Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas wł aczania odkurzacza

Mam problem otoz podczas wlaczania odkurzacza moduł DVB-T na USB
zawiesza sie ... pomyslalem ze moze cos sie przedostaje przez zasilanie
wzmaczniacza (12V), ale po jego odlaczeniu dalej to samo ...

jak to naprawic?

PS
mam dosc dlugi przewod 75ohm cos okolo 25m, byc moze cos sie indukuje w
ekranie ... ale jak sie tego pozbyc? dodam, ze po odlaczeniu przewodu od
modulu DVB-T wszystko wraca do normy ...

pozdrawiam

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

Uziem ekran kabla antenowego do  masy komputera.
Czy ten sprzęt połączony jest jakoś z kablówką?

Andrzej

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

w ktorym miejscu kabla antenowego? gdzie jest ta masa komputera?

nie, tylko antena kierunkowa + wzmacniacz

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

Obudowa komputera, a miejsce na kablu jak najbliĹźej tunera DVB.

Andrzej

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

ale to jest laptop, obudowa jest plastikowa

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

Znajdź jakieś metalowe złącze, np. VGA, możesz nawet spróbować to
przypiąć do ekranu wtyczki USB tego tunera.
Spróbuj i daj znać.

Andrzej

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

Możesz też spróbować czegoś takiego:
http://www.awpol.pl/131719/separator-galwaniczny
Przy pasożytniczym napięciu z kablówki działa doskonale, ale nie wiem
czy się sprawdzi w Twoim wypadku.

Andrzej

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

potestowalem to dokladniej i wyglada na to ze to problem TV podlaczonego
do drugiego wyjscia rozgaleziacza, po odlaczeniu tv problem w wiekszosci
znika

czyli rozumiem seperator galwaniczny wystarczy?

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

A testowałeś połączenie ekranu kabla antenowego z masą komputera?
MoĹźe to wystarczy.

Andrzej

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

Nie wystarczy, a nawet zaszkodzi.
Separator galwaniczny pomoże, ale obstawiam, że wątkotwórca nie ma
uziemionego masztu antenowego (podstawa) i/lub podłaczony starszy
telewizor CRT bez uziemienia.

Mirek.

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

komputer mam podlaczony przez dwie listwy przeciwzakloceniowe, notomiast
tv lcd przez zadna i to moze byc przyczyna ...

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

potestowalem to jeszcze bardziej dokladnie i okazalo, ze nawet mimo
podlaczonego TV gdy laptop jest odlaczony od zasilania sieciowego (praca
na bateriach) wszystko jest OK ...

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

Z moich eksperymentów wynika, że dobre uziemienie ekranu anteny bywa
wystarczające.
Odpowiedz sobie jaki jest mechanizm zawieszania się tunera.
Przepięcie indukowane w kablu antenowym przechodzi z jednej strony poprzez:
- gniazdo antenowe, masę tunera USB, masę komputera, zasilacz komputera
do sieci energetycznej.
z drugiej strony:
- gniazdo antenowe TV, zasilacz sieciowy, do sieci energetycznej.

Najsłabszym ogniwem jest tutaj tuner USB, na cienkich ścieżkach jego
masy odkłada się właściwe całe napięcie i powoduje zawieszenie się
tunera. Jeśli dasz "obejście" dodatkowym kablem z ekranu anteny do masy
komputera jest szansa, że tuner się nie zawiesi.
Izolacja galwaniczna sprawdza się bardziej w wypadku różnicy napięć
miedzy masami rożnych urządzeń, niż w wypadku przepięć.

Andrzej

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

IMHO nie żadne przepięcie i nie indukuje się, tylko mamy klasyczną pętlę
uziemień/mas. Telewizor nie uziemiony, to na obudowie i na gniazdku
antenowym mamy śmiecie, które spływają przez kabel antenowy do
uziemienia laptopa.

To już lepiej do bolca listwy, a nie przez laptopa.

Mirek.

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

zgadza sie anteny nie mam uziemionej, oraz tv nie jest rowniez uziemiony

ale wlasciwie do czego mialbym uziemic antene w bloku? tv rowniez nie
mam uziemionego poniewaz takie gniazdka ...  a laptop podlaczony jest
przez dwie listwy do gniazdka ktorego uziemienie podlaczone jest do 0
... nie wiem czy to jest dobrze wykonane ... robil to jakis alektryk ...

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

Jak masz na dachu to czymprędzej połącz maszt do instalacji odgromowej,
jak na balkonie, poniżej dachu to teoretycznie możesz sobie darować.

A TV ma wtyczkę z bolcem? To poodłącz ją do "0" i zastosuj ten separator.

Mirek.

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się po dczas właczania odkurzacza

podlaczylem izolator galwaniczny i problem ustapil, dziekuje za pomoc

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania o dkurzacza

TV LCD z wtyczką z bolcem? A gdzie Ty widziałeś taki?
One mają wszystkie wtyczki jak laptopy - bez żadnego bolca.

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

Hmm. To ciekawe, co to jest co u mnie w domu stoi.

Re: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza

Ja to nawet kiedyś szukałem w sklepie takiego z płaską wtyczką.
Bezskutecznie. Kupiłem taki, co ma odłączany kabel jak do zasilacza
w komputerze, zwyczajny, z bolcem. A laptopy też mam (chyba wszystkie,
a przynajmniej większość) z bolcem.