Moduł pecetowy z wyświetlaczem LCD

Witam,

Szukałem w Google, ale jakoś niczego nie znalazłem.

Chodzi mi o moduł (panel?) do PC, który :

- umieszczało by się go w standardowej zatoce 5.25 (duży flop / cdrom, dokładniej 5'7/8 cala na 1'5/8 cala). Tak wiec musialby miec ten rozmiar od frontu, no i możliwosc zamocowania srubkami wewnatrz obudowy PC, jest to rowniez ustadaryzowane.

- wchodzi w gre rowniez model zajmujacy dwie zatoki 5.25

- zwykłe LCD alfanumeryczne + porzadane takie znaki jak myslnik, znak zapytani itd, najlepiej z podświetlaniem

- sterowanie : w ogólności jakiekolwiek, ale musi być ergonomiczne z punktu widzenia programisty. Najlepsze : komunikacja szeregowa + dokłądna specyfikacja do tego + kod przykładowy. Optymalnie by było, gdyby dało się to łatwo obsłużyć spod Linuxa z programu pisanego w Free Pascalu (w drugim rzedzie spod Windows z programu w Borland Delphi, ale nie jest to koniecznosc). Ale wchodza również w grę takie jezyki jak PERL czy wrecz po prostu zestaw programów konsolowych kontrolujących ten wyświetlacz, gdzie wchodziła by w grę możliwość po prostu oskryptowania tego

- bardzo porządane : możliwość "komunikacji zwrotnej" w tym sensie, że taki moduł powinien mieć jakieś malutkie przyciski, którymi można by powodować wysłanie informacji do programu sterującego. Tak na oko zmieściły by się trzy albo nawet cztery na jednym z brzegów (lewym albo prawym)

Inne oczekiwania :

- chciałbym, żeby jak najwięcej dostepnej powierzchni było wykorzystane na matrycę, pi*oko wychodzi mi ze dało by rady zrobić 3 rzędy po około

24-30 znaków (oczywiście zdaje sobie sprawe, ze letko nie ma i sa to produkty w jakis tam sposob ustandaryzowane najczesciej)

- polaczenie przez standardowy kabel null-modem, zadnych "wynalazkow wlasnych"

Moje pytania :

  1. Czy coś takeigo jest w ogóle produkowane na zasadach seryjnych ?

  1. Jeśli tak, to gdzie to można nabyć - najchętniej w Warszawie albo wysyłkowo ? Jeśli nie ma WWW, to poprosiłbym o jakiś namiar, nazwę firmy czy coś.

  2. Ile mogło by kosztować wykonanie czegoś takiego w krotkiej serii ?
Reply to
Piotr Hosowicz

nie napisales co to ma robic. bo jesli ma tylko wyswietlac text to pewnie za pare stow znajdziesz studenta. jezeli cos bardziej skomplikowanego to mozna liczyc na dziesiatki kPLN

pozdr.sobol

Reply to
sobol

Użytkownik "Piotr Hosowicz" snipped-for-privacy@invalid.domain.net> napisał w wiadomości news:cf0nh0$b08$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

jak nie znajdziesz gotowca to napisz do mnie na priv robilem cos podobnego

tylko wytnij z mojego adresu co trzeba

Reply to
Andy

Użytkownik Piotr Hosowicz napisał:

O Lodek ? Jak tam pl.comp.lang.delphi istnieje jeszcze ? :)

;)

Co do paneli z wyświetlaczem i przyciskami, to może coś z przemysłowych Simatic-ów (nie pamiętam S5 czy S7) - było takie coś, pod RS485 (konwerter to banał), czy modbus (to już trochę gorzej), zajmowało troszke więcej na szerokość niestety i cena nie była zachęcająca dla 'end userów'. Co prawda wyglądało to jak waga panelowa, ale o ile mnie /dev/memory nie myli, sam panel i przyciski (bez wyjść/wejść na wagę) też widziałem.

Programowo to był po prostu moduł HID (Human Interface Device) do sterownika przemysłowego, ale chyba nie wymagał obecności takowego do pracy.

Siemens oczywiście dawał jakąś-tam dokumentację protokołu komunikacji.

Podejrzewam, że inni producenci też mają/mieli coś takiego w ofercie. Co do wymiarów, to np. myślał Pan ;) o tym, żeby zamocować to w pececie na sankach które na zewnątrz się rozszerzają, np tak: +-------------------+--------------- blachy zatoki | ________________|___________ dodatkowe paski blachy | | | | V V V V

|| || || || (===== =====) < śrubki tylne || || || || || || || || || || || || /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ || || || || (===== =====) < śrubki przednie || || || || ______przód obudowy // \\ /===/ \===\ || __________________ || (==| MODUŁ |==) < mocowanie modułu |||__________________|||

Rysunek nie zachowuje skali ;)

Aha - ja już nie odczytam odpowiedzi, bo jadę na WaKaCjE ;)

PZDR wszystkim :)

PS. użycie w powyższej wypowiedzi odwołania do produktu firmy Siemens jest całkowicie przypadkowe. Serio.

eL eS

Reply to
Łukasz Sokół

Użytkownik Łukasz Sokół napisał:

cos takiego?:

sie w sobie do naprawy, po myciu przestal dzialac rs485

podobne rzeczy robi omron (pewnie nie tylko)

konkretny model ma dotykowy wyswietlacz, ale nie taki jak w palmach tylko prymitywniejszy (stary model), na wyswietlaczu sa 2 warstwy folii z naniesionymi metalizacjami w kratke

Reply to
AlexY

Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi. Odpowiem po trsze wszystkim osobom które dotychczas napisały w tym wątku.

Jam ci jest ! :-) pl.comp.lang.delphi jak najbardziej istneije i działa mniej lub bardziej prężnie. :-)

Poszperałem, ale coś mi wychodzi na to, że takiego rozmiaru na 2 x zatoka 5.25' to niestety oni nie mają. Poza tym pewnie drogie jak cholera. Po trzecie nei piszą nic o RS, za to "Connectable to SIMATIC S7, MPI and Profibus-DP (1.5 Mbit/s)" co mnie z lekka zniechęca [*] - ja potrzebuje czegoś banalnie prostego, od momentu rozpoczęcia rozpoznania bojem "Hello world !" ma mi sie tam wyświetlić po max 30 minutach, a w ciągu jednego weekendu chcę już wyjść na prostą. A oczekuję po prostu takich prostych rzeczy :

- dostęp do każdego znaku z osobna na wyświetlaczu

- dostęp hurtowo do każdej linii

- pewnei fajnie by było, gdyby w samym wyświetlaczu zawarta była logika taka, że jak dodać linię, to on "przewija" jedną linie w górę / w dół, a tę przewinięta za ekran - wywala w próżnię.

- przyciski : ot, po prostu niech wysyłają jakiś kod z powrotem po złączu szeregowym, ja to sobei odbiorę, zinterpretuję i cośtam zrobię w takiej sytuacji

- czyszczenie całego wyświetlacza, czyszczenie linii, czyszczenie znaku

- możliwość przewijania w lewo i w prawo za dużych linii - fajnei by było gdyby to mieścio się w mozlwiosciach samego podzespołu

Jasne jest że jak mam dostęp do pojedyńczego naku, to w zasadzie wszystkie operacje związane z wyśweitlaniem mogę zrobić sam, programowo. Ale im więcej zrobi za mnie ten wyświetlacz - tym lepiej.

A urządzonko ma służyć do bez ekranowo-klawiaturej obsługi serwera, przede wszystkim do monitorowania jego pracy. T upowstaje kwestia bufora wewnątrz takiego podzespołu - jeśli będzie jakaś rozsądna ilość pamięci w tym czymś, przechowujaca np. stare linie / zmiany / whatever, to będzie można widzieć tę treść i np. przewijać wstecz nawet, jeśli serwer się zawiesi na amen. Tak to sobie wyobrażam.

Jak mowiłem - najprościej jak się da. Żadnych jakiś ModBusów, USB, sieci itd, a najlepiej szeregowo.

Jasssne ... A ja to będę implementował ... :-)

E, no nie bałdzo ... Jakieś to takie nieeleganckie. :-)

No to miłych wakacji i do usłyszenia.

Andy, zaraz skontaktuję się z Tobą na priva.

[*] Na różności Simatic'a się trochę napatrzyłem w pracy, ale bez kładzenia n tym łap - przyjeżdżał szanowny Pan inżynier, zarabiający za dzień serwisowani kwoty porównywalne z moją pensją miesięczną. No i walczył z tymi sypiącymi sie machinami, wszystkie albo prawie wszystkie miały Simatic w środku. Nie, dziękuję, postoję. :-) (Ok, wiem że pieprzę jak potłuczony, bo a na dobrą sprawę nie wiem któ?e podzespoly Simatica i co robiły w tych maszyanch, no ale ... Trzeba sie na czymś powyzośliwiać, nie ? :-)
Reply to
Piotr Hosowicz

[...]

Zerknij na

pzdr. j.

PS. kiepsko szukales, bo po wpisaniu "serial lcd" google wyrzuca calkiem sporo linkow

Reply to
Jacek R. Radzikowski

----- Original Message ----- From: "Piotr Hosowicz" snipped-for-privacy@invalid.domain.net>

Newsgroups: pl.misc.elektronika Sent: Tuesday, August 10, 2004 3:38 PM Subject: Re: Moduł pecetowy z wyświetlaczem LCD

[...] | | > Co do paneli z wyświetlaczem i przyciskami, to może coś z przemysłowych | > Simatic-ów (nie pamiętam S5 czy S7) [...] | Poszperałem, ale coś mi wychodzi na to, że takiego rozmiaru na 2 x | zatoka 5.25' to niestety oni nie mają. Poza tym pewnie drogie jak | cholera. Po trzecie nei piszą nic o RS, za to "Connectable to SIMATIC | S7, MPI and Profibus-DP (1.5 Mbit/s)" [...] Jest wersja np OP7 z tzw free serial connection, jednak jego cena podchodzi pod 1300PLN :) [...] | [*] Na różności Simatic'a się trochę napatrzyłem w pracy, ale bez | kładzenia n tym łap - przyjeżdżał szanowny Pan inżynier, zarabiający za | dzień serwisowani kwoty porównywalne z moją pensją miesięczną. No i | walczył z tymi sypiącymi sie machinami, wszystkie albo prawie wszystkie | miały Simatic w środku. Nie, dziękuję, postoję. :-) (Ok, wiem że pieprzę | jak potłuczony, bo a na dobrą sprawę nie wiem któ?e podzespoly Simatica | i co robiły w tych maszyanch, no ale ... Trzeba sie na czymś | powyzośliwiać, nie ? :-) Hehe Jak program jest dennie zrobiony to zaden sterownik tego nie lyknie, a zebys wiedzial jakie cuda potrafia monterzy zdzialac :D

Reply to
tomek