Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V - Page 2

Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
Hello Dykus,

Moim zdaniem - nie. Nijak nie zapewni to minimalnego odstępu 3mm a
taki uważam za bezpieczny po stronie sieciowej. Dla odstepu rzędu 1mm
zawsze nakazuję już frezowanie. Trochę głupio frezować pod SMD...

Dam Ci prosty przyklad - rezystory rozladowujące pojemności filtra po
stronie sieciowej - nawet w przypadku przewlekanych zaleca się użycie
dwóch sztuk szeregowo a nie jednego. Rezystory zabezpieczeń UV/OV dla
układów PowerInt - zazwyczaj 2 sztuki 2M połączone szeregowo pomimo,
ze teoretycznie wystarczyłaby 1 szt 3.9M. Itd.

Przy snubberze wystepuje szybkozmienne pole elektryczne i pojawia się
jonizacja - to ułatwia przebicie. Kiedyś z dużym zaskoczeniem
zaobserwowałem przebicie pomiędzy padami, gdzie było ledwie 160V a
był 1mm czystego laminatu. I żadnych podejrzanych nalotów, wilgoci.

Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
Piękny ten "Assembled PCB" na 3ciej stronie pdf. Jakkolwiek partyzancki
prototyp by to nie był, to byłoby mi wstyd komuś pokazać coś takiego. A
tym bardziej wkładać to w "oficjalny" pdf.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
Hello BartekK,

Pretensje kieruj do firmy Power Integrations z a nie do mnie.

Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
Ja pretensjami nie kieruję personalnie do nikogo ;) tylko wyrażam ogólne
uczucia estetyczno-techniczne co do tego widoku.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
Hello BartekK,

Chcesz zobaczyć jak przerażajaco moga wygladac prototypy? Zapraszam
tutaj:
http://danyk.wz.cz/index.html

Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V

W kaĹźdym sklepie lub masz nawet w szufladzie! Trafo, mostek, 7812, cztery
kapacytory :) Nie rozumiem tego stosowania wszędzie przetwornic. Jaki masz
zysk przy tej mocy?
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy