Mikroskop cyfrowy

Cześć,

czy ktoś z Was używa takiego wynalazku jak mikroskop cyfrowy do
sprawdzania jakości domowego montażu PCB?

Jeśli tak, to jak to się sprawdza, zdjęcia z allegro wyglądają
obiecująco. Czy te mikroskopy są widziane jako webcamy (ewentualnie coś
innego działającego pod Linuksem)?

Przykładowy model
http://allegro.pl/cyfrowy-mikroskop-usb-200x-lupa-kamera-1-3mpx-b261-i2952878846.html

pozdrawiam
Wojciech Waga

Re: Mikroskop cyfrowy

Nie widzę powodów, żeby nie były.

IMHO robienie tego jako coś innego, niż webcam, było by głupotą.
Conajwyżej,
dedykowane stery do urządzenia pod konkretny model, jak to często bywa i
już. Programowo nie powinno się IMHO dać odróżnić, czy to mikroskop, czy
luneta, czy webcam.

Re: Mikroskop cyfrowy
http://allegro.pl/cyfrowy-mikroskop-usb-200x-lupa-kamera-1-3mpx-b261-i2952878846.html

poczytaj sobie opinie pod filmikiem na youtube.
też pozdrawiam,
A.

Re: Mikroskop cyfrowy

Zamówiłem w dealextreme, jest troche taniej ale wysyłka za darmo i
czeka się 3 tyg. Wczoraj dotarł więc mam trochę uwag na goraco.
Potrzebowałem mikroskop do montażu qfp64 i mniejszych, takiego który
da mi duże powiększenie a jednocześnie obiektyw będzie daleko od
płytki dając swobodę ruchu grotem. Moje spostrzeżenia:
1 . Dziala pod Linuxem z driverem uvcvideo jako zwykle /dev/video
2. Zmianę powiększenia uzyskuje się przez odsuwanie lub zbliżanie
mikroskopu od obiektu korygujac ostrość pokrętłem na obudowie. Max
powiększenia sa przy odległości 1 cm i mniejszej. Przy odległości 5cm
(tej, która mnie interesuje) powiększenie jest ok 5-10x, więc szału
nie ma. Maksymalne powiększenie moim zdaniem to nie jest 200x, jak
jest reklamowany, ale ok 80-100.
3. Rozdzielczosc jaka daje video to 640x480, driver nie wspiera xv i
jest jakiś problem z praca fullscreen, w tym trybie obraz jest nadal
w kwadraciku 640x480, ale to może problem klienta (użyłem kdetv).
Zmiana rozdzielczości xservera na 640x480 na pewno pomoże ;)

Nie zdążyłem jeszcze przetestowac przy lutowaniu.

Re: Mikroskop cyfrowy
Dziękuję za odpowiedzi.

Próbowałeś

$ mplayer tv://

xv raczej nie ma nic do źródła sygnału.

pozdr.
w.

Re: Mikroskop cyfrowy

Teraz dopiero przypomniałem sobie o mplayerze, działa.

No ale klient musi jakąś metoda obraz wyświetlić, albo xv albo x11
albo inne. Mplayer robi fullscreen z tego mikroskopu bez problemu.

Re: Mikroskop cyfrowy
Zrobiłem próbę lutowania precyzyjnego z tym mikroskopem, powiem tak:
trochę jestem rozczarowany. Ciezko manewruje się grotem przy plytce
gapiąc się na ekran przed soba a nie na rece, tzn. ciężko
skoordynowac ruchy, nawet jak kierunki ruchu sa zgodnie odzworowane
na ekranie.  To absolutnie nie jest to samo jak patrzenie przez lupę
bezpośrednio na ręka-grot. Może to kwestia wprawy. Drugi problem to
blask padow. Trzeba mocno się nakombinowac korekta jasnosci/kontrastu
i ustawienia katu oswetlenia aby pady nie blysczaly od odbitego
swiatla. Poblask padów (np. cały rząd qfn 16x0.5mm) powoduje że nie
widać dokładnie przestrzeni pomiedzy nimi i nie wiadomo czy został
jakiś babol czy nie, nie widać bo nie mozna uzyskać dużego
powiekszenia przy mikroskopie odsunietym o odleglosc umożliwiajaca
manewrowanie lutownica.