mini serwer FTP - jak?

Wpadł mi do głowy pomysł by zbudować sobie domowy mini serwer FTP na
zasadzie 'uruchom i zapomnij' czyli niewielkie urządzenie, raz
uruchomione i skonfigurowane mogło by zostać upchnięte gdzieś w kącie,
gdzie działałoby bez problemów przez długi czas, jako dodatkowy
zewnętrzny dysk i czasem jako serwer FTP dostępny z zewnątrz. Interfejs
ethernetowy, kilka GB miejsca (zapewne pamięć flash), konfigurowalne z
poziomu www, niewielki pobór mocy, mniej-więcej wielkości routera.
Zapewne byłoby oparte na procesorze rodziny ARM i kontrolowane przez
jakąś odmianę Linuxa. Na czym najlepiej byłoby bazować i z jakimi
kosztami musiałbym się liczyć? Mam na myśli coś do samodzielnego
poskładania (w sensie całego urządzenia a nie lutowania płytki) i
oprogramowania, lecz jednak z przyzwoitą dokumentacją, pozwalającą
uruchomić serwer bez większej znajomości Linuxa.
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: mini serwer FTP - jak?

Ale czy aby na pewno FTP to dobry pomysł? FTP jest protokołem spieprzonym od
podstaw...
Zalecałbym raczej SCP lub SFTP (który szczęśliwie z FTP ma niewiele
wspólnego - poza podobną nazwą). Ewentualnie HTTP z rozszerzeniem WebDav...

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: mini serwer FTP - jak?

Najtańszy byłby pewnie jakiś router z hostem USB + OpenWRT, albo
terminal. Jak koniecznie chcesz składać, to może zestaw uruchomieniowy
do AVR32? Ma dwa porty ethernet i gniazdo na kartę SD.

http://www.tme.eu/katalog_pics/4/e/4/4e414bfcf5bf6f912917dbd1077f148a/ngw100.jpg

Ja do takich zastosowań kupiłem terminal. Można do tego podłączyć dysk
2,5", pamięć to DDR, więc nie ma problemu z dołożeniem w razie potrzeby.

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

http://www.siecibezprzewodowe.pl/urzadz.php?gr=3&kat84%&idx88%5

zamiast compactFlasha mozesz podlaczyc dysk 2.5'' z tym ze troche trzeba
polutowac kabelkologie.

Re: mini serwer FTP - jak?

Np. MMnet1002 firmy Propox na ARM9
http://www.propox.com/products/t_232.html
Standardowo zainstalowany jest tam OpenWRT

lub troszke prostrzy układ MMnet1001
http://www.propox.com/products/t_232.html

Re: mini serwer FTP - jak?

Asus WL-500g, lub od razu z dyskiem WL-700

Andrzej

Re: mini serwer FTP - jak?

weź płyt(k)ę w formacie nano ITX, postaw linucha na dużym CFie i nie
kombinuj pod górkę :)

@

Re: mini serwer FTP - jak?

Propox mmNet1002:
http://www.propox.com/products/t_232.html

Za taką cenę nic sam nie zbudujesz o nawet zbliżonych możliwościach.

Re: mini serwer FTP - jak?
Ciekawy, darmowy soft na x86: http://www.freenas.org /

Qwinto

Re: mini serwer FTP - jak?

poszukaj w sklepach pod "dyski zewnętrzne" - sa egzemplarze z gniazdem
sieciowym, po skonfigurowaniu figurują w LAN-ie jako hosty z katalogiem
ogólnodostepnym lub na hasło, i interfejsik http jest, ftp pewnie też

Site Timeline