Moduł I/O sterowany przez internet z AVT

Ma ktoś może schemat do tego urządzenia:

zechciałby się ze mną nim podzielić?

Chcę się upewnić że da się to wykorzystać to ciut innych celów niż producent przewiduje ;)

A może ktoś poleci inne urządzenie z ethernetem do sterowania przekaźnikami, mające webbrowser i który to sprzęt oprócz ręcznego sterowania dawałby możliwość programowania czasów załczenia/wyłączenia czyli pracę w sposób autonomiczny bez nadzoru ręcznego i umiałby wysłać e-maile w razie rozpoznania zmiany stanu wejść cyfrowych lub analogowych?

Reply to
Pszemol

Np. jedna z opcji to dowolny router bazujący na linuxie lub dający się przerobić w takowego. Niektóre mają USB, więc można tanio zrobić rs232 a potem cokolwiek. Niestety software to rękodzieło. Hardware powinieneś dać radę kupić za 100zł.

Reply to
Sebastian Biały

Pan Sebastian Biały napisał:

...a potem jakiś ciekawski wyciągnie wtyczkę USB żeby sprawdzić co się stanie i będzie narzekał, że mu coś się pali. Port rs-232 jest właściwie w każdym routerze, tyle że w środku, w postaci złącza.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

To żadko kiedy jest RS232. To zazwyczaj UART. W dodatku wypluwający wszelakie komunikaty wyrzucane z kernela, nawet podczas pracy. Niekoniecznie do sensowne rozwiązanie.

Reply to
Sebastian Biały

Przecież to zależy od konfiguracji. Na pandaboard musiałem trochę podłubać, żeby właśnie dostać na konsoli szeregowej zarówno komunikaty kernela jak i możliwość logowania się.

Reply to
Michoo

A ma ktoś może ten zestaw z AVT? Czy udostępnione są źródła software?

Reply to
Pszemol

W dniu 2011-09-18 19:49, Michoo pisze:

Pochwal się gdzie kupowałeś tą pandę i ile zapłaciłeś.

Reply to
Zbych

Jest na Digikey. Pokazują że mają 0 na stanie, ale nie należy się tym przejmować i można zamawiać. Podobnie z Beagleboard.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Wiem, ale zastanawiam się czy nie da się kupić w europie (bez p@$% z cłem i z tańszą wysyłką).

Reply to
Zbych

Z cłem nie wiem jak sobie poradzić, ale jak dodasz kilka drobiazgów do zamówienia to załapiesz się na darmową przesyłkę.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu 19.09.2011 08:56, Zbych pisze:

Przyszły z DigiKey z kilkumiesięcznym opóźnieniem na początku wakacji. A nie płaciłem ja, tylko PCSS, więc zabawki są do zwrotu :(.

Reply to
Michoo

Zastanawiam się właśnie czy nie lepiej wykorzystać taki moduł wifi:

swojej płytce wstawiasz podstawkę pod taki moduł i masz co tylko chcesz... Jeden port szeregowy powinien wystarczyć na obsługę aplikacji prostego web-browsera dla jakiegoś sterownika jak ten z AVT. Co o tym myślicie?

A z tego co widzę, Multitech robi w tej samej konfiguracji pinów (która zresztą pochodzi od starych modemów dial-up) również moduły bluetooth więc jest opcja jeśli klient czy użytkownik sobie zażyczy inne medium komunikacji...

Reply to
Pszemol

Jakbyś nie potrzebował sterować z przeglądarki to XBee też robi całkiem fajne moduły.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

No właśnie głównie o gołą przeglądarkę mi chodzi, bez żadnych ActiveX, plugi-inów i tym podobnego badziewia... Czysty HTML :-) I to powinno pójść na pojedynczym porcie 80.

Reply to
Pszemol

Lantronix robi też zgrabne moduły z wifi, i chyba nawet obsługiwane przez przeglądarkę.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Tak, tak - znam lantronixa - używamy ich moduły ethernetowe ale nie wifi. Digi też robi niezłe moduły w podobnej klasie.

Ale mi chodziło właściwie o coś do samodzielnego złożenia, tak jak ten zestaw AVT, tylko żeby coś tam mogło *samo* pykać pod dyktando zegara a nie tylko ręcznie włączy/wyłącz...

Wiem że Digi International robi nawet moduły z ładowalnym software, może tym się zainteresuje, ale nie będzie wtedy zbyt wiele zabawy z lutowaniem ;-)

Reply to
Pszemol

ma na pokładzie procesor ARM i pingwina. Polutować możesz pytkę w która wsadzisz moduł :)

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Jakis Bułgar na ebayu sprzedaje takie ustrojstwa:

Na ich stronie mozna sie zalogowac do tych modulow:

Cezar

Interesujące i dzięki za namiar, ale to są (podobnie jak ten z AVT) tylko slave devices (slejwy :-) czyli wymagają mastera (pecet) nie tylko do konfiguracji ale do pracy. Innymi słowy nie mają one możliwości własnego programu włączania/wyłączania przekaźników czy też zaprogramowania automatycznej reakcji na wejście załączeniem któregoś z przekaźników...

Nawiasem mówiąc, jego płytki wyglądają jak wierne kopie tego:

Autor również nie udostępnia kodu źródłowego, a więc nie da się łatwo tego urządzenia przerobić... Szukam dalej :-)

Reply to
Pszemol

wydaje mi sie ze ciezko Ci bedzie znalezc cos, co pracuje autonomicznie i jest zarzadzalne przez WWW. Musial bys zmodelowac warunki w jaki sposob wyjscie jest zalezne od wejscia a wg mnie prze interfejs www ciezko bylo by to zrobic. Musialo by interpretowac jakis wysokopoziomowy jezyk(np LUA, Perl, BASIC czy PHP)

Chyba ze cos znajdziesz... to sie pochwal... c.

Reply to
Cezar