Modernizacja spawarki - potencjometr - Page 2

Re: Modernizacja spawarki - potencjometr

Odpowiedź na to pytanie już padła: tak samo jak mechaniczny. W tych
scalakach część cyfrowa jest odseparowana od potencjometru właściwego.

Re: Modernizacja spawarki - potencjometr
Są różne, ale generalnie wyciągnąć 3 piny klasyka, użyć 3 pinów ze scalaka
i to wszystko.
Ostani link dzisiaj, bo idę spać.
http://www.analog.com/en/digital-to-analog-converters/digital-potentiometers/products/index.html#Digitial_Potentiometers\

od 2 zł :-)
S.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: Modernizacja spawarki - potencjometr
NO tak, nie sprawdziłem, że to po prostu przełączane drabinki
rezystorowe, myślałem jakoś bez żadnych podstaw, że to jakiś rodzaj
regulowanego cyfrowo źródła napięcia.

Re: Modernizacja spawarki - potencjometr

Nie spotkałem takiego z separacją i podejrzewam, że takie nie istnieją.
P.G.

Re: Modernizacja spawarki - potencjometr
Dnia Tue, 13 Dec 2011 20:59:04 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski

Jesteś pewien? One mają chociażby ograniczony zakres napięć wejściowych.
Problemem będzie też zaprojektowanie sterowania takim potencjometrem
cyfrowym by zakłócenia generowane przez spawarkę nie powodowały losowej
zmiany nastawy prądu.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Modernizacja spawarki - potencjometr

Przekaźnik R15 i przełączane dwa potencjometry od niskiego i wyoskiego
prądu.
Trzeba pamiętać, że pierwotne tam gdzie jest regulacja prądu nie jest
separowane od sieci.

Łukasz

Site Timeline