miniaturowy nadajnik/namiernik

Ave!

Mam prośbę o "burzę mózgów" - coś małego i niedrogiego co by się nadawało do namierzania niewielkiego zwierzęcia (kota).

Póki co myślę nad dwiema koncepcjami:

  1. mały telefon z GPS nadający pozycję przez komórkowy internet
  2. mały nadajnik radiowy + odbiornik z silnie kierunkową anteną (taki zestaw jak do dawnych radioamatorskich polowań na "lisa")
Reply to
Andrzej Lawa

Z jakiej odległości chcesz namierzyć tego kota ?

Paweł

Reply to
pawel2420

W dniu 02.10.2013 11:14, pawel2420 pisze:

Standardowy "promień krążenia" kota - pewnie ze 2km.

Reply to
Andrzej Lawa

W dniu 02.10.2013 11:25, J.F pisze:

No właśnie nie wiem, jakie są obecnie gabaryty itepe - np. na kilometr lub dwa zasięgu.

Tylko to do kontroli po powrocie.

Auć... 300 euro...

Reply to
Andrzej Lawa

Pan Andrzej Lawa napisał:

Różnie to bywa w tym standardowym promieniu krążenia:

Urządzenie z zasięgiem do 50m może być małe a do jego zasilania wystarczy bateria wymieniana raz na rok. Nie ma tez problemów formalnych związanych z użytkowaniem. Osiągnięcie zasięgu aż 2km w praktyce nie będzie proste ani tanie.

Paweł

Reply to
pawel2420

LeonKame

LeonKame

W dniu 02.10.2013 12:23, pawel2420 pisze:

Litości, na 50m to mi nie jest potrzebny namiernik tylko paczka kocich chrupków do zagrzechotania ;)

Reply to
Andrzej Lawa

LeonKame napisał:

A co jeśli kot nie ma prawa jazdy?

W dniu 2013-10-02 12:28, LeonKame pisze:

Do noszenia tak dużego urządzenia potrzebny jest chyba kot mutant.

Paweł

Reply to
pawel2420

W dniu 02.10.2013 13:08, pawel2420 pisze:

Ooo, właśnie... Skoro można hodować tak wielkiego psa jak ten na zdjęciu, to ja chcę mieć podobnej wielkości kotka - pumę na przykład :)

A poważniej - kotu takie coś można niby zainstalować na szelkach jak plecak... tylko jak o coś zahaczy...

Reply to
Andrzej Lawa

W dniu 2013-10-02 14:08, Andrzej Lawa pisze:

... to będzie musiał poczekać na Twoją pomoc, przynajmniej będziesz wiedział gdzie jest :)

Reply to
Michał Lankosz
Reply to
inny punkt siedzenia...

W dniu 2013-10-02 16:49, inny punkt siedzenia... pisze:

On nie robi tego losowo, ma z góry zadane kryteria wyszukiwania.

:):):):)

Reply to
LeonKame