MiniPCI i przejściówka do RJ45

Mam kartę miniPCI ethernet+modem
Problem w tym, że nie wiem jak podłączyć ją do gniazdka RJ45 (jeśli chodzi
o RJ11 dla modemu to nie ma problemu - osobny kabelek dwużyłowy).

Do karty jest dołączony taki kabelek:

http://silvercube.pl/~joshua/kabel_minipci_rj45.jpg

Mogę niby eksperymentować, ale kombinacji jest tyle że szkoda życia na
sprawdzanie wszystkich. Żadnego schematu znaleźć mi się nie udało :(

Czy ktoś wie może jak to podłączyć?

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: MiniPCI i przejœciówka do RJ45

A coz to za dziwactwo - do czego ten kabelek ?

jesli dobrze widze to sa trzy skretki, a Ethernet wykorzysta dwie.
Dobry switch jest odporny na zamiane par, wiec znow nie tak duzo tych
kombinacji zostalo.

Mozna uzyc omomiarki lub przyjrzec sie karcie - pary ethernetu pojda
przez transformatorki.

J.

Re: MiniPCI i przejœciówka do RJ45

To kabelek którego te dwie górne złączki się podłącza do karty sieciowej
miniPCI (sieciówka Intela + LT Winmodem AGERE), a tę wspólną długą złączkę
- do płyty głównej laptopa, do której to są przypięte potem porty RJ45 oraz
RJ11. O ile nie mam wątpliwości jak wygląda kwestia podłączenia modemu
(czyli ten dwużyłowy kabelek z osobnym kołnierzem), o tyle karta sieciowa
już stanowi wyzwanie. Gdyby tam były 4 albo 2 pary skręcone to pół biedy,
ale mamy 3 pary skręcone + 2 proste :) Pewnie te 2 proste to faktycznie do
podświetlania diód, tylko w takim razie po co do jasnej 3 pary skręcone? :)

No wiem, ale i tak liczyłem na to że może ktoś ten problem przerabiał :)

Dobra uwaga, spróbuję rozpakować kondoma na karcie i się przyjrzę :)

Jacek Osiecki snipped-for-privacy@ceti.pl GG:3828944

Re: MiniPCI i przej?ciówka do RJ45

Obstawiałbym, że oczekuje transformatora wbudowanego w gniazdko - wtedy
masz 3 przewody na transformator. Zobacz dokumentację ENC28J60.

Re: MiniPCI i przej?ciówka do RJ45

RF3%wnie dobrze moBF%e byE6% transformator na karcie minipci jak tu:
http://axiomtek.com/Download/Photo/ax92200.gif
Trzecia parka moBF%e byE6% podB3%B1czona do masy aby weszB3%o 100M.

--20%

Re: MiniPCI i przejściówka do RJ45
ycia na

ZakB3%adam ze transformatory sB1% na karcie a ni jak teraz modne w20%
gnieBC%dzie. W takim razie masz krEA%tki odpowiadajB1%ce parom nadawczej =
i20%
odbiorczej. Jedna ze skrEA%conych to pewnie masa. PozostaB3%e nie skrEA%c=
one20%
moBF%e sB3%uBF%B1 do mrugania ledami w gnieBC%dzie. Ja prF3%bowaB3%bym k=
aBF%dB1% po kolei20%
parkEA% poB3%B1czyE6% z 1-2 na RJ45. Kablem Eth poB3%B1czyE6% gniazdo d=
o switcha.20%
WB3%B1czyE6% w laptopie pingowanie  sieci i patrzeE6% przy ktF3%rej parc=
e bEA%dzie20%
mrugaE6% led w switchu na tym porcie. Switche majB1% z reguB3%y automatyc=
znie20%
dopasowywanB1% polaryzacjEA% linii ale nie polegaB3%bym na tym na 100 pro=
cent.20%
Gdy switch reaguje na pingi to trzeba pozostaB3%e dwie parki prF3%bowaE6%
20%
wpinaE6% do 3-6 w obu polaryzacjach. Musisz mieE6% oczywiB6%cie drugi kom=
puter20%
wpiEA%ty do tego switcha i ustawiony na 10 lub auto 10/100Mhz - nie20%
sztywno na 100. KtF3%raB6% z parek da  odpowiedBC% na pingi. Aby usprawni=
E6%20
podB3%B1cz sobie do RJ45 krF3%tkie odcinki skrEA%tek i B3%B1cz druciki =
ze sobB1% na20%
pajB1%ka. Aby ta metoda daB3%a skutek to musisz ustawiE6% parametry sieci=
 tak20%
aby pingi miaB3%y szanse daE6% odpowiedBC%. Gdy juBF% bEA%dzie dziaB3%aE6%
  to moBF%esz20%
poB3%B1czyE6% komputery bezpoB6%rednio ze sobB1% kablem zkrosowanym aby =

prawidB3%owo ustawiE6% polaryzacjEA% pary 1-2. PozostaB3%a skrEA%tka moBF%
e byE6%20
wB3%B1czona do 4-5 albo do 7-8 to moBF%e wejdzie ci 100MHz.

--20%

Re: MiniPCI i przejściówka do RJ45

Na 99% ta 1 osobna para + jakas masa.

Site Timeline