modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

mam pytanie do speców od modemow.
Czy jest mozliwosc transmitowania z 60 modemow GPRS niewielkich ilosci
danych do jednego modemu  bez zrywania sesji ? Czy aby to zrealizowac
wystarczy posiadac apn nadany przez operatora i stale adresy ip dla kazdego
modemu? Ew. operatorem mialaby byc Era.
Szukam tanich modulow oem  GPRS z wbudowanym stosem ,moze cos polecicie.

pozdrawaim
Krzysztof

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

Tak

Stały adres potrzebny jest tylko dla modemu odbierającego.

Jeśli nie ma jakiś przeciwwskazań to używa się publicznego APN. W takim
przypadku do odbierania danych modem nie jest potrzebny.

Paweł

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

Którys z operatorów oferuję taką usługę? To znaczy stały publiczny
adres w APN łączącym z Internetem? Kilka lat temu chciałem coś takiego,
ale nie było możliwości. W prywatnych APN i tak numery IP są z klasy
prywatnej i są przypisane do karty SIM.

Zgodnie z taką logiką, to do nadawania też nie jest potrzebny.
Zrozumiałem, że pytającemu chodzi o *mobilne* rozwiązanie.

A co do modemów, to na telit.com można znaleźć moduły nie tylko ze
stosem IP, ale również z wbudowany Pythonem i gotowymi modułami do
wysyłania emaili czy transmisji FTP. Da się na tym zrobić niegłupie
urządzenie bez dodatkowego procesora. (Mam takie modemy ale z Pythona
nie korzystałem).

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń
Rozwiazanie ma byc "stacjonarne" przekazywanie danej ze zdalnego
urzadzenia - zbyt daleko aby ciagnac kable.

K.

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

No to nie ma problemu. Od lat używam takiego rozwiązania -- modemy
GPRS (wspmniany Telit) z najzwyklejszym publicznym APN i odbiór
danych przez komputer w Internecie. W próbie obciążeniowej, to jakieś
tysiące transakcji na sekundę przez to przechodziło. Testowałem też
rozwiązanie z prywatnym APN, ale działało marnie (operator sobie z tym
nie mógł poradzić, ale to było dawno).

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

A mozna wiedziec z jaka iloscia modemow pracuje ?

pozdrawiam
Krzysztof

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

Rozwiązanie z publicznym APN i odbieraniem danych przez serwer z
połączeniem do Internetu zadziała z każdą ilością modemów.

Paweł

Re: modem gprs i transmisja z wielu urządzeń

W tej chwili poniżej dziesięciu. Ale to naprawdę nie ma żadnego znaczenia
-- wspomniane wcześniej testy dotyczyły serwera przyjmującego dane
(napisany w perlu). Jedyna rzecz, na jaką warto zwrócić uwagę, to
zawieszanie się sesji GPRS, czemu na ogół winy jest operator. Trzeba
więc jakoś sprawdzać transmisję, a w razie czego zrywać i odpalać na
nowo połączenie. Ale jak się nic złego nie dzieje, to sesja może trwać
bez awarii nawet tydzień.