian. MyB6%laB3%em, aby od tej strony sprF3%bowac wiercic pod katem,
wtedy zachaczEA% o beton, ale czy to dobry pomysB3%?

To taki wspornik
http://wizfon.pl/product/6446

Re: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna

Mysle ze to zly pomysl. Dobry pomysl podadza na grupie
pl.misc.budownictwo.

--
Lukasz Sczygiel

Re: Montaż uchwytu satelity na oścież y okna

Bardzo zły

Re: Montaż uchwytu satelity na oścież y okna
Witam
Są specjalne kotwy do mocowania do ścian z grubym styropianem na elewacji.

Pozdrawiam
WojtasW

Re: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna
Ale dlaczego bardzo zB3%y to pomysB3%?
PrzecieBF% ten uchwyt jest specjalnie do montaBF%u na oB6%cieBF%y okna.
Od strony okna dwie sruby sB1% w betonie, od strony zernEA%trznej bedzie
moBF%e trochEA% w styropianie, ale pozostaB3%a czEA%B6E6% znajdzie sie tez=
betonie, z tym ze pod katem?
Prosze nie piszcie hasB3%ami tylko powiedzcie cos wiecej.  nie za bardzo
to rozumiem.
A jak inaczej to zamocowaE6%. przez okno sie nie wychyle, na parapet nie
stane (bo taka dziwna konstrukcja ze nie przenosi obciB1%zen) wiec jak
sobie poradziE6%.
a te kotwy to majB1% jakB1%B6 nazwe, jak wyglB1%dajB1%?

Re: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna

Które pietro / ile metrów nad ziemią ? U mnie do takich robót zamawia się
"zwyżkę". Za 100zł masz bezpieczną usługę, montujesz hak a samą czaszę już
ustawisz z okna.

Re: Montaż uchwytu satelity na oœcieży okna

Ale nawet wtedy warto przemyslec szczegoly mocowania, zeby sie nie
okazalo ze odpadnie razem z tynkiem i styropianem ..

J.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
To jest drugie pietro.
A co to jest zwyBF%ka?  U mnie czyli, gdzie?
A w ktF3%rym miejscu proponujecie, pod oknem, czy z ktF3%rejB6% ze stron?
Jakimi koB3%kami?

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
Zwyżka = samochód ciężarowy z wysięgnikiem przegubowym. Taki, jakiego używa
zakład energetyczny. Jednorazowa godzinna usługa to u mnie ok. 100zł. Jeśli
styropian jest już położony, to proponuję dać stalowe kotwy rozporowe ze
śrubami wymenionymi na odcinek szpilki. Do tego odcinki ocynkowanej rurki
1/2" jako dystans przenoszący siłę z płyty uchwytu na mur. Tak wieszałem
antenę, klimatyzację i nic się z tym nie dzieje. W skrócie:

1) Wiertłem 8mm na zwykłej wieratce robisz przewierty w tynku i siatce
wykorzystujac płytę uchwytu jako szablon
2) Długim wiertłem SDS 12mm wiercisz przez napoczęte otwory w styropianie we
właściwym murze
3) Tniesz rurkę ocynkowanę 1/2" na cztery kawałki o długości równej grubości
styropainu + 2cm.
4) Szpilkę 1m tniesz na cztery kawałki po 25cm
5) W kotwach stalowych 12mm wykręcasz istniejące śruby i wkręcasz szpilki.
Na końce nakręcasz nakrętki
6) Kotwy wbijasz w ścianę uderzając małym młotkiem osiowo w nakrętkę
7) Na szpilki nakładasz odcinki rurki i wbijasz je delikatnie w elewację i
styropian aż dojdą do muru
8) Odkręcasz nakrętki
9) Na szpilki nakładasz płytę uchwytu
10) Mocujesz nakrętkami

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
A nie moBF%na uBF%yE6% np
http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page3D%layer&layertype3D%Z&sprache =
3D%EN&kat3D%$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G2-$MZG-FUR&ekat3D%$EKAT-HK-EN

A na jakiej wysokoB6%i najlepiej antene zamocowaE6%. tzn. mam okno i
patrzB1%c przez nie to na jakiej wysokoB6%ci powinien byE6% jej B6%rodek?

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna

O ile nie ma przeszkód terenowych (wysokie budynki, drzewa, itp) to mocuj
antenę tak żeby nie zasłaniała widoku czy np słońca. Wbrew pozorom to nie
błaha sprawa, bo instalujesz to na kilka/naście lat. Chyba ze Ci to nie
przeszkadza. A, i pamiętaj o sąsiadach, żeby im też nic nie zasłaniać :)

Qwinto

Re: Montaż uchwytu satelity na o cież y okna

Jeszcze tylko dopisz dla pełnego obrazu, co to jest "szpilka 1m"?
To grupa dla elektroników, nie mechaników - i nie każdy musi wiedzieć.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna

Szpilka to śruba (wkręt) bez główki. Do kupienia zazwyczaj w odcinkach
metrowych.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okn a
Hello Adam,

Zapewne chodzi o pręt gwintowany.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cież y okna

Zakładając, że ściana jest betonowa - np. do pustaków typu max stalowe
kotwy się nie nadają.

Mirek.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
To co ja mam uBF%yE6% do mocowania i jakiej B6%rednicy ma byE6% kolek. Czy =
tam
jest peB3%ny beton, nie wiem, moBC%e sie zdaBF%yE6% ze sciana ma jakies
warstwy bo wiercB1%c od strony wewnetrznej, trafiB3%em kiedys na jakB1%B6
pustke.
Mazesz mi jakies zdjecie koB3%ka pokazaE6%?

Jeszcze coB6%, jaki jest kB1%t patrzenia anteny w niebo? Na przeciw okien
mam inny budynek i nie wiem, czy on moBF%e zasB3%oniE6% czy nie?

Re: Montaż uchwytu satelity na o cież y okna

Jeżeli to jest blok z wielkiej płyty to możesz na stalowych próbować...
choć uważam, że powieszenie na tym anteny ~60cm to przesada.
Spokojnie wystarczą takie kołki:
http://sylwester.netidea.com.pl/index.php?a=opis&k47%&id11%8
i taki uchwyt:
http://www.dipol.com.pl/uchwyt_antenowy_tv-sat_us-38x400_malowany_E8734M.htm
bez żadnego dystansu - blacha "siądzie" na elewacji i trzyma
wystarczająco mocno - oczywiście nie należy dokręcać tak, żeby wgniotło
w styropian (ale raczej ukręcisz wkręt nim to się stanie).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82ek_rozporowy

Tutaj już trudno być prorokiem - podaj usytuowanie ściany względem
kierunków geograficznych, odległość do tego budynku i jego wysokość
(twoja to drugie piętro) - to może ktoś obliczy.
albo:
1 Zobacz jak są ustawione anteny w pobliżu.
2 Sprawdź, ustawiając antenę w otwartym oknie.

Mirek.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cież y okna

Jeszcze to się przyda:

http://satkurier.pl/katy-azymut-elewacja.html

Mirek.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
Dzisiaj siEA% dowiedziaB3%em ze w firmach jak montujB1% anteny stosujB1%
wB3%aB6%nie takie koB3%ki jak pokazaB3%es Mirek. Ale mam jeszcze takie
pytania. Zamontuje ten hak pod oknem, ale ile ma byE6% ten prosty
kawaB3%ek ustalajB1%cy odlegB3%oB6%c anteny od okna? i jak nisko. Ptam,
poniewaBF% jak zamontujEA% to nie chcEA% aby siEA% okazaB3%o ze nie siEA%gn=
EA%
zamocowaE6% antenEA%?
A jakiej B6%rednicy koB3%ek? ten na zdjeciu ma 12mm, ale czy moBF%e byE6%
10mm? Bo spotkaB3%em takie Fischera FUR 10/200. wiekszych nie mieli. I
na ile do B6%ciany on ma wejB6%E6? Ocieplenie ma 10cm.

Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna

Potwierdzam. Te kołki są rewelacyjne. 10 wystarczy. A wejść ma tyle ile ma
części aktywnej ten kołek.

Robert

Site Timeline