MOBOT RCR 433Mhz

Cześć spece od elektroniki!

Jakiś czas temu wymyśliłem sobie, żeby przez PCta czytać temperaturę z
czujnika radiowego, który jest za oknem, bo wyczytałem, że działa na
częstotliwości 433Mhz, więc zakupiłem moduł MOBOT-RCR-USB-V2 -Moduł radiowy
868Mhz na USB, wcześniej producent robił też w wersji 433Mhz (obecnie
wycofali), więc na prośbę zrobili mi jeden moduł 433Mhz.

Moduł przyszedł, ale miał oznaczenie 434Mhz, z programowaniem sobie radzę z
elektroniką nie, nie udało mi się skomunikować z modułem, ani zmienić jego
konfiguracji za pomocą softu, który napisałem, ani tym bardziej odczytać
danych z termometru.

Przerabiał już ktoś może podobny przypadek? Może ktoś rozwiązał już ten
problem czytania zdalnie temperatury z PC, żeby nie ciągnąć kabli?

Jak ktoś ma chwilę a byłby zainteresowany żeby się pobawić modułem i
spróbować zczytać dane z jakiegoś termometru zdalnego, to mogę podesłać do
testów (z prośbą oczywiście o zwrócenie :-))

Pozdrawiam. R.

Re: MOBOT RCR 433Mhz
O ile czujnik ma wyodrębniony moduł radiowy po serialu to spróbowałbym
go wymienić na kompatybilny z Twoim odbiornikiem.

Niestety częstotliwość mało co mówi - tzn moduły jak pewnie wiesz to nie
jest tylko warstwa sprzętowa (jak np w module IR) ale też kontrola
przepływu i sprawdzanie spójności danych - starczą drobne różnice w
protokole i nie będziesz w stanie ich zgadać ze sobą.

Najtańsza jest IRDA jeżeli masz już odbiornik (trochę zabawy z softem) i
widoczność lub własny protokół na IR jeżeli masz tylko widoczność. Po
stronie nadawczej dowolny uC + dioda+rezystor+tranzystor, po stronie
odbiorczej moduł IR + uC. Wydaje mi się, że może to być dobry projekt na
początek z elektroniką.

"Widoczność" to np biały sufit widziany przez nadajnik i przez odbiornik
;) - nie musi być czystej prostej punkt-punkt.

Re: MOBOT RCR 433Mhz

od siebie dodam ze czujki maja zwykle wyjscie szeregowe, ktore podpiete jest
do modulu 433mhz (nadawczego). wystarczy tam wpiac modulatorek 36khz i diode
IR , a po stronie odbiorczej wystarczy lekko zmodyfikowany 'girder'
(odbiornik serii TSOP na 36khz, oporniczek... osobiscie uzywam max232 + tsop
ale pewnie chodziloby i bez.)

pozniej tylko zostaje znalezc predkosc portu i powinno hulac.

btw. mozna tez 'zaczac od poczatku' ;) :
http://83.18.229.190/mycelium/12f629_i2c_thermometer/

w obecnej wersji uC czyta temp. z max 8 czujek (mozna podlaczyc mniej bez
zmiany kodu), i 'wypluwa' dane na szeregowe wyswietlacze + port szeregowy,
do wyboru wersja z modulowaniem 36khz lub bez (albo podlaczamy diode IR i
odbieramy TSOP , albo wpinamy bezposrednio do portu szeregowego)

http://83.18.229.190/cgi -
bin/lofi50?/mycelium/12f629_i2c_thermometer/pictures/DSCN3249.JPG