miniaturowy nadajnik/namiernik

    Ave!

Mam prośbę o "burzę mózgów" - coś małego i niedrogiego co by się
nadawało do namierzania niewielkiego zwierzęcia (kota).

Póki co myślę nad dwiema koncepcjami:

1. mały telefon z GPS nadający pozycję przez komórkowy internet
2. mały nadajnik radiowy + odbiornik z silnie kierunkową anteną (taki
zestaw jak do dawnych radioamatorskich polowań na "lisa")

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Z jakiej odległości chcesz namierzyć tego kota ?

Paweł

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Standardowy "promień krążenia" kota - pewnie ze 2km.

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Różnie to bywa w tym standardowym promieniu krążenia:

https://www.youtube.com/watch?v=eC179QpCS3I

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Urządzenie z zasięgiem do 50m może być małe a do jego zasilania
wystarczy bateria wymieniana raz na rok. Nie ma tez problemów formalnych
związanych z użytkowaniem. Osiągnięcie zasięgu aż 2km w praktyce nie
będzie proste ani tanie.

Paweł

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Litości, na 50m to mi nie jest potrzebny namiernik tylko paczka kocich
chrupków do zagrzechotania ;)

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
http://allegro.pl/nowy-lokalizator-samochodowy-gps-tk110-z-gprs-gsm-i3561396533.html

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

A co jeśli kot nie ma prawa jazdy?

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
http://allegro.pl/mini-lokalizator-gps-dla-psa-lub-kota-akcesoria-i3568786722.html

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
Do noszenia tak dużego urządzenia potrzebny jest chyba kot mutant.

Paweł

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Ooo, właśnie... Skoro można hodować tak wielkiego psa jak ten na
zdjęciu, to ja chcę mieć podobnej wielkości kotka - pumę na przykład :)

A poważniej - kotu takie coś można niby zainstalować na szelkach jak
plecak... tylko jak o coś zahaczy...

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik
... to będzie musiał poczekać na Twoją pomoc, przynajmniej będziesz
wiedział gdzie jest :)

--
Michał

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Pół biedy, gdy zahaczy się o jakąś gałązkę i po prostu nie będzie mógł pójść
dalej, ale jeśli np. zaciśnie mu się to na szyi, itp., to może być mało
ciekawie.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Z ciekawości zapytałem weterynarza z naszej uczelni co o tym sądzi.
Dowiedziałem się, że zdarzają się wypadki śmierci kota po zaczepieniu na
przykład na płocie za obrożę przeciw pchłom i kleszczom.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Otóż o to mi chodzi. Dlatego dla kotów zaleca się, aby obroża była spięta w
miarę niemocno, lecz pewnie, gumką (no, bądź czymś analogicznym), w
najgorszym razie kot trochę się poszarpie i obroża zejdzie, nie czyniąc
zwierzakowi szkody. Łatwiej przeboleć stratę nawet kosztownej obroży, niż
stratę ukochanego zwierzaka, obroża rzecz nabyta.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

raczej obrozki maja "fail safe" czyli naciecia ktore w teori powinny sie
zerwac, lub gumki

Kot nigdy takiego pudla nie bedzie nosil, to nie pies, bedzie wkurzony i
walczyc z tym.

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

zaloz kocicy :-)

J.

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

nie każdy, jak ponosi szelki (taka kocia obróżka) to się przyzywyczai
ale nie należy się spodziewać jakości emisyjnej

http://www.youtube.com/watch?v=BMMxHWvU12U

(plecaczek z chińską kamerką 30gr)

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

to nawet dziala, trudno powiedziec czy to nie klony jakis sprawnych urzadzen w
kazdym razie mialem identycznie wygladajace w rekach. Bateria niby jak
oryginalna nokia, no ale prawie robi duza roznic, prawda? Po 2h dzialania
wysiadalo o ile wczesniej sie nie zawiesilo - wyjecie i wlozenie baterii
ozywialo urzadzenie ponownie. No zanim faktycznie lipna bateria nie wyczerpala
sie. Kupilem oryginalna, a moze faktycznie dobra wizualnie podrobke, czas
czuwania nie wzrosl znaczaco a zwiechy po 20miuntach to byl standard. Ni jest
to odporne na warunki srodkowiska, jak pies sie wytarza w wodzie mzoe byc
krucho. Ogolnie chinska lipa. Aczkolwiek GDY dziala to z orange gps (taka
stronka) dziala bdb.

Re: miniaturowy nadajnik/namiernik

Pierwsze.
Bo drugie to jednak im wieksza odleglosc tym wieksza moc, antena,
baterie itp.
No i sa gotowe "cat camera".

I sa tez gps dla ptakow, to mnie zaskakuje, bo potrafi miesiacami
dzialac.
GPS sie wlacza na minute co godzine ?

tu takie krotsze
http://www.pigeongps.com/index-en.htm