Moc bierna - palacimy czy nie ?!

Witam, wygooglowalem juz wszystko ... W szkole uczyli mnie ze licznik nakreca takze moc bierna. Jak to do konca jest, moze po tych 7 latach liczniki juz jej nie mierza? Mam w domu 80% obciazen indukcyjnych i czy jest sens wyprostowac "fi" kondensatorami???

Reply to
Pawel Kurzawa

Pawel Kurzawa napisał:

Domowe liczniki mierzą wyłącznie moc czynną. Ale są znane i stosowane liczniki mocy biernej a także taryfy w których płacisz za taką moc. Co do cos(fi) elegancko jest zadbać z sensem o jego powiększenie, aczkolwiek nic na tym nie zyskasz oprócz satysfakcji :)

Jacek

Reply to
Jacek Maciejewski

Wieksze zaklady maja mierzona i placa .. [bierna]