MMnet1002 - linux

Witam!
Zakupiłem MMnet1002 i zaczynam przygodę z wbudowanym Linuxem. Dotychczas
miałem jedynie doświadczenie ze Slackiem na x86, ale to już było jakiś
czas temu. Czeka mnie więc sporo nauki, więc miło by było, jakby ktoś mi
powiedział w jakim kierunku mam podążać :)

Mam kilka pytań, najpierw ogólne:
1. Na tym module od Propoxu jest OpenWRT. Warto to zmieniać na jakiegoś
innego Linuxa? Jeśli tak, to jakiego? A może ten OpenWRT jest ok i nie
ma potrzeby zmiany?

2. Jakie strony, ebooki, itp polecacie, aby zaznajomić się w temacie?

Te konkretniejsze:
3. Zacząłem odpalać sobie różne rzeczy na tej płytce, przykładowo serwer
kamerki internetowej ruszył szybko i sprawnie. Z bluetoothem jednak już
nie jest tak różowo. Mam jakiegoś najpodlejszego chińskiego dongla.
Dmesg wykrył podłączenie go do portu USB. Zainstalowałem pakiety
bluez-libs oraz bluez-utils. Z tego co wyczytałem w sieci, potrzebuję
także kmod-bluetooth, ale tego już nie ma w propoxowych repozytoriach.

4. Szukam taniej karty WLAN na USB, która ma złącze antenowe i dobrze
współpracuje z wbudowanymi Linuxami. Czy taka karta to dobry wybór?
http://allegro.pl/item975786411_adapter_usb_802_11g_54mbps_4dbi_tp_link_tl_wn422g.html

Pozdrawiam!

Re: MMnet1002 - linux
http://allegro.pl/item975786411_adapter_usb_802_11g_54mbps_4dbi_tp_link_tl_wn422g.html

Heh OpenWRT to jedna z lepszych dystrybucji na systemy Embedded,
www.openwrt.org   dodatkowo mozesz skorzystac z x-wrt jesli chcesz extra
zarzadzanie przez www.  Sciagnij SDK i skompiluj wlasne moduly jesli sa
potrzebne.  A na przyszlosc sterownikow szukaj po nazwie chipsetu nie
nazwy wlasnej chinczyka.  To USB bedzie dzialac OK poniewaz jest na
chipsecie Atherosa. Z Blekitnym zrob podobnie czyli nazwa chipsetu.

Re: MMnet1002 - linux
http://allegro.pl/item975786411_adapter_usb_802_11g_54mbps_4dbi_tp_link_tl_wn422g.html

Do uruchomienia tego WiFDi USB bedziesz potrzebowal tez madwifi-ng i
wireless tools

Site Timeline