Modulator RF TV

Mam trochę nietypowe pytanie. Ktoś z was kojarzy może sprawdzony schemat telewizyjnego modulatora RF, który na wejściu przyjmowałby sygnał kompozytowy (mile widziane także audio) a na wyjściu dawał telewizyjny sygnał RF? Najlepiej, gdyby układ pracował na paśmie VHF, zapewniając w ten sposób kompatybilność ze starszymi odbiornikami retro.

Chodzi o przesłanie sygnału wideo do starego telewizora bez wejścia AV, bez potrzeby modyfikowania jego konstrukcji.

Reply to
Atlantis

W dniu 2017.05.22 o 10:31, Atlantis pisze:

jeśli rozmiar nie stanowi problemu, to może cały magnetowid za 20zł?

Reply to
ks

W dniu 2017-05-22 o 10:31, Atlantis pisze:

Ale chcesz naprawdę bawić się w budowanie własnego modulatora? Masz wyposażenie do chociaż wstępnego zestrojenia? Parę lat temu to były do kupienia gotowe modulatory, od razu z przejściem anteny, teraz pewnie też coś się znajdzie na znanym portalu i nie tylko. Może też da się znaleźć "głowicę" od magnetowidu jak chcesz to zabudować we własnym urządzeniu.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5922a910$0$15192$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2017-05-22 o 10:31, Atlantis pisze:

O ile pamietam jakies bardzo stare doswiadczenia, to nie bylo to jakies bardzo trudne. Zestrojenie ? Jakie zestrojenie, tam jedna cewka byla :-)

Ale teraz faktycznie moze byc latwiej gotowca znalezc.

W dniu 2017-05-22 o 11:29, J.F. pisze:

Podnośna fonii

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2017-05-22 o 11:29, J.F. pisze:

No ja tam nie wiem. Chyba mówisz o strojeniu gotowej płytki. Samo zwinięcie cewki podnośnej to może jeszcze (chociaż to akurat można na kwarcu), ale już HF to można się trochę przejechać jak nie masz wzorca albo doświadczenia. "Schemat" to coś innego niż gotowa płytka. No i jakoś przydałoby się może choć trochę wyfiltrować wyjście... Ale może za poważnie to tematu podchodzę... A z innej strony gotowca na VHF to raczej nie będzie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

On 2017-05-22 12:31, Dariusz Dorochowicz wrote: (ciap)

= Pesymista!

Włodek

Nie powiem, jestem pod wrażeniem.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2017-05-22 o 13:24, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Pytanie mam odnośnie telewizora tam omawianego: ma on mianowicie wejście (?) opisane jako "telefon 2200Ω".

Do czego to mogło służyć?

Reply to
Adam

W dniu 2017-05-22 o 14:45, Adam pisze:

Może do słuchawek?

znaczenie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości news:5922e3fd$0$5150$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Dokładnie - tak się u nich śmiesznie nazywają słuchawki. Dodatkowo pasuje wysoka oporność, popularna w tamtych czasach. (2-4 kOhm).

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-05-22 o 10:31, Atlantis pisze:

Schemat? Pełno tego było w tunerach satelitarnych analogowych. Miałem tego kilka kilo swego czasu.

Wejście AV, zasilanie 5V i tyle, zobacz schemat na końcu tego postu

Kup jakiś stary tuner analogowy i wymontuj. Tylko jakiś prosty, żeby nie trafić na przekombinowany modulator z komunikacją po I2C.

Reply to
Irokez

No właśnie wierzyć mi się nie chce, że u elektronika nie znajdzie się starszy sprzęt z modulatorem. Tuner satelitarny, magnetowid, gra telewizyjna itp. A niedawno "utylizowałem" stację kablówki z hotelu, gdzie była cała szyna z modulatorami z syntezą - nawet chyba jednowstęgowe.

Reply to
Mirek

Etap video pominalem. Jakos mnie nie ciagnelo, mimo ze filmy ogolnie lubie. Zwykla telewizja starczala - dawniej filmy puszczala. Wiec pominalem i satelite, i DVD, i lepsze kablowki.

Gry nie mialem, bo mialem komputer. Spectrum sprzedalem, Atari sprzedalem ... zreszta jakbym nie sprzedal, to bym chyba sie nie odwazyl skanibalizowac.

No i tak sie zastanawiam, czy ja gdzies mam modulator ... chyba nie.

No, mam jakis dvd, ale az zajrze z ciekawosci, bo tam "wszystko w jednym scalaku" :-)

No tak, ale takich utylizatorow to pewnie na palcach mozna policzyc, nie rozszerzajmy na "wszystkich elektronikow" :-)

Raczej bym to określił, jako "półtora-wstęgowe". Do 0.75-1.25 MHz, jest dwuwstęgowo (nie takie trudne zgadnąć, dlaczego), a powyżej jednowstęgowo, aby to się zmieściło w 8 MHz szerokości - odstęp międzykanałowy. Mnie się powinien szlajać modulator ze starego magnetowidu, tylko nie wiem, czy sprawny.

Reply to
HF5BS

Napisałem "nawet chyba", bo wyglądały na porządne. Większość generalnie jest dwuwstęgowa - nikt się nie przejmuje sąsiednim kanałem, ale lepsze modulatory do stacji czołowych bywały jednowstęgowe i można je było stroić co kanał.

Reply to
Mirek

w magnetowidzie czy komputerze to sie mozna nie przejmowac, ale TV kablowa to przeciez ma kanaly gesto. Beda dwie wstegi, to bedzie zaklocac sasiedni kanal.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59269237$0$647$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... ...

W rzeczy samej - szerokość pasma wzrośnie ponad normatywne 8 MHz. Acz taka dwuwstęgowość ma pewną zaletę, rzecz jasna, jedynie lokalną - jak sygnał całkowity zmodulowany jest już z podnośną, czyli 6.5 MHz domiksowane do sygnału wizji (co wydaje mi się łatwiejsze, tańsze i w razie zmiany różnicy proste do wykonania, zawsze też można boczny nadmiar obciąć porządnym filtrem), a nie mieszane osobno nośna wizji i nośna fonii, to dźwięk przy dostrajaniu uzyskamy w 2 miejscach, co czasem, przy jakichś zakłóceniach z boku (całkiem realne), pozwala się od nich oddalić. Zobaczcie sobie w niektórych tańszych MTV, że fonia jest po obu stronach od nośnej.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:og94tc$m46$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

W MTV byc moze, ale w kablu ... przeciez to bedzie zaklocac sasiedni kanal. W glosniku chyba nie, ale na ekranie beda prazki. I bywaly :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59282966$0$5150$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Nie inaczej.

A jeszcze, jak się wzbudzi (często spotykane przy ch..owych pseudowzmacniaczykach szerokopasmowych bez ekranowania), co już widywałem, to łomatko panie, widać, jak się sąsiady miłują :P (chodzi o wrażenie mieszania się wszystkiego ze wszystkim i fantazyjne kształty, mocno uruchamiające wyobraźnię) Ciekawi mnie, czy sygnał (w stacjach czołowych) jest kształtowany na wyjściu, czy przed zmieszaniem z ostateczną nośną, a na wyjściu zwykły filtr, by się sąsiednie kanały właśnie zbyt dobrze nie widziały...?

Reply to
HF5BS