Moduł GPS zamókł... - Page 2

Re: Moduł GPS zamókł...

Net, interek etc.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Re: Moduł GPS zamókł...
UBF%ytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisaB3%:

Nawet utopione w krowim B3%ajnie - serwis producenta oceniB3% BF%e tylko =

wymiana pB3%yty gB3%F3wnej (zacieki doszB3%y w aBF% na procesor). KB1%pi=
el w wodzie20%
dejonizowanej (bez ultradBC%wiEA%kF3%w, strumieF1% z cienkiej igB3%y do20%
zastrzykF3%w), kB1%piel w spirytusie rektyfikowanym i telefon dziaB3%aB3%
20%
jeszcze rok pF3%ki go w terenie nie posiaB3%em.
I byB3%o to mycie w wariancie gorszym - bo po wysuszeniu. Generalnie20%
naleBF%y unikaE6% suszenia zalanej elektroniki przed jej umyciem - w trak=
cie20%
suszenia stEA%BFenie soli w cieczy roB6%nie - przyspiesza to korozjEA% i=
20%
powoduje wytrB1%canie siEA% osadF3%w ktF3%re bEA%dB1% same z siebie przew=
odziB3%y20%
(higroskopijne bEA%dB1% i wiecznie wilgotne) a do usuniEA%cia mogB1% okaz=
aE6% siEA%20
trudne.

--20%
Darek

Re: Moduł GPS zamókł...

W moim przypadku ilość wody jaka się dostała do środka była niewielka.
Ciecz nie spenetrowała dokładnie obudowy, która w jakimś stopniu
zachowała wodoszczelność. Gdy ją otworzyłem zauważyłem jedynie
niewielkie "kropelki" przy brzegach płytki oraz ślady po zacieku przy
jednej diodzie sygnalizacyjnej (w pobliżu brak układów, jedynie wielka
masa) oraz włącznika.

Nie miałem pod ręką ani wody destylowanej ani izopropanolu, a niewielka
ilość wody wyparowała momentalnie. Podłączyłem płytkę do zasilania tylko
na chwilę i okazuje się, że żyje.

Czy twoim zdaniem przemycie jej izopropanolem powinno wystarczyć?
Niestety nie przychodzi mi do głowy nikt, kto mógłby mi po znajomości
wykąpać płytkę w wannie ultradźwiękowej. Ewentualnie ktoś zna jakiś
dobry serwis w Krakowie, który mógłby to zrobić nie żądając zapłaty
porównywalnej do ceny takiego odbiornika na Allegro? :)

Re: Moduł GPS zamókł...

Wystarczy, że płytkę wysuszysz. Jeśli chcesz przyspieszyć proces użyj
np. suszarki do włosów.

Paweł

Re: Moduł GPS zamókł...

Dokładnie. Pamiętam sytuację z Mazur sprzed kilku lat, jak to koledze,
który nachylał się nad wodą płukając talerze, wypadła z kieszonki w
koszulce komórka. Wpadła do wody i takim fajnym ruchem "spadającego
liścia" opadała na dno i jednocześnie zapalone podświetlenie gasło
powoli. Wyjęta z wody, rozebrana domowym sposobem i suszona nad kuchenką
gazową po kilku godzinach opaliła :-)
Życzę i Tobie udanego uruchomienia GPS-a.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Re: Moduł GPS zamókł...

Tylko ze my o najlepszym sposobie, a tu faktycznie:
-wyjac baterie jak najszybciej,
-rozebrac
-wyplukac .. i to chyba najlepiej w wodzie destylowanej,
-ewentualnie wyplukac w alkoholu czy podobnym plynie,
-suszyc.

Nie chcemy dopuscic do elektrolizy na sciezkach, nie chcemy zostawic
zadnych podejrzanych osadow, nie chcemy uruchamiac z jakimis resztkami
plynow.

Osobiscie ze trzy telefony uratowalem, jeden byl tydzien konserwowany
w 95% spirytusie :-)

J.

Re: Moduł GPS zamókł...

W sytuacji awaryjnej mozna tez wyjac baterie, a reszte trzymac w tej
samej wodzie, w ktorej telefon byl utopiony (do czasu dotarcia do domu).

No i powiedz - marnotrawstwo to czy luksus?

--
Jerry1111

Re: Moduł GPS zamókł...

A może taka nalewka na telefonach ma jakieś specjalne lecznicze
właściwości?

Re: Moduł GPS zamókł...

Telefony male sa, to marnotrawstwo nieduze.

A sie okazuje ze w pewnych miejscach latwiej o 0.125 spirytusu niz
wode destylowana :-)

No coz, nauczka na przyszlosc - przed wyjazdem na wakacje poczytac jak
sie rozmontowuje telefon :-)

J.

Re: Moduł GPS zamókł...

Albo zabrac flaszke wiecej. Zreszta _zawsze_ trzeba zabrac flasze wiecej
(ile razy jednej zabraklo...).

--
Jerry1111

Re: Moduł GPS zamókł...

No cóż - wygląda na to, że się udało. Przez kilka dni leżał w
przewiewnym miejscu schnąc (pewnie wyschnął o wiele szybciej ale wolałem
dać mu na to trochę więcej czasu) a potem jeszcze przetarłem delikatnie
wacikiem do dezynfekcji i ponownie osuszyłem. Naładował się, złapał fixa
i jak do tej pory działa. Miejmy nadzieję, że tak już zostanie. ;)

Re: Moduł GPS zamókł...

Jak wymyślisz GPS działający w budynkach, to Nobel gwarantowany.

Re: Moduł GPS zamókł...

Hmm... Zdziwiłbyś się, ale już widziałem takie motywy. Znajomy miał
kiedyś taki moduł przeznaczony do laptopa (na kablu USB). Wystarczyło
podejść do okna i łapał (słabego bo słabego, ale łapał) fixa. :)

Re: Moduł GPS zamókł...
Mój Lark zawsze łapie sygnał w domu (2 piętro, nade mną jeszcze strych).

Site Timeline