Mikroskopy-kamery w elektronice ?

Witajcie. Czy możecie coś polecić lub poradzić w kwestii zastąp
ienia
szkła powiększającego przez coś bardziej technicznie skomplikowan
ego.
Trafiłem na mikroskopy pod usb i zastanawiam czy nie postawić sobie
takiego na biurko żeby podsunąć czasami jakąś płytkę, rezys
tor i bez
problemów odczytać. Czy ktoś stosuje coś takiego ? Oczywiście c
ena ma
znaczenie i profesjonalny sprzęt jest raczej poza moim amatorskim
zasięgiem.

http://www.hurt.com.pl/mikroskopy-usb,c333.html

Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?

Używam podobnego, kupionego na Allegro.
Bardzo przydatny sprzęt.

Michał

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?
On Wed, 24 Jul 2013 13:39:25 +0200, Michał

Poszukaj w archiwum, w lutym opisywałem moje wrażenia z używania tego
mikroskopu.

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?
Hello Marek,

A możesz wskazać archiwum nadające się do przeszukania? Bo Google
zlikwidowało "Zaawansowane wyszukiwanie w grupach dyskusyjnych" :(

 RoMan
Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?

Wchodzisz na normalne Google, wpisujesz
marek mikroskop pl.misc.elektronika
klikasz pierwszy link.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Używam Eschenbacha stereo z powiększeniem 10x i 20x. Daje się kupić za
rozsądne pieniądze, ale trzeba polować. Opłaca się, niepomiernie
wygodniejszy niż wynalazki USB (mam, nie używam).

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?

potwierdzam, też taki mam. Jedyne czego mu brak, to że nie jest
trinocular - byłoby wygodniej podłączyć do 3-go wyjścia kamerkę.

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?

Poszukaj raczej jakiegoś taniego mikroskopu stereoskopowego. Bardzo
ważna jest duża odległość pomiędzy obiektywem a oglądanym przedmiotem.
Musi pozwalać ona na swobodne operowanie jakimiś narzędziami np. nożem,
lutownicą itp.

Paweł

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?

http://www.conrad.pl/Mikroskop-stereoskopowy-Eschenbach-20x---40x.htm?websale7=conrad&pi81%4642

wspomniany eschenbach jest idealny do tego, sam nieraz lutuję pod nim,
bo inaczej nie widziałbym co robię :) Zrobiłem sobie tylko w tym celu
dodatkową szklaną płytkę chroniącą optykę przed gorącymi oparami z
lutownicy (zwłaszcza że tam jest plastykowa lampa LED - koleś sprzedawał
w komplecie). Odległość między obiektywem a PC to o ile pamiętam jakieś
7 cm  (nie mam pod ręką)

Niestety nie widzę ich teraz na allegro... Ale może się pojawią (tylko
były bez statywu, ale to można sobie zrobić samemu z rurek stalowych
połączonych łącznikami).

Re: Mikroskopy-kamery w elektronice ?

Ja używam:
http://allegro.pl/mikroskop-bresser-biolux-icd-20x-junior-lodz-sklep-i3354816850.html
cena <> jakość zadowalająca, a spokojnie można lutować. Niestety jak
płytka większa trzeba kombinować, bo mała odległość od statywu, ale
europę spokojnie można lutować.
Ostatnio sprawdziłem pasują spokojnie inne standardowe okulary, maiłem
dostęp do x16 zamiast x10 (co daje w całości powiększenie x32 zamiast
x20) i spoko dawało radę.
Przem

Site Timeline