mini-PCIe vs miniSata, oraz zasilanie 12V terminali HP thinclient

Temat już ruszałem na pl.comp.pecet, ale bez żadnego odzewu - może tutaj ktoś bardziej hardwarowy się znajdzie.

Jak to jest z tym mini-PCIe oraz jego zgodnością z mSATA? W zasadzie poza zgodnością mechaniczną złącza - widzę że prawie wszystko się zgadza... poza paroma liniami:

danych w transmisji SATA to: SATA_TXp + SATA_TXn SATA_RXp + SATA_RXn Linie danych w transmisji PCIe x1 są na tych samych pinach: PE_T_p0 + PE_T_n0 PE_R_n0 + PE_R_p0 Jak widać - linie odbiornika (Rx) są zamienione + i - (p i n). Czy tak ma być, czy to błąd w dokumentacji? Czy oprócz zamienienia linii - aby to działało - jest wymagane coś jeszcze?

Potrzebuję dorobić SATA/mSATA do urządzenia, które ma (miejsce) na miniPCIE złącze, i jest potwierdzone że po wlutowaniu takiego złącza (tzn już wlutowałem i sprawdziłem) - działają karty minipcie typu wifi itp. Ale ja potrzebuję SATA.

Czipset to AMD 690 G/V + SB600, więc teoretycznie (przynajmniej w samym czipsecie) istnieją 4x sata, i wiele linii PCIe

Drugie pytanie, poza konkursem, to o dyski SSD, w opisie których jest "miniPCIe" (bo jedne mają opis "msata", inne "minipcie", a mechanicznie to jest to samo)- czy to oznacza, że dysk działa po magistrali PCIe dostępnej w złączu miniPCIe? Czy oznacza to tylko tyle, że fizycznie płytka-dysku wchodzi w takie złącze, ale elektrycznie działa po magistrali sata (i płyta gł. musi to sata dostarczyć jakoś do tego złącza), czyli dysk realnie jest dyskiem mSATA, tylko opis jest do kitu?

------------------------------- Trzecia sprawa - są sobie takie fajne terminale HP ThinClient - np

5730/5735, mają one zasilanie zewnętrzne 12V. Wewnątrz z 12V nic (chyba?) nie jest wprost zasilane? (tam nie na dysku hdd). Kondensatory elektrolityczne na linii +12v wejściowej - na 25V obsadzone. Sprawdziłem na zasilaczu lab. - poniżej 11.3V już się wyłącza/zawiesza/restartuje. Ponad 13V na razie bałem się wychodzić ;)

Pytanie brzmi - czy ktoś próbował gonić takie pudełko wprost z akumulatora (np żelowego 7Ah albo wprost z auta), który w końcu może mieć 14.4V bez problemu po naładowaniu? Spadku poniżej 12V się nie boję (pracować ma tylko na naładowanym aku, ale żeby za bufor robiło), ale nie wiem czy nie będzie trzeba kombinować step-up-step-down?

Reply to
BartekK

W dniu środa, 26 lutego 2014 09:12:33 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

Inne terminale (FUTRO S400) z powodzeniem działają u mnie na zasilaczu buforowym 12V (czyli realnie 10-14V). Same te komputerki działają bez zarzutu już długo, natomiast oryginalne zasilacze sieciowe z 230V AC na 12V DC / 5A każdy jeden padł po kilku miesiącach ciągłej pracy (obudowa klejona rozbieralna tylko raz, po jej otwarciu widać spuchnięte kondensatory po stronie wtórnej), z odzysku z nich wykorzystuję tylko przewody z wtykami 4-pin (trochę większe od S-Video).

Nowsze FUTRO S450/S500 mają bardziej standardowe złącze zasilania DC (okrągłe 5,5/2,5mm), oryginalny zasilacz 19V ale sprawdzone działa na 16-28V (wyżej nie testowane) czyli bufor 24V.

Reply to
marekm72