modyfikacja podświetlania LCD-tft

Jest sobie urządzenie z LCD - powiedzmy że nawigacja "z biedronki" typu
Navia 4.3"

Podświetlanie LCD jest tam marne, sam lcd też rewelacji nie ma - ale
urządzenie kosztuje grosze i spełnia moje wymagania. Jedynie
potrzebowałbym poprawić jasność wyświetlacza - ma być 100% czytelny  w
pełnym słońcu, a przynajmniej w jasny dzień. Uzyskana grubość typu 2-3cm
nie przeszkadza. Pobór prądu mnie nie interesuje za bardzo - mam
dostępne 12v 2-3A, ale nie chcę przesadzać z wsadzaniem palnika HID :)

Pomysł mam taki, żeby roz...grupować LCD i zamiast krawędziowych CCFL
oraz matówki rozprowadzającej to światło - dać na całą powierzchnię (a
ogromna ona nie jest) płytkę z ledami SMD 5050 jeden przy drugim. Na to
warstwa jakiejś np plexi kremowo-matowo-rozpraszającej, by nie było
ostrych plam tuĹź nad ledem.
Czy ktoś próbował robić takie sztuczki? Jest szansa dość prostego
rozwarstwienia takiego LCDka tft 4.3" od podświetlacza-matówki pod nim?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: modyfikacja podświetlania LCD-tft

Folia EL nie byłaby łatwiejsza? Osobiście zastąpiłbym CCFL'a diodami.
"rozwarstwienie" jest (zwykle) bezproblemowe, tylko uważaj żeby nie zbić
szkła lub urwać tasiemek. Z matówką będziesz miał niemały kłopot.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html