moc emitowana przez tel. komorkowy - Page 4

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
Hello JanuszR,

Absurd.

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Fakt, absurd a to wszystko wskutek medialnej nagonki.

JanuszR

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

To akurat skutek picia pB3%ynu Lugola, a nie bezpoB6%rednio Czarnobyla.

Dariusz AF%oB3%na

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
Hello Dariusz,

Jasne. Szczególnie, gdy dotyczy to osób, które tego płynu nie piły.

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Choroby tarczycy to nie tylko pB3%yn Lugola i zastanawia mnie skB1%d masz=
20%
takB1% pewnoB6%E6 (lub lekarz), BF%e przyczynB1% choroby jest wydarzenie=
 sprzed20%
E6%wierE6% wieku? A moBF%e to promieniotwF3%rcze pustaki? A moBF%e dieta?=
 A moBF%e20%
naturalny proces starzenia? A moBF%e przyczyny sB1% psychosomatyczne, bo =

ktoB6% sobie ten Czarnobyl "do gB3%owy dobraB3%"?
To coB6% jak z obecnym "kryzysem" - kaBF%dy ktF3%remu coB6% nie wyjdzie z=
rzuca20%
winEA% na "kryzys".

Dariusz AF%oB3%na

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
Hello Dariusz,

Jasne. Ale Ty masz pewność, że to Lugola?

Jasne. A może Lugola?

Ach! Obecnego kryzysu też nie zauważasz?

Dla przypomnienia, bo może zapomniałeś - w wyniku awarii w Czernobylu
do atmosfery dostały sie duże ilości promieniotwórczego izotopu jodu.
I oczywistym przypadkiem jest kilkukrotny wzrost zachorowań na choroby
tarczycy trwający do dziś.

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Uwielbiam te oczywiste oczywistości :)

Na marginesie

Najbardziej stabilne izotopy jodu
izotop     wyst.     o.p.r.     s.r.     e.r. MeV     r.p.
123I          13,1 godz.     w.e.     1,23     123Te
125I          59,9 dni     w.e.     0,178     125Te
127I     100%     stabilny izotop z 74 neutronami
129I          1,57×107 lat     Î˛-     0,194     129Xe
131I          8,02070 dni     Î˛-     0,971     131Xe

plus

http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/energia_jej_przemiany_i_transport/13314-energetyka_j%C4%85drowa_na_%C5%9Bwiecie.html
cytat:
"największy udział w tym skażeniu miał izotop jodu 131"

Dzisiaj jodu z Czarnobyla praktycznie nie ma a i wtedy już po miesiącu
pozostały jego marne resztki.

i cytat z innej strony
http://greenworld.serwus.pl/czarnobyl/czarnobyl.htm

"Przeprowadzone w godzinach popołudniowych i wieczornych obliczenia
wskazywały, że dawka promieniowania od radiojodów w tarczycy dzieci może
przekroczyć 50 mSv (Sv jest jednostką dawki promieniowania pochłoniętego
przez organizm uwzględniającą różnice biologiczne rożnych rodzajów
promieniowania i warunków napromienienia), a więc poziom powyżej którego
Międzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej zalecała blokowanie
dostępu radiojodów do tarczycy jodem nieradioaktywnym. To zalecenie
oparte było na wspomnianym już administracyjnym założeniu, że każda,
nawet bliska zerowej dawka promieniowania jonizującego może wywołać
nowotwory złośliwe. Nowe dane z Hiroshimy i Nagasaki wskazują jednak, że
poniżej dawki 200 mSv nie zaobserwowano znaczącego wzrostu śmiertelności
nowotworowej, a przy dawkach mniejszych od 100 mSv śmiertelność wskutek
białaczek była w tych dwóch miastach niższa niż u mieszkańców nie
napromienionych. Również w Szwecji wsród tysięcy osób, którym podawano
jod-131 dla celów diagnostycznych (średnia dawka 500 mSv) stwierdzono
mniejszą częstość zachorowań na raka tarczycy niż u ludzi, którzy z
takiej diagnostyki nie korzystali."

JanuszR

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Kurna, chociaz jeden sie znalazl ;-)

Takich lekarzy ciezko znalezc (wiekszosc na emeryturze). Ja ich akurat
troche znam. Ale najlepszy cyrk i tak byl z popsutymi Geigerami w
szpitalach, dopiero na drugi dzien sie wyjasnilo o co chodzi ;-(

--
Jerry1111

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Telefony nie emitują takiego promieniowania jak w Czarnobylu. To
zupełnie inna bajka.

JanuszR

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Ale przecież ja właśnie o tym mówię! Zamiast rzetelnie edukować media
tylko robią sensację. W skutek czego w społecznej świadomości rodzi się
koncepcja jakichś "promieni śmierci" emitowanych bez różnicy: przez
elektrownię w czarnobylu, monitor CRT, komórkę i dziurę ozonową. ;)

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Oczywiście wiesz jaka jest różnica między promieniowaniem przy 50Hz,
1MHz, a 2GHz?

zyga

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Oczywiście wiem. Niemniej ogólnie zasada jest taka, że te urządzenia
pracujące z większymi częstotliwościami pracują też z niewielką mocą
(HotSpoty, komórki, urządzenia Bluetooth). Nawet gdyby BTS osiągał tą
podawaną przez Wikipedią moc 100W to raczej na pewno nie byłby to jeden
z tych stojących w mieście na dachu budynku. Takie urządzenia montuje
się na terenach wiejskich, gdzie zabudowa nie jest tak gęsta. Zwykle
wieże stoją samotnie na wzniesieniach, w pewnej odległości od
najbliższych zabudowań.

Ja jedynie twierdzę, że powinno się przestać robić niezdrową atmosferę
wokół fal radiowych. Potem dochodzi do tak kuriozalnych sytuacji, że
krótkofalowiec musi nadawać z działki (bo grupie staruszek uwidziało
się, że wszystkie zejdą na raka przez jego anteny) albo bazowej anteny
CB sąsiedzi nie pozwolą Ci założyć. Słyszałem nawet o przypadku bojkotu
anteny satelitarnej (zwykłej, odbiorczej) z powodu rzekomo generowanego
przez nią "promieniowania". :)

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
UBF%ytkownik Atlantis napisaB3%:

A Wikipedia nie mF3%wi BF%e chodzi tu o moc szczytowB1% w impulsie? Bo B6%
rednia20%
moc emitowana przez telefon GSM jest o rzB1%d wielkoB6%ci mniejsza - w ko=
F1%cu20%
telefon nadaje tak naprawdEA% przez niewielkB1% czEA%B6E6% czasu rozmowy=
 -20%
puszcza pakiet do BTS-a, odbiera pakiet od BTS-a i czeka na kolejny slot =

czasowy.

--20%
Darek

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Bardzo dobrze to widać na oscyloskopie przy pomiarze prądu pobieranego
przez moduł GSM. Podczas rozmowy przy słabym zasięgu widać piki ponad 1A
(producent modułu GSM dopuszcza max. 2A), ale średni prąd nie wychodzi
więcej niż 300-350 mA. Za to przy połączeniach EDGE, gdy agregowane może
być kilka szczelin czasowych, piki są częstsze i średni prąd wychodzi
czasem powyżej 500 mA. Z tego też powodu nie mają lekkiego życia
modemiki zasilane tylko z USB.

<reklama>
Przy okazji pochwalę się naszym ostatnim wyróżnieniem
(13 of the toughest, most secure gadgets, you can buy):
http://www.telix.pl/artykul/xaos-gamma-na-liscie-najbezpieczniejszych-gadzetow-3,28480.html

BTW: Xaos Gamma jest jedynym polskim produktem, który został
uwzględniony w rankingu.
</reklama>

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Ja tam się nie znam ale połowa społeczeństwa nadal ma problemy z tarczycą

Główna przyczyna raka skóry, ale nie ma się czego bać.

Kiedyś mówiono że papierosy i tabaka są nie szkodliwe, a teraz ...

Ciekawe co jeszcze odkryjemy.

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Jakies poparcie dla tej tezy ?

No i jak bylo wczesniej ?

Trzeba poczekac 50 lat.

Tak czy inaczej - malo szkodliwe jest.

J.

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Między innymi Ja i kolejki do lekarzy i rozmowy z lekarzami.

Istniały badania przeprowadzane po Czernobylu przez jakąś młodą lekarz,
efekt: utajnione nie wiem co się stało z panią lekarz.

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Najbardziej szkodliwe dla życia jest samo życie. Oddychamy
najbardziej reaktywnym gazem w przyrodzie, będącym składnikiem wolnych
rodników, niszczących każdy organizm. W wyniku smażenia/pieczenia
spożywamy substancje aromatyczne stanowiące źródło raka. Hodujemy i
spożywamy zwierzęta będące źródłem wielu chorób. Za dużo jemy. Badania
wykryły, że stałe niedożywienie przedłuża życie.

Jak napisałeś w istocie nie ma się czego bać. Inaczej zamiast żyć zawsze
będziesz się czegoś bał. Co do raka skóry nie upatrywałbym jego
przyczyny w dziurze ozonowej lecz w rozprzestrzenieniu się zwyczaju
opalania i oszczędzaniu na olejku. Dawniej plaże nie były tak zapchane
jak dzisiaj. Gdyby dzisiaj plaże pozostały takie jak np. na filmie "Nóż
w wodzie", pomimo dziury ozonowej problemu raka skóry nie byłoby z
pewnością. Przyczyną nie są warunki obiektywne lecz nasz brak umiaru.

JanuszR

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

To była ironia

Ja się nie boję

Ale 27 lat mieszkałem na wsi byłem okazem zdrowia poważne przeziębienie
zdarzało mi się raz na rok, od 4 lat mieszkam w bloku przy ruchliwej
dwupasmówce, źle sypiam, jestem nerwowy, tracę wzrok, często boli mnie
głowa, mam często zatkany nos od kataru. Coraz bardziej myślę aby wynieść
się z miasta około 10km pobudować dom z drewna i żywić się tym czym wyhoduje
w ogrodzie(warzywa)  mięso kupować od rolnika który nie używa nawozów
ponieważ go nie stać, nie używa hormonu wzrostu. Mleka lepiej w ogóle nie
używać,a wapń pozyskiwać z roślin.

Mięsa zjadać nie więcej niż 100g dziennie.

To co piszę to nie oznacza że jestem przeciwko cywilizacji, jest ona
nieuchronna i potrzebna, ale z głową.

Mimo wszystko Ja się nie boję, ale...

Re: moc emitowana przez tel. komorkowy

Wygląda mi na alergię. To ja z przeciwnego bieguna. W mieście mieszkam
od urodzenia już przeszło pół wieku. Mieszkam w betonowym bunkrze
otoczony plastikami a teraz i stosami elektroniki (w domu prowadzę
działalność) elektronika pracuje 24h/dobę. Jem byle co kupione w sklepie
na rogu. Kiedyś kiedy parałem sie elektroniką paluchy wiecznie żółte od
chlorku i NAOH, płytki myte w rozpuszczalnikach organicznych, co
siedziało w fotolakierze nawet nie chcę myśleć. Poważnie nie chorowałem
od 20 lat (trafiła się grypa więc dzień dwa grzecznie siedziałem przed
TV) i biegam po schodach na 10 piętro (aczkolwiek z zadyszką), wzrok
niestety już nie ten mam plusy 1,5 (starość nie radość), śpię jak zabity
pod warunkiem, że się dobrze spracuję w ciągu dnia. Kiedy mam zbyt dużo
wolnego zaczynają się problemy ze snem. Wypijam morze kawy, palenie
skończyłem parę lat temu (zabierało za dużo czasu i pieniędzy). Jestem
spokojny jak krowa i nie pamiętam aby kiedykolwiek coś mnie poważnie
bolało (ostatnio wybiłem sobie palec grając z synem). I też marzę o
spokojnym domku na wsi, z psem, sąsiadami co mają czas, kominkiem i
takie tam. I też nie jestem przeciwko cywilizacji :)

JanuszR

Site Timeline