minister walczy z .. pralkami - Page 12

Re: minister walczy z .. pralkami

To jest nieprawda. IMO koszt produkcji pralki na którą dałbym 10-letnią
gwarancję nie byłby większy niż 150% kosztów pralki na którą obecnie daje
się roczną czy dwuletnią gwarancję. System ratalnej sprzedaży umożliwi
zakup biedniejszym i opłacą oni wyższą cenę oszczędzając na naprawach i
amortyzacji. Zarobi na czysto środowisko.

Wolny rynek nie do wszystkiego jest dobry. Wiele regulacji rozsądnie jest
scedować na państwa lub organizacje ponadpaństwowe. Powody są oczywiste,
nie będe wyliczał. W istocie chodzi o znalezienie złotego środka pomiędzy
odpowiedzialnością indywidualną a społeczną.

Obecna oferta nie zawiera pralek z 10-letnią gwarancją.

Nie zapominaj o mechaniźmie demokracji przedstawicielskiej (fatalnej lecz
mimo to najlepszej z dotąd wynalezionych metod rządzenia :) Ty wybierasz
tego kto za ciebie zorganizuje część życia społecznego. Ty zadbaj by
wybrano odpowiedniego. Taka umowa... jak ci urzędnicy nie pasują, wybierz
innych :)

--
Jacek

Re: minister walczy z .. pralkami
Nie wiem, nie znam się, możliwe że masz rację. Obawiam się jednak, że
przyjęcie samych kosztów materiałów, to trochę mało. Musisz jeszcze
przyjąć, że tych pralek sprzedasz odpowiednio mniej, bo nie będą się
psuły, a w tym czasie musisz płacić pracownikom. No chyba, że założysz
ich zatrudnianie tylko na czas produkcji albo zmniejszenie aktualnej
załogi - zjedzą Cię związki zawodowe, ale to już inny problem. Cena
według Ciebie wzrośnie o 50%, a odpowiedzialność o kilkaset procent (w
zależności od aktualnego okresu gwarancji w stosunku do proponowanego
przez Ciebie 10 letniego). No, ciekawa kalkulacja. Ja bym się nie odważył...

Wolałbym żebyś kilka powodów wyliczył. Jeżeli mówimy o standaryzacji -
to się zgadzam, to chyba również opłaca się producentom. W innych
przypadkach - nie jestem socjalistą, nie rozumiem co to jest
odpowiedzialność społeczna. Każdy odpowiada za siebie - nie zamierzam za
innych.

To, że pralka nie powinna być wymieniana co 3 lata nie oznacza, że
producent ma dać gwarancję na 10 lat. Jeżeli będzie Ci się opłacało po
3-6 latach ją naprawić - nie widzę problemu. Nie potrzebuję tak długiej
gwarancji. W samochodzie też wymieniasz zużyte części chyba, że będzie
to już nieopłacalne. Jednak samochód nie kosztuje 800 zł...

Kłóciłbym się o to, czy nie ma lepszego sposobu rządzenia. Ale to nie to
forum. Nie obraź się, ale mówienie o tym, że wybierasz tego, kogo chcesz
w polskich realiach, to po prostu kpina. Wybierasz spośród tych, których
wyselekcjonował szef partii. Dopiero przy okręgach jednomandatowych
mógłbyś wybierać z tych, którzy sami się zgłosili...
Poza tym zakładasz, że Sejm ma się zajmować organizacją życia
społecznego. Proszę Cię, nie od tego jest Sejm. Lepiej niech Sejm nie
organizuje mi życia - zrobię to sam i będę ponosił odpowiedzialność za
swoje czyny. Nie chcę ponosić odpowiedzialności za decyzje Sejmu.

Re: minister walczy z .. pralkami

Nie masz wyboru - musisz, taka rzeczywistość i obrażanie się nic nie
pomoże. Ale dyskusja dawno już stała się NTG więc dajmy spokój :)
--
Jacek

Re: minister walczy z .. pralkami
Oczywiście polityce dajmy spokój. Nie obrażam się na to jak jest, tylko
nie chcę, aby ktokolwiek, a zwłaszcza polityk, czy urzędnik za bardzo
ingerował w moje życie. Natomiast powinny istnieć jakieś organizacje,
czy prywatne, czy państwowe - nie mam tu wyrobionego zdania, które
kontrolowałyby sprzęt pod względem zawartego w nim syfu. O ile każdy z
nas potrafi stwierdzić, czy sprzęt spełnia jego wymagania, czy jest o
akceptowalnej przez niego jakości, to nie jest w stanie stwierdzić, czy
sprzęt wydziela jakieś trucizny - to można zmierzyć w laboratoriach.
Wyniki takich kontroli powinny być upubliczniane. Z resztą teraz jest
chyba UOKiK, który ostrzega przed różnymi produktami.

Re: minister walczy z .. pralkami

no nie - jakbys robil porzadnie to bys mial caly czas mniejsze
zatrudnienie. Przynajmniej w teorii, bo w praktyce .. przyjdzie koniunktura
to ludzie beda kupowac nowe ladne pralki, przyjdzie kryzys, to poczekaja na
lepsze czasy.
A takie g* zepsuje sie w dowolnym momencie i nie bedzie zwracac uwagi -
kryzys czy nie. Trzeba bedzie pojsc, kupic nowa i dac ludziom prace.

Bedzie przepis to nie bedzie innego wyjscia :-)
No ale jesli dbasz o jakosc, to wiele nie ryzykujesz :-)

Ale jesli producent nie bedzie odpowiedzialny, to zrobi byle jak.
I nie wiadomo jak ustawi koszta napraw.

I tu jest cala roznica - samochod nie kosztuje tyle co dwie naprawy,

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
Zgadza się. Jednak 10 lat to długo. Czy Ty na projektowane przez Ciebie
urządzenia dałbyś gwarancję, że przez 10 lat nic się nie stanie? Pomimo
tego, że składasz sprzęt z wysokiej jakości elementów, to zawsze może
się coś zdarzyć. Osobiście, pomimo wszelkich moich starań, aby
projektowany sprzęt był jak najwyższej jakości - nie odważyłbym się tyle
lat gwarantować. Zwłaszcza przy masowej produkcji, gdzie w najgorszym
razie cała może do Ciebie wrócić :-)
A widzisz, w takim razie po kilku latach już nie powinien być
producentem. I nie dlatego, że postanowił tak urzędnik, ale dlatego, że
ludzie widząc i słysząc co się dzieje po prostu nie kupią jego sprzętu.
Mnie na przykład nic nie zmusi do kupna dysku twardego Fujitsu.
Wypuścili kiedyś serię, która się psuła, niby robili akcję ich wymiany,
a jednak robili wszystko, aby mi go nie wymienić. Jak dla mnie firma ta
jest skończona. Być może teraz robią świetne dyski, ale swoim podejściem
mnie zniechęcili do siebie...

Re: minister walczy z .. pralkami

Ale poniekad o to chodzi - zrobisz gorzej, ponies konsekwencje.
A nie oszukuj klienta ze towar wysokiej jakosci, ale gwarancji nie dajesz.

Przy czym .. praktyka dowodzi ze taka trwalosc nie jest niczym
nadzwyczajnym. Owszem - czasem sie cos drobnego popsuje .. ale to tym
bardziej - gwarancja ma byc, niech producent postara sie ograniczyc wlasne
koszta, a nie uzasadniac ze wysokie koszta serwisu sa jak najbardziej
usprawiedliwione.

sporo tu jest winy nas samych - trzeba bylo sie przy zakupach kierowac
wlasnie dlugoscia gwarancji. Nie reklamami, marka, tylko tym co realnie
mamy zapewnione.

tylko ze to sie przydarzylo juz wszystkim. Tobie sie zepsula Fujitsu, mnie
np LG, teraz w sklepie mnie sie spodoba Fuji, a Tobie LG - i tak interes
sie kreci.

Swego czasu w komptuterach mialem zasade ze w razie problemow odstawiam
firme na 3 lata. Zakladajac ze po tym czasie naucza sie poprawnie robic lub
padna.
No ale wtedy byl ruch w interesie, co chwila cos sie w okolicy kupowalo,
towar rozwijal sie jak szalony, co poltora roku sie zmienialo.
Pralke mam jedna, ciagle dziala i jak sie zepsuje to nie bede wiedzial co
kupic. Ani czy np 7 lat to jest zla jakosc czy bardzo dobra. I nie mam
zadnej gwarancji ze to co teraz robia przypomina to ci mialem.

J.

Re: minister walczy z .. pralkami

Nie ma znaczenia ile kosztuje, bo kosztuje pi razy drzwi tyle ile waży i ile
nowości ma. Z gwarancją nie ma to związku. Okno plastikowe może kosztować
400 i mieć gwarancję >10 lat.

Re: minister walczy z .. pralkami

Miele nie daje ?

Re: minister walczy z .. pralkami

Taki wybór rzeczywiście istnieje. Ale są też klienci, którzy by chcieli
kupić sprzęt trwały. Ich oczekiwania nie zawsze są spełnione.

Re: minister walczy z .. pralkami
To był taki skrót myślowy: droższe - lepsze. No niestety, wysoka cena
nie zawsze oznacza wysoką jakość i trwałość. Jako elektronicy wiemy, że
jeżeli chce się podnieść jakość (trwałość) urządzenia, to trzeba
zastosować lepsze, czytaj droższe komponenty. Nie zbudujesz czujnika,
który ma pracować, np. "w torach", gdzie temperatury w ciągu roku
zmieniają się od -30 do +60 stopni (zależnie od jakości :-) zimy i lata
zakres temperatur może się zmianiać) za małe pieniądze. W tym przypadku
relacja jest bardzo prosta: lepsza jakość -> wyższa cena i tym się
sugerowałem robiąc wpis. Relacja w drugą stronę: wyższa cena -> lepsza
jakość nie musi być prawdziwa - przyznaję.

Re: minister walczy z .. pralkami

Bardzo duży skrót. Może nawet nadużycie semantyczne.

Związek jest bardzo luźny. A zależność niemonotoniczna.

Ja nie wiem. Wiem, że przede wszystkim trzeba tego chcieć.

Re: minister walczy z .. pralkami

No np. ja mam obecną pralkę z osobnym zaworem na ciepłą i zimną wodę.
Ostatnio oglądałem dziesiątki pralek w sklepie dla idiotów i co? I żadna z
obecnie produkowanych pralek nie umożliwia podłączenia jej do instalacji
ciepłej i zimnej wody. Chociaż na obudowach w dalszym ciągu są ślady po
miejscu na drugi zawór. To co to za ekologia, gdy mając w domu instalację CW
i tak muszę grzać wodę do prania prądem?

Re: minister walczy z .. pralkami

To w ogole byla jakas niepopularna opcja.

Tak mi chodzi po glowie ze technologia prania i byc moze proszki
enzymatyczne wymagaly powolnego narostu temperatury.

J.

Re: minister walczy z .. pralkami
82%(a):

85%gu sC4%85 C5%9Blady po

To nie ta przyczyna, zauwaC5%BC C5%BCe jeszcze do niedawna programator=
y byC5%82y
bardzo prymitywne mechaniczne a pomiar temp byC5%82 progowy, grzaC5%82=
ki grzejC4%85
woda przekracza prC3%B3g temp i termostat wyC5%82C4%85cza przekaC5%BA=
nik przytrzymujC4%85cy
programator i program idzie dalej.
Dla dwC3%B3ch C5%BArC3%B3deC5%82 wody temp musiaC5%82a by byC4%87 =
mierzona ciC4%85gle i odpowiednio do  =

niej
sterowane elektrozwory, a to juC5%BC nie byC5%82oby takie proste
i niezawodne, komplikacja spora, koszty pralki znacznie wieksze.
Z tego co pamiuC4%99tam wiatka miaC5%82a dwa wejC5%9Bcia ale tam nie =
byC5%82o regulacji
temp wody, co weszC5%82o to praC5%82o, ewentualnie byC5%82o dogrzane =
przez grzaC5%82kC4%99.
Ale teraz jak sam zauwaC5%BCyC5%82eC5%9B nowoczesne proszki nie potrz=
ebujC4%85 tak wysokiej
temp jak kiedyC5%9B i uzyskaC4%87 40st bez mieszania byC5%82oby ciC4%
99%C5BC%ko.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: minister walczy z .. pralkami

No wlasnie - ruski prymityw dawal rade, to nowoczesne sobie nie poradza ?

Ale pralki nadal maja grzalki i nastawy do 90. Nie mozna jak u ruskich -
ile wejdzie to bedzie ?

J.

Re: minister walczy z .. pralkami

    A moim zdaniem to jest to zwyczajne cięcie kosztów. Jeden zawór
odejdzie, jeden wąż i już jest oszczędność i cenę można dać o 30 zł złotych
niższą. A że Kowalski będzie więcej płacił za prąd...
Kogo to obchodzi. Z ciekawości przy kolejnej wizycie w Niemczech obadam, czy
tam też się tak sprawa ma z pralkami, bo może na polski rynek są robione
wersje "lite", podobnie jak to jest z proszkami i wieloma innymi rzeczami.

Re: minister walczy z .. pralkami

Ale to sie robi inaczej - doklada jeden zawor, jeden waz, a cene podnosi o
150zl. Model Lux. I pisze ile to pieniedzy moze Klient zaoszdzczedzic.

Z tym ze oni tez maja czasem przegiecia, tylko w druga strone.
Np "ekologiczna" bije wszystko ..

P.S. Jak sie te ich "lepsze i tansze proszki"maja do tego:

http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,9419906,Wielka_proszkowa_zmowa_cenowa_w_UE__Kary_dla_Unilevera.html

J.

Re: minister walczy z .. pralkami

    Ano tak, że u nas dodatkowo proszek zawierał "mniej proszku w proszku",
niż te same marki na rynkach zachodnich. Też była swego czasu afera i UE
pogoniła towarzystwo.

Re: minister walczy z .. pralkami

No ale jak - oni sie zmowili na jedna, niska cene, czy u nich mimo zmowy na
wysoka cene proszek byl jednak efektywnie tanszy niz u nas ?