Mnoznik czestotliwosci - Page 4

Re: Mnoznik czestotliwosci

Chodzi o tą stronę "od środka"

....a jednak "na wodę". I np.: zbiornik LPG w samochodzie ma wytrzymać 30atm
(próba nieniszcząca).

--
Desoft

Re: Mnoznik czestotliwosci

wedle papierow do mojego - cisnienie robocze "max 2.0 MPa".
Cisnienie probne 4.5MPa. [45 at/bar/atm].

"proba cisnieniowa przy cisnieniu 4.5MPa dala wynik pozytywny".
Pieczatka, podpis.

Nie wiem czy przy przedluzeniu tez by musieli probe, czy wystarcza
ogledziny.

J.

Re: Mnoznik czestotliwosci

Propan-dupan jest tak korozyjny? Nie da się tego jakoś lepiej zabezpieczyć?

Tylko tyle? Spodziewałem się, że więcej. Ale zbiorniki samochodowe, to
trochę inna kategoria. Jeszcze muszą wytrzymać zgniatanie udrzenia itp.
Inna stal. Zdaje się, że nawet z kałacha to trudno przestrzelić.

-- Jarek

PS
Byłem we Włoszech niedługo po kryzysie paliwowym lat '70. Mnóstwo
samochodów (fiaty 500 np.) jeździło tam z butlami 11kg przytroczonymi
sznurkiem do bagażnika dachowego. A od tego jakieś gumiane rurki
prowadzące pod uchyloną maskę silnika. Później znajomy wstawiał u nas
w okresie kartkowizny benzynowej turystyczne butle gazowe do maluchów.

Re: Mnoznik czestotliwosci
Nie ta strona ;) Zawór w jednej butli załatwili mi na imprezie
paintballowej napełniając ją z wiekowej butli z CO2 - na zewnątrz
wyglądała spoko - tylko farba lekko poocierana, ale jaki musiał być jej
stan w środku skoro z butli 0.25l wyciągnąłem prawie 30g rozdrobnionego
tlenku żelaza?

Re: Mnoznik czestotliwosci

Może ma to jakiś związek z "próbami wodnymi" dokonywanymi w czasie badań?

Re: Mnoznik czestotliwosci
Myślę, że raczej z jakością technicznego C02. A co do próby przy C02 to
może jeszcze nie tak krytyczne, ale wolę, żeby ktoś kto koło mnie biega
ze stalowym zbiornikiem na powietrze pod ciśnieniem 4000PSI miał dużo
testów zrobionych. ;)

Re: Mnoznik czestotliwosci

Ale trzeba zalozyc ze butla bedzie w samochodzie na sloneczku i
temperatura wyniesie .. hm .. 80 stopni C ?

woda zazwyczaj.

Nie wiem jak gazowych, ale cisnieniowa proba wodna bywa stosowana.

slyszalem cos o 5 zl. Przy czym wiekszosc gasnic nie jest
odpowiedzialna, i moze oko eksperta wystarczy - proszek niezbrylony,
naboj CO2 ciezki.
Co innego sniegowe - te to juz powazne zbiorniki cisnieniowe.

Czyli nie mozna sobie napisac "10at" i uzywac dalej za wlasnym
dopuszczeniem ? :-)

Z normy, albo z przepisu, jak chcesz to moge odszukac pochodzenie.

Chcesz sobie policzyc jaka sila dziala 5atm na pokrywe metrowej
srednicy ? I do jakiej predkosci ja rozpedza na drodze 5 cm ?

Na szczescie puscilo miejscowo i zaczelo syczec.

J.

Re: Mnoznik czestotliwosci

To jeszcze mieści się w granicach normalności.

W butlach LPG? Nie sądzę, by ktoś lał tam wodę. Bo by zardzewiały.

Próba wodna, to dobra jest na czarownice. Albo na zbiorniki przeznaczone
do gazów pod ciśnieniem setek atmosfer.

Można nawet napisać "Zenek jest gupi" -- mamy wolność słowa. Jak coś
nie podlega przepisom "o dopuszczeniu", to nikt się takimi napisami
nie przejmuje.

Byłbym zobowiązany.

Chcę. Tak ze 40 ton, licząc w pamięci.

A te 5cm skąd?

Inaczej nie mogło.

Re: Mnoznik czestotliwosci

To dalej nie tłumaczy dlaczego *aż* 5 cm. Tego, jak taka pokrywa może
się nagle oddzielić od reszty, w ogóle nic nie tłumaczy. Przy takim
ciśnieniu i takiej pojemności, jak powstanie szparka, to zrobi się
psssssst i na tym się skończy.

Przy 200 atmosferach to już wygląda inaczej.

Re: Mnoznik czestotliwosci
Hello J,

To powyżej krytycznej dla LPG...

Re: Mnoznik czestotliwosci

No to bedzie musiala wytrzymac powyzej cisnienia krytycznego :-)

P.S. Gogle podpowiada ze propan ma 96C, n-butan 152C - mieszanka ma
mniej ?

J.

Re: Mnoznik czestotliwosci
Hello J,

A izobutan?

W pamięci mi wisi cały czas 60 stopni dla LPG.

Re: Mnoznik czestotliwosci

Gugle sie zepsuly ? :-P

135C http://encyclopedia.airliquide.com/Encyclopedia.asp?GasID38 %

J.

Re: Mnoznik czestotliwosci
Hello J,

Zmęczony jestem :(

I na dokładkę się starzeję - przecież maglowalismy to już na p.m.s. :(

Re: Mnoznik czestotliwosci

Roman!
Daj spokój.
Co to tydzień straszenia?
Zrobiłem taki generator kilka lat temu, który generował wyższą
częstotliwość, niz impulsy z encodera.
http://www.alpro.pl/pulsgen/analizator_screen.jpg
Jak kolega RadekNet jest zainteresowany, to niech zadzwoni, a wrażeniami z
jazdy się podzieli.
Widzę tyle niebezpiecznych rzeczy w samochodzie, że jak kolega zrobi ten
tempomat starannie,
to nie powinno się nic wydarzyć.
Na przeglądze niech poprosi o sprawdzenie, czy nie zagraża to
bezpieczeństwu.
Po to są stacje kontroli technicznej.
Poza tym warto, aby ktoś rzucił na to okiem PO wykonaniu.
Wróżeniem z fusów, to lepiej się nie zajmować.

Sylwester Łazar
Re: Mnoznik czestotliwosci

Dziekuje za glos rozsadku :) Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
samochodzie mechanik.

--
Radek Wrodarczyk

Re: Mnoznik czestotliwosci

Daj spokoj - i mechanik ma ci czestotliwosc mnozyc ?
Robota dla fachowego elektronika.

J.

Re: Mnoznik czestotliwosci

Uff przepraszam, ale ja juz jasniej pisac nie potrafie :(

--
Radek Wrodarczyk

Re: Mnoznik czestotliwosci

no nie wiem czy akurat to miałoby być argumentem za ;)

@

Re: Mnoznik czestotliwosci
Takich rzeczy się po prostu nie robi. Potrzebujesz samochód z
tempomatem? Nie wiem po co, gdybym mógł chętnie bym Ci oddał ten
wynalazek ze swojego, za darmo. Ale jeśli aż tak bardzo, to czas
zmarnowany na robienie jakiejś potencjalnie niebezpiecznej partyzantki
spożytkuj na zarobienie kilku złotych dzięki którym kupisz samochód
lepiej wyposażony, np z tempomatem właśnie.
Nie ma sie co podpierać rachunkiem prawdopodobieństwa albo świętym
prawem własności czy swobodami demokratycznymi.
Prawo własności nie może ingerować w cudze prawo własności a demokracja
kończy sie tam gdzie zaczyna odbieranie praw innym. "Inni" mają prawo
oczekiwać, że samochód który porusza sie po publicznej drodze jest
bezpieczny, bez żadnych "prawie niezawodnych" modyfikacji. Bo takie jest
wspólne dla wszystkich poruszających się po publicznych drogach PRAWO.

Mam nadzieje że doczekam wkrótce czasów, kiedy podobnie jak w Niemczech,
którymi sie tak zachwycamy, albo w UK, i u nas żaden pojazd, który nie
spełnia wszelkich kluczowych norm nie będzie dopuszczany do ruchu. Nie
chodzi o pojazdy nowe, tylko dobrze utrzymane i w stanie technicznym nie
pozostawiającym wątpliwości co do bezpieczeństwa ruchu.

A. Grodecki

Site Timeline