Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ?? - Page 2

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
[.....]
Dla wygody, kolego, dla wygody. Wygody programowania. Odpada wiele
problemów, zwłaszcza wtedy, gdy rozmiar kodu i/lub danych zacznie
ocierać się o granicę 64KiB. IMO w przypadku projektów które mają być
wdrożone w małej ilości egzemplarzy zupełnie nie ma co zawracać sobie
głowy ośmiobitowcami aby zoptymalizować koszty.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
http://allegro.pl/multitool-programator-avr-usb-stk500v2-rs232-i2c-i2026388624.html

Nie chcesz, to wszystkich bitow nie uzywaj ;-)

Serio - masz (my mamy) _jeden_ kompilator, _jedno_ srodowisko i _jeden_
programator do ARMow w kilkuset wersjach.

Potrzebujesz mocy obliczeniowej to bierzesz cos duzego. Potrzebujesz
oszczedzac energie to bierzesz Cortex-M0 co bierze 0.0nic mA.

Innym wartym zainteresowania bylby PIC32 (ma rdzen MIPS) gdyby Microchip
zrobil porzadne srodowisko zamiast naprawiac MPLAB przez 15 lat.

--
Jerry1111

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

A po colere ci zwiedzac slepa uliczke ?

Ale jaka przyjemnosc programowania ... w assemblerze :-)

J.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

Ostatni przyjemny assembler to był MC680x0...

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
Byl najprzyjemnieszy ale wspolczene risc tez daja fun.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
[.....]
H8 Renesasa cały czas maja bardzo przyjemny assembler. :-) Nawet trochę
podobny do Motorolki (chociaż podobno wywodzi się z PDP-11 śp. DEC-a).
Bo to też CISC i w dodatku mocno ortogonalny.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

Wystarczy ColdFire i poczuje się znowu jak w pieknych czasach Amigi ...

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

Opisywalm już na grupie swoje przygody. Dla kogoś kto jest obcykany z
działaniem kompilatorów to jest możliwe, reszta ludzi może sobie obić
twarz o głupi skrypt linkera.

Wsparcie na arma w necie wygląda mniej więcej tak:

a) jakieś skrypty linkera i jakieś startupy. Spędziłem 3 dni szukając
przyczyny nie działania funkcji wirtualnych, przejrzalem kilkanaście
examplów i stwierdzam że ktoś z premedytacją usunał ze skryptów linkera
sekcje linkującą tablice wirtualne we *wszystkich* examplach z netu (a
więc to było gdzieś na początku i się rozlazło) poza jednym. Miałem
ochotę jakiemuś debilowi od C obić mordę bo nic nie zyskał a ja
straciłem masę czasu na debugowaniu procka w asm żeby to znaleźć.

b) jakieś pliki z definicjami od producenta procesora. W jednym jest
UART i ADC, ale nie ma SPI. W innym SPI jest, ale nie ma ADC. Wszystkie
pliki wygladają jak "system kontroli wersji z ZX Spectrum" czyli radosny
burdel przez pierdyliard krążących w necie wersji do której randomicznie
dopisuje się różne rzeczy i różne znikają. Po kilkudziesięciu iteracjach
udalo mi się skompletować w miarę pełne. To akurat było od Atmela, w ich
własnych examplach była taka katastrofa.

c) Zaskakujący sposob programowania uzywajac OpenOCD ktory zamiast
prostego polecenia "programuj" wymaga masy zaklęć. Jak wiem po co one,
tylko co mnie one obchodzą? O stabilności składni nie ma co wspomninać,
bo przeżyłem już 3 zmiany w openOCD i czekam na nastepne.

Na start tylko AVR. ARM wymaga jednak wiedzy o wielu elementach raczej
nie dal początkujących.

 > Środowisko darmowe z pełnym gcc a nie portem jak gcc-avr.

A co jest niepelnego w avr-gcc w stosunku do arm-gcc ;) ?

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
ADC, ale nie ma SPI. W
wersji z ZX Spectrum"
randomicznie dopisuje się
skompletować w miarę pełne.

Trzeba było wybrać porządnego producenta. Ja Atmela już dawno sobie darowałem.
Polecam rodzinę
Stellaris, obecnie TI. Sporo przykładów, porządne biblioteki z dobrą
dokumentacją.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
http://allegro.pl/multitool-programator-avr-usb-stk500v2-rs232-i2c-i2026388624.html

RoMan,

weź sobie kup MLaunchPad od TI. Kosztuje straszne pieniądze, konkretnie
4.30$ z przesyłką. Masz płytkę z międzymordziem USB do programowania
tego, dwa procesory, a soft ściągasz sobie ze strony TI. W komplecie
jest też kabel USB, gdzieniegdzie płacisz już tyle za sam kabel ;-).

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
Hello Waldemar,

Serdecznie dziękuję. Ale już mam taki mętlik, że chyba sobie odpuszczę
:(

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
Hello,

No i nie odpuściłem sobie i pierwsza mina - każą ściągać soft i
okazuje się, że połowa softu to 30-dniowe demo :( I teraz - nie mając
pojęcia o niczym - skąd mam wiedzieć, czy IAR Embedded Workbench jest
mi potrzebny i do czego?

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

wystarczy zapytać ;-)
A serio - masz do wyboru 3 środowiska:
- oparte o gcc mspgcc
- IAR (ten własnie Workbench o którym piszesz)
- CCS (Code Composer Studio)

mspgcc jest darmowe, ale to gcc ze wszystkimi jego cechami, czyli raczej
dość upierdliwe na początek.
IAR ma wersję darmowa, nieograniczoną czasowo, ale ograniczoną do 4/8KB
(zaleznie od wersji CPU). Ma też wersję pełną (płatną), którą możesz
próbować do 30 dni bezpłatnie.
CCS jest oparte na Eclipse i ma wersję pełną (płatną) i bezpłatną
ograniczoną. Płatna obejmuje wszystkie procesory Texasa - od MSP430,
przez ARM-y, Stellarisy (ARM Cortex), rodzinę C2000 (tak naprawdę to
DSP, ale lokowane rynkowo przez TI jako szybkie uC) oraz wszystkie DSP.
Możesz jej oczywiście bezpłatnie używać do testów przez 30 dni.
Do MSP430 wystarczy CCS w wersji Microcontroller Core (obsługuje MSP430
i C2000) z ograniczeniem do 16KB kodu dla MSP430.
Z tego co wiem to bywasz czasami we Wrocławiu - jeśli kiedyś będziesz
przypadkiem w okolicach pl. Grunwaldzkiego to jeżeli odezwiesz się
odpowiednio wcześniej, to możesz dostać ode mnie LaunchPada i płytkę pt.
"MSP430 Teaching ROM" z materiałami dydaktycznymi z programu
uniwersyteckiego.

--
Pozdr.
Michał

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
Hello Michał,

Ufff - od razu się jaśniej zrobiło :)

Przebijam się przez dokumentację, jest bardziej ludzka niż WinAVR.

Niestety - najwcześniej za miesiąc :(

A nie wrzuciłbyś do koperty bąbelkowej - zwrócę koszty - bardzo
proszę.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

odezwij sie na priv z adresem do wysyłki (w moim adresie jest gazeta.pl)

--
Pozdr.
Michał

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
Gdzie jest Michał Baszyński... TU JEST!
Można je pożenić z code::blocks
( http://steves-wiki.wikispaces.com/MSP430_ToolChain_Setup )
Używam C::B z AVR i działa bardzo dobrze.
Tylko programator trzeba obsługiwać ręcznie lub podpiąć sobie pod menu C::B.

Sławek
--
  ________ Ten pieszy strasznie latał po szosie, musiałem kilka razy wykręcać
_/ __/ __/ zanim na niego wpadłem. (zgłoszenie PZU)

Nie poddawaj siEA% :]

Ja teBF% zaczynaB3%em otumaniony bo za duBF%o tego na raz, w koF1%cu kupi=
B3%em
sobie

http://www.btc.pl/?id_prod3D%38700

razem z zestawem uruchomieniowym i programatorem. Wiadomo BF%e pB3%ytkEA%
moBF%na sobie samemu, ebooka w pdf siEA% B6%ciB1%gnie itp. ale tutaj masz
wszystko podane na tacy, zestaw jest akurat dla B6%rednio kumatego
elektronika ktF3%ry chce sobie pomrugaE6% diodami i ponaciskaE6% guziki.

Pzdr.
L.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

O ile MSP uważam za wspaniałą rodzinkę procesorów, to jednak bym uważał
z polecaniem Launchpada komuś kto dopiero zaczyna zabawę. A jeśli już to
razem z samplami MSP430G2553. O ile TI nie uaktualnił zestawu
dołączanych kostek, to procesory w zestawie mają bardzo ograniczone
możliwości sprzętowe.

pzdr.
j.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

Może i ograniczone, ale dostajesz je praktycznie za darmo. A parę rzeczy
można na tym zrobić. Mój miernik impedancji elektrod, na przykład,
chodzi też na kostkach z zestawu. Trochę akademicko sprawdzałem, bo już
mam gotową płytkę na F2013, ale się da. Albo proste międzymordzie do
klawiatury pojemnościowej. Program jest już gotowy, dorabiasz tylko
wyjście do reszty systemu i jazda. A te trochę większe procki serii G
można sobie zasamplować. W każdym razie polecam zainteresowanie się tym
procesorem, bo świetnie nadaje się do zastosowań bateryjnych. A
16-bitowe ADC w niektórych prockach serii F też piechty nie chodzi. OK,
wyciągnie się 14 bitów, ale te bez specjalnej gimnastyki i modłów do
wszystkich bogów.

Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??

Podpisuję się pod tym wszystkimi łapami. Ale tylko jeśli ktoś wie co
robi. IMHO brak sprzętowego UARTU dyskwalifikuje małe procesory z serii
G2 do zaczynania zabawy z mikrokontrolerami. Programowy uart może być za
trudny do opanowania, a poza tym zjada sporo zasobów. Na 2kB flasha też
się nie poszaleje. Dlatego też wspomniałem o samplach MSP430G2553. Ma
wszystkie peryferia niezbędne do rozpoczęcia zabawy i 16kB flasha.
Sensowną alternatywą dla launchpada i sampli jest zestaw Experimenter
Board dla nowej serii procesorów MSP z pamięcią FRAM zamiast flasha. Ale
kosztuje trochę drożej niż launchpad :(

pzdr.
j.

Site Timeline