Mini DV JVC

Witam

Jeśli nie ta grupa, proszę o wykopanie na właściwą.

W kamerce Mini DV JVC (modelu nie widzę), mam małe prostokątne 4 stykowe
gniazdo oznaczone DV. Jaki jest do tego potrzebny kabelek i gdzie się go
łączy z komputerem? Pod USB,
czy FireWire?

Pozdrawiam  Remek

Re: Mini DV JVC
JVC? Na 100% Firewire - tez mam taka kamerę:)
Piotr

Re: Mini DV JVC

Dzięki! No cóż. Osioł ze mnie i tyle. Spytam jeszcze. Czy w komputerze jest
potrzebne jakieś dodatkowe oprogramowanie? I jaki dobrać kabelek, bo podobno
są różne. Mam płytę MS 7207, w której jedno złącze można podejrzewać, że to
IEEE 1394, ale jest inne niż w kamerze. Instrukcja do tej płyty to marzenie
ściętej głowy.

Remek

Re: Mini DV JVC

Oni to złącze nazywają I-Link , ale to zwykłe FireWire :
http://pl.wikipedia.org/wiki/I.Link
Przykładowy kabelek :
http://www.allegro.pl/item1069761179_kabel_firewire_dv_ieee1394_4p_6p_400mb_s_3_0m.html
Oczywiście typ złącza zależy od tego jakie gniazdo
masz w kompie , stacjonarne mają
zazwyczaj 6 pinowe ( szersze ), laptopy 4 pinowe .
Oprogramowanie prawie każde służące do obróbki
materiałów tego typu . W XP po podłączeniu kamery
powinno pojawić sie okienko z pytaniem / wyborem
podstawowych opcji typu zgraj / użyj programu xxx .
Może być np. Windows Movie Maker ,Ulead Video Studio ,
MultiMediaNavigator od JVC na początek .
http://www.jvc.pl/download.php?type=7
Typ kamery znajdziesz pod spodem .
Potem szukaj manuala i oprogramowania
http://www.jvc.pl/download.php?type=2

--
AW

Re: Mini DV JVC

hmm to coś jest jako MSI. eMachines, Gateway
http://static.tigerdirect.com/pdf/MSI_K8NGM2_series_manual.pdf
Masz bana na google?

Oprogramowanie jest potrzebne do edycji tego co ściągasz.. chyba normalne
Do samego FireWire sterowniki systemowe
Kabel kup aby pasował z dwóch stron do dziuurek, w kamerze jest inne, w PC
będzie inne (choc pisze że to opcja na tej płycie, ale jak mówisz że
masz...)

--
Irokez

Re: Mini DV JVC

Mam to co podałeś i całą jeszcze masę innych. Żadna nie jest od mojej płyty.
Błagam nie pisz mi o Google, bo przypominasz mi wielogodzinne ślęczenie w
sieci w poszukiwaniu manuala i sterowników. Wsparcie MSI to paranoja. Może
po ichniemu, ale nie znam ich języka.

Mam. Dziekuję za wsparcie. Upewniłem się że to FreWire i to jest
najważniejsze. Kabelek dobiorę.

Pozdrawiam Remek

Re: Mini DV JVC
Kolejny problem. Monitorek działa do połowy otwarcia. Dalsze otwieranie
powoduje zanik obrazu. Podejrzana jest taśma. Jak się do niej dobrać? Może
ma ktoś namiary na serwisówę, albo coś może podpowiedzieć?

Remek

Re: Mini DV JVC

Rozbierałem to cholerstwo coś 30 razy, nie mam serwisówki, ale usuwanie
oczywistych śrubek pozwala zdjąć elementyu obudowy - uwaga, co śrubka to
inna, więc czyć porządne notatki!

Ale: te kamery mają wadę wrodzoną, błąd bodajże E04, który wynika z
problemów z semi-flex pcb na której nasrane jest stonogami - ten
semiflex dostaje jakichś rys i możesz się usrać, nie naprawisz. Jak
taśma przy LCD już siada, to przygotuj się, że możesz mieć i E04 za
chwilę na głowie.
Problem w tym, że ten kawałek układu odpowiedzialny jest za zapis/odczyt
(na poziomie fizycznym) i o błędzie dowiadujesz się przy próbie
odtworzenia taśmy...

BTW2: JVC ma mało kompatybilne FireWire - z 5 interfejsów u mnie w domu
z kamerą gadał tylko jeden...

Marek Lewandowski

Re: Mini DV JVC

Cały szkopuł w tym, które to śrubki są "oczywiste"! Odkręciłem już milion i
nic nie da się zdjąć. Boję się, że po odkręceniu kolejnej wszystko się
wysypie do środka i pozostanie zakup nowego sprzętu. Jak pożyczę drugą
kamerkę, to zrobię fotkę tej feralnej i wrzucę gdzieś, bo modelu nigdzie nie
mogę się doszukać.

Remek

Site Timeline