Moduł GPS i GSM - połączenie

Witam
Mam moduł GPS ( SuperStar II GPS Card ), na którym przez złącze szeregowe
dostepne są dane w standardzie NMEA.
Jest też moduł GSM ( GPRS, dualband ), ma interface szeregowy ( DATA_CDC,
DATA_RI, DATA_DTR, DATA_CTS, DATA_RTS, DATA_RX, DATA_TX, I2C_SCL, I2C_SDA ),
dodatkowo złącze na klawiaturę i wyświetlacz - ale z tego nie mam zamiaru
korzystać.

Chciałem połączyć te dwa moduły, tworząc odpowiedni inteface. Na początku
myślałem, aby zrezygnować z GSM i dane zapisywać w pamięci flash, a
następnie zczytywać je przez USB. Jednak połączenie GPS i GSM jest
ciekawsze.

Założenie jest takie, aby przesyłać przez GPRS pozycje, najlpiej jakby to
zapisywać na serwerze, stamtąd można by było je pobrać i wprowadzić np go
Automapy lub w Google Map - ale to już inna bajka.

Jakiego układu użyć do takiego zadania ( procesor i pamięć ) - chciałbym
oszacować koszt części, bo może koszt gotowego rozwiązania jest tańszy ?
Pomijam nakład pracy poświęconej na oprogramowanie.
Dobrze by było jakby miał obsługę USB, jeśli nie to też nic się nie stanie -
można użyć FT232BN ( lub któregoś podobnego ) i obsługę pamięci - może nie
zaszkodzi zapisywać danych.

Pozdrawiam
Piotr

Re: Moduł GPS i GSM - połączenie

moze zainteresuje Cie takie cos:
http://www.wavecom.com/modules/movie/scenes/products/index.php?fuseAction=wirelessCPU&productName=Q2686

jak by Ci sie spodobalo to mam do sprzedania take cos ;)
http://www.farnell.com/datasheets/80765.pdf

c.

Re: Moduł GPS i GSM - połączenie

Jeżeli moduł GSM posiada stos TCP/IP dostępny komendami AT to wystarczy
zastosować mikrokontroler ATmega168 (cena ok. 15 zł). Do zrobienia USB
będziesz potrzebował także konwertera typu FT232/FT245, można jednak USB
LowSpeed obsłużyć także całkiem programowo jeżeli nie potrzeba w tym
czasie komunikacji z GPSem i GSM.

Jeżeli moduł GSM nie ma stosu TCP/IP - problem jest większy (do
komunikacji z serwerem przez GPRS trzeba obsłużyć programowo kilka
protokołów: conajmniej PPP, IP, TCP, ICMP) i w takim przypadku proponuję
AT91SAM7S256 (cena ok. 30 zł). Ten procesor ma USB.

Re: Moduł GPS i GSM - p ołączenie

Tak przy okazji - może nie każdy zauważył, ale teraz są FT232R - nie
trzeba poza kondensatorami odkłócającymi nic do niego dokładać. W
porównaniu z FT232BM, który wymagał kwarcu, rezystorów itp., spora
oszczędność miejsca na płytce.

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

Heh, wersje 'R' są już dość długo na rynku i rzeczywiście wygodniejsze
do zastosowania niż stare 'BM'.

BTW: Ostatnim hiciorem FTDI są konwertery 2/4-kanałowe z HighSpeed USB
(FT4232H czy jakoś tak). Można już kupić w Farnell gotowe moduły z nimi.

Re: Moduł GPS i GSM - połączenie

Dziękuje za odpowiedź
Według dokumentacji moduł ma TCP/IP stack commands

Co do FT232 spotkałem tylko wersję RL i RQ

Pozdrawiam
Piotr

Site Timeline