Monitor P2270HD

Witam,

Mam monitor P2270HD który tuż po włączeniu ma poprawną czerń. Po chwili pracy i nagrzaniu się, po lewej stronie tak 1/3 od brzegu pojawia się jaśniejsza plama. Tak przyglądając się, to wydaje się że jest to cały obszar od lewej strony do 1/3 odległości z mocniejszym odbarwieniem od środka monitora. Co ciekawe ta plama nie jest moim zdaniem jednorodna, ma fakturę jakby w kwadraty. Czy jest możliwe, że po nagrzaniu się monitora coś wywiera nacisk na matrycę powodując taki efekt? Czy może coś z matrycą się dzieje?

Reply to
Adam

To by było też moim zdaniem widoczne przy mniejszej jasności. Nie jest to bijąca po oczach różnica, ale jak się dobrze przyjrzeć to jest jakby cały lewy bok ekranu, z większym odbarwieniem przy prawym dolnym brzegu tego obszaru. Poza tym nie wiem czy tam są świetlówki czy diody.

Próbowałem różnie. Dynamiczny, zwykły i jeszcze jakiś. Nie znika całkowicie. Wiadomo że przy mniejszej jasności jest też mniejsze.

To chyba na całą, a nie selektywnie w danym obszarze. Temperatura monitora się zmienia, to naturalne. Dlatego pierwsze co mi przyszło do głowy to nacisk na matrycę pod wpływem temperatury. Jak się delikatnie dotknie matrycę i puści to powstaje jaśniejsza znikająca plamka. To jest takiej samej barwy, tylko mniej intensywne.

Różnie, zależnie od ustawień MagicBright.

Reply to
Adam

Już wiem o co kaman. Matryca jest miejscowo od środka nagrzewana przez elektronikę. Powoduje to miejscowe rozjaśnienie obrazu. Jakiś geniusz zaprojektował chłodzenie tak, że ciepłe powietrze zza matrycy nie odpływa jak należy. Zrobili otwory na górze monitora, ale na dole nic. Jest co nieco przy głośnikach, ale tam z kolei same głośniki siedzą i tamują przepływ, że nie wspomnę że otwory i tak pasowały by w innym miejscu. Przez te otwory na samej górze to chłodzenia dobrego nie będzie. Powstają różne zawirowania powietrza w środku zamiast przepływu dół - góra. Moim zdaniem sprawę rozwiązało by nawiercenie otworów w obudowie od spodu w odpowiednim miejscu. Wszystko fajnie, ale jakby monitor nie był na gwarancji to już bym tak zrobił... Pytanie jak takie podgrzewanie wpływa na trwałość matrycy?

Reply to
Adam