modulacja diody laserowej

Witam !

Przejrzałem karty katalogowe do podczerwonych diod laserowych o mocy kilku mW. Nie znalazłem jednak w nich informacji dotyczących dopuszczalnych częstotliwości i sposobów modulacji ich mocy. Chodzi mi o modulację do zastosowań telekomunikacyjnych o częstotliwosci kilku MHz. Czy ktoś może wskazać jakieś linki lub hasła gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat.

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł pisze:

Do modulacji sygnału w telekomunikacji stosuje się dodatkowe modulatory Elektro-Optyczne (np. modulator Macha Zehndera). Natomiast sama dioda świeci światłem stałym.

Reply to
Virus_7
[ciach]

Glowy nie dam, ale sam modulowalem sinusoidalnie (znaczy prad diody modulowalem) taka laserowke podczerwona, od cd-romu z czestosciami rzedu

1 MHz. Mysle, ze sa spore szanse wyciagnac te kilka MHz. Zwlaszcza, ze diody laserowe sluza wlasnie do zastosowan telekomunikacyjnych przy czestotliwosciach nawet setek MHz. Przy wyzszych juz uzywa sie komorek Pockelsa i takich tam wynalazkow, ZTCW. Pzdr, POKREC.
Reply to
pokrec