Mikroskop

Szukam mikroskopu z USB do kontroli jakości połączeń na pcb w cenie kilkuset złotych. Możecie doradzić jakiś model?

Reply to
Elektrolot

Mam taki (lub bardzo podobny):

Kupiony w lidlu za < 300zł.

Wada: maly stolik.

Zaleta: działa. kamera, jak kamera, do analizy jakości lutów ok.

Reply to
Sebastian Biały

no niestety, za kilkaset zł to nie kupi się nic porządnego... Też potrzebuję , i wychodzi na to, że najlepsze rozwiązanie to:

mikroskop stereoskopowy

plus kamera mikroskopowa - najtańsza

No, ale to razem 1620 zł brutto.

Ale - z drugiej strony sprzęt już w miarę ok (znaczy mikroskop, bo ta najtańsza kamera to wiadomo...lepsza to już przynajmniej 500 zł). Chyba będę musiał sprzedać wszystkie butelki...

Reply to
sundayman

Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:56:15 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

wrażenie.;)

Reply to
Jacek

"¿ywa woda" :-))

Reply to
d530

Użytkownik sundayman napisał:

Zdecydowanie nie polecam mikroskopu stereoskopowego, psują mi się od niego oczy. Mimo iż obraz dają niezły to cena płacona wzrokiem jest wysoka.

Reply to
AlexY

EE tam, Rydzyk prawda. Chyba, że siedzisz godzinami przed takiem mikroskopem. Najważniejsze, to dobre ustawienie odstępu i ostrości dla każdego oka, oraz przerwy, co kilka minut na minutkę.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Piszę z własnego doświadczenia, wierzyć nikt mi nie musi, używam go kilkadziesiąt razy dziennie po średnio 2 minuty, za każdym razem jak kończę mam ból oczu przez kilkanaście sekund. Ustawiony idealnie bo inaczej to 15s patrzenia nie mogę wytrzymać, można powiedzieć że zaczęło się po około 2-ch latach użytkowania.

Reply to
AlexY

W dniu 2012-06-23 23:57, AlexY pisze:

Mam Eschenbacha, nie obserwuję takich efektów. Generalnie jestem z niego bardzo zadowolony.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Ja używam Zeissa operacyjnego na statywie. Staroć, rocznik chyba 1965, ale działa świetnie i też nie obserwuję jakichkolwiek problemów ze wzrokiem.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

=_NextPart_000_0098_01CD5452.0DCAD320 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Elektrolot, przyjed=BC poogl=B1dasz sobie te luty na miejscu - szkoda = pieni=EAdzy=20 ;-) ;-)

MiSter

Reply to
JaC

W dniu 2012-06-27 16:33, sundayman pisze:

Dokładnie to. Statyw samoróbny z pręta stalowego 20 mm. W razie wizyty nieproszonych gości można użyć w celach obronnych :-)

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

W dniu 2012-06-27 22:25, sundayman pisze:

Widać.

Tak. Działa przyzwoicie :-)

PP

Reply to
Paweł Pawłowicz

W dniu 2012-06-28 00:42, sundayman pisze:

Przy okazji: toto pasuje, sprawdziłem.

Ale cena mało sympatyczna. Tym bardziej, że do wiertarki ten statyw jest tylko "taki sobie".

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz