Moduł zapłonowy

W Renault superfive wypadają zapłony wymienione kable,cewka,
przerywacz.kopułka, palec i inne pierdy
W tym modelu zastosowano układ przerywaczowy z modułem tranzystorowym,
gdzie tranzystor robi za stycznik aby nie płynął zbyt duży prąd przez
przerywacz nie ma mowy o opcji wzmocnienia iskry.
Iskra słabiutka na świecach. Naszła mnie myśl albo kupić gotowy moduł
z digitecha
STS-14, STU-14 lub  zlutować go samemu do wyboru:
- K2543 z Velleman oparty na tranzystorze TIP162 i BSX45,
- albo zestaw z Elektronika Praktyczna 5/98 opary na tranzystorze VB020

Który z zestawów najlepiej podejdzie pod Renault 5 z zwykła cewką typu
walec, a może sa już nowsze lepsze tranzystory, idealnie byłoby wywalić
przerywacz i wstawić czujnik hallotronowy myślałem o aparacie z cewka od
poldolota ale to zbyt duĹźa ingerencja.

Dziękuje za rade
Przemeq

Re: Moduł zapłonowy

Masa teĹź?

W oryginale działało, to dlaczego ma nie działać?
Jak nie ma mowy o "wzmocnieniu iskry", jak jest układ tranzystorowy?
Cewka jest przewidziana do pracy z przerywaczem mechanicznym?

--
Desoft

Re: Moduł zapłonowy
Tak ale ten tranzystor ma 18 lat i raz łapie a raz nie i trzeba zlutować
nowy o wymianie na inny oryginalny nie ma szans dlatego pytam ktĂłry z
tego typu układów godnie go zastąpi
STS-14, STU-14 z digitecha gotowy zestaw  czy K2543 z Velleman oparty na
tranzystorze TIP162 i BSX45, albo zestaw z Elektronika Praktyczna 5/98
opary na tranzystorze VB020
Nie wiem jaki jest oryginalny tranzystor dorwałem schemat tam jest jeden
tranzystor i 2 oporniki i nic więcej.

Przemeq

Re: Moduł zapłonowy

Dziwny objaw jak na tranzystor.
Zamiennik przecież można założyć.

To tym bardziej nie powinno być problemu z naprawą modułu.

--
Desoft

Site Timeline