moduły radiowe o powtarzalnym czasie pro

Potrzebuję przesłać sygnał 0/1 z czujnika na odległość ~500m. Raczej radiowo, teren prawie otwarty ale nie wiem co może się nagle mi w nim zjawić- nie mam na to wpływu. Krytyczny jest czas reakcji - chodzi o pomiar czasu dotarcia elementu z A do B, jeśli ten czas jest różny - oznacza to problemy po drodze, im szybciej zostaną wykryte - tym lepiej. Różnica czasu rzędu 0.1s jest niedopuszczalna.

Czy ktoś coś ... w temacie modułów OEM radiowcych na 446MHz itp pasma, które miałyby powtarzalne i udokumentowane równe czasy reakcji (w dodatku jak najkrótsze)? Czy zostaje mi konstruowanie foto-linii na IR/Laser i modlenie się by nic nie wlazło pomiędzy? (zwierze, człowiek, ptak, pająk na odbiornik/nadajnik?). Znaczenie ma również pobór prądu z baterii, więc foto-ir-pętla działająca cały czas online może się po tygodniu okazać zbyt prądożerna.

Reply to
BartekK

A synchronizowane zegary nie wystarczą? Masz co prawda opóźnienie, może różne, ale wiesz dokładnie kiedy telegram został wysłany.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

A jaka jest dopuszczalna ? To dosyć istotne czy chodzi o 100uS czy o 100 pS.

Paweł

Reply to
Pawel2420

W dniu 2012-07-30 23:34, Pawel2420 pisze:

0.1s jest niedopuszczalne, 0.01s już od biedy może być, a pójście w jeszcze większą dokładność to już nieadekwatna komplikacja i koszty (przy radiówce)
Reply to
BartekK

W sumie mogły by być, ale czy na jakimś AVR z kwarcem, w zmiennych warunkach termicznych (jeden koniec może walić słońce, drugi koniec w hali) - po paru dniach nie rozjadą mi się te zegary więcej niż wymagana dokładność pomiaru czasu ?

Reply to
BartekK

Tutaj masz to co chcesz:

Pozdrawiam MiSter

Reply to
MiSter

Wziąłbym raczej MSP, bierze mniej prundu ;-). Możesz co jakiś czas synchronizować, wysyłając telegram w obie strony w tym samym czasie. Trzeba by było pomyśleć nad protokołem.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok