Moduł GSM i praca z dwoma kartami

Witam!

Na Allegro są dostępne zestawy "dual sim" do telefonów komórkowych. Po zainstalowaniu takiego w telefonie pojawia się gdzieś w menu opcja wyboru karty SIM z którą w danym momencie chcemy współpracować.

Interesuje mnie zastosowanie takiego rozwiązania w aplikacji wbudowanej wraz z którymś z popularnych modemów GSM (Simcom, Sagem, Motorola, Telit...). Jak się w takiej aplikacji dokonuje wyboru karty po zainstalowaniu zestawu "z Allegro"? Jakaś komenda AT, czy coś...?

Jaki układ scalony jest stosowany w takim zestawie "z Allegro"? Czy jest gdzieś osiągalny? W docelowej aplikacji wolałbym zastosować dwa gniazda kart SIM, niż w/w zestaw...

Ewentualnie jakie inne rozwiązania można tu zastosować? Które linie można pożenić na sztywno, a które należy przełączać? Jak mniej więcej działa taki zestaw z Allegro?

pzdr mk

Reply to
mk

Użytkownik "mk" <reverse snipped-for-privacy@myzskm.remove napisał w wiadomości news:h3q8bj$3vc$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

nie wydaje mi sie zeby modemy obslugiwaly aplikacje SIM Toolkit. Jesli chesz poszperac w temacie to tutaj masz wymienione standardy z tym zwiazane:

c.

Reply to
Cezar

A po co dwie karty ? Bo ja nie bardzo widzę sensu takiego rozwiązania ...

Reply to
stanley

w dwoch przypadkach jest sens:

  1. szybkie przelaczanie sie pomiedzy sieciami;
  2. ominiecie SIM lock. Startujesz telefon na prepaid'zie sieci na ktorej telefon jest zablokowany a potem przelaczasz sie na druga karte.

c.

Reply to
Cezar

A po co spadochroniarzowi dwa spadachrony? ;-)

pzdr mk

Reply to
mk

simlock w module gsm ??? ciekawe.

Reply to
VSS

ja pracując w serwisie panasonica w 98 roku zbudowałem, chyba pierwszy w polsce, telefon na dwie karty na podstawie panasona g500. wycięłem z tyłu obudowę, wkleiłem drugie gniazdo. podłączyłem wszytskie nogi od obu gniazd razem, tylko nogę 5 czyli vcc podłaczyłęm poprzez wbudowany wyłacznik wibratora w telefonie. działało bez problemu. oczywiście trzeba było wyłaczyć fon, przełączyć napięcie i właczyć fon aby zaczytało druga kartę ale działało :)

Reply to
VSS

Niby tak..., ale czy to się sprawdzi w przypadku obsadzenia w gniazdach jednocześnie kart w standardzie 1.8V i 3V ? Trochę mam opory przed takim eksperymentem :/

Jak w ogóle jest dokonane sprawdzenie napięcia pracy karty?

pzdr mk

Reply to
mk

mk pisze:

Modul wystawia do karty napiecie 1,8 volta i probuje sie z nia komunikowac tzn. resetuje karte i czeka na ATR. Jak po kilku (chyba 3) probach nie odbierze ATR, to ustawia napiecie na

3 V i powtarza operacje.

Pozdr AK

Reply to
AK