Mikroskop USB Bresser - program szukam.

Witam.

Trafił się mikroskop USB Bresser, ale niestety bez płyty ze sterownikami i programem. Był w Lidlu sprzedawany Wygląda tak, tylko srebrny:

Może ktoś ma i poratuje programami z płyty? Sterowniki niby Windows znalazł, ale programu nie mogę znaleźć. Jakiś TSView znalazłem do innego modelu ale nie widzi kamery, ToupView również. Nie wiem co jeszcze oprócz Skype :) które działa, ale z mikroskopem...

Zdrówko

Reply to
Irokez

Mój to Biolux (czyli inny model) i był sprzedawany z PhotoMizer SE. Omijać szerokim łukiem.

Ja oglądam VirtualDUBem :D

Reply to
Sebastian Biały

Irokez pisze tak:

PiteR

W dniu 2016-02-04 o 20:27, PiteR pisze:

Tutaj są sterowniki do "Meade Instruments Europe GmbH u. Co. KG" "Bresser MikroCam1.3" - VID_0547&PID_6131 "Bresser MikroCam3.0" - VID_0547&PID_4D33

MicrocamLAB niestety nie widzi mojej kamery (komunikat No camera)

Mój ma VID_1871&PID_0101 i znajduję go po necie jako "AVEO Digital Video PC Camera" ;)

Moja ma 1280x1024 interpolowane, więc diabli wiedzą co to je faktycznie, jak w sterownikach pisze rok 2004.

Może do tego też był PhotoMizer SE? Ale to soft do obróbki zdjęć...

Reply to
Irokez

W dniu czwartek, 4 lutego 2016 20:06:19 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

Powiększenie "x350" to zapewne powiększenie pola powierzchni, tak? Znaczy w normalnym zapisie ten mikroskop powiększa "aż" 18x? Jezusie...

Reply to
Jarek P.

A co to za nowy parametr "powiększenie pola powierzchni" dla mikroskopu?

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Mon, 8 Feb 2016 04:56:35 -0800 (PST), "Jarek P."

A co znaczy stary parametr "powiekszenie" dla mikroskopu z kamera ?

użytkownik Irokez napisał:

Może bebechy są identyczne, a różnica jest w cenie i sofcie?

Podmieniłbym w pliku inf vid/pid i spróbował zainstalować. Nic nie kosztuje.

Reply to
szklanynocnik

Przwdpisca zasugerował coś analogicznego do komunikowania mocy ale w pmpo. Czyli marketingowy chwyt.

Reply to
Marek

A kamera pewnie ma 320x200 ale interpolowane do 20 megapikseli.

:)

Reply to
Luke

W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 14:54:57 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Zielonego pojęcia nie mam, pytaj producentów takich tanich mikroskopów, którzy bez wahania wypisują na ich pudełkach, że wewnątrz jest urządzenie mające powiększenie, jakich profesjonalne urządzenia za ciężkie tysiące dolarów nie dają. Przykład pierwszy z brzegu, mikroskop optyczny z powiększeniem do 1200x za niecałe 200zł:

Jarek P.

Ze szkoly z lekcji biologi pamiętam zwykłe mikroskopy optyczne, miały okular 40x a obiektyw 20x. Uczono nas wtedy, że powiększenie mikroskopu to iloczyn pow. okularu i obiektywu, co przy podanych wartościach dawało 800x już hen lat temu w głębokiej komunie. Co mnie nie dziwi 1200x we współczesnym, nawet Chińskim.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ba, z lekcji fizyki przypominam sobie jak obliczyć powiększenie przybliżone i dokładne, według krzywizny soczewki, jakoś tak...

Reply to
ACMM-033

użytkownik Jarek P. napisał:

Jakoś dziwnie liczysz. Do mikroskopu można zamiast okularu x10 (z małą dziurką)

łożyć okular też x10 tyle że "WF"/"SK" (z dużą dziurką)
producent w takim przypadku nie podaje większego powiększenia, zwiększa się tylko pole widzenia.

Reply to
szklanynocnik

W dniu wtorek, 9 lutego 2016 13:15:10 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Nie chcę się sprzeczać, bo tak naprawdę o mikroskopach wiem tyle, co też pamiętam z lekcji biologii w podstawówce, ale te szkolne mikroskopy PZO podejrzewam, że współczesne chińskie jakością na głowę biły i o ile w ich przypadku w x800 jestem w stanie uwierzyć, tak w x1200 w wydaniu plastikowo-chińskim za diabła. Miałem jakiś czas temu w ręku taki zabawkowy mikroskop "x1200", przy maksymalnym powiększeniu szło w nim zobaczyć budowę liścia z od biedy widocznym aparatem szparkowym. No więc ile tam było tego powiększenia tak naprawdę? Choć x50?

Reply to
Jarek P.