Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb) - Page 3

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokład zie (np. 12-16kb)

Errate przeczytam, ale akurat podtrzymywanie bateryjne nie jest
mi potrzebne - potrzebne mi 4 sprzętowe uarty, mała obudowa
i niska cena i sporo ramu aby łykać paczki po 1000-2000 znaków
od różnych urządzeń i nie robić baletów. Jedno urządzenie wymaga
załadowania mu 2-3kb tekstów z pamięci, teksty przychodzą z innego
urządzenia i trzeba je przechować - flash może się skiepścić od
częstego w nim pisania/kasowania... Po prostu z tym 8kb ramu w tym
8051 co pierwsze planowałem go użyć byłaby duża gimnastyka.
Płytka zasilana jest z sieci i nie będzie przerw w komunikacji, więc
nie przewiduję niepotrzebnej komplikacji systemu przez używanie
trybów oszczędzających baterię czy tym bardziej usypiających procesor.

Potrzebuję coś, co nie zniknie z rynku za parę lat i coś co da się
wykorzystać w przyszłości do innych projektów jak już kupię
narzędzia i kompilator.

Na razie wybór ograniczam pomiędzy:

STM32F105
MSP430F5419

Chyba skończy się na pojedynku na narzędzia i cenę JTAGa....

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokład zie (np. 12-16kb)

Coś się tak uparł na sprzętowe UARTy? Przy 9600? Bez kontroli przepływu?
(zakładam, że bez). Przecież tam znak idzie milisekundę! To jest kuźwa
wieczność. Zamiast ograniczać sobie wybór do procków bogato obdarzonych
UARTami, weź raczej coś szybkiego.

no to już jest sensowne podejście.

e.

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokład zie (np. 12-16kb)

Bo wygodny jestem i leniwy :-)
I nie ograniczam sobie zbytnio - im dłużej szukam tym więcej
procków z 4-ma lub więcej UARTów znajduję...

Dziś na ten przykład znalazłem innego procka z takim samym core
ARM Cortex-M3 tylko z innej stajni: NXP, part#: LPC1763 .. LPC1769.

Wygląda mi to na te same narzędzia jak miałbym do STM32F105...

:-)

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokład zie (np. 12-16kb)

NXP mogę polecić.
BTW, kiedyś popełniłem jakiś mostek RS-owy na niski bitrate (3 portowy
OIDP, oczywiście z małymi buforami) na PIC16F84, więc jeśli znajdziesz
jakiegoś ARM-a bez wystarczającej ilości UARTów myślę, że się wyrobi ;)

e.

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)

Do coretx-ow z NXP polecam srodowisko LPCExpresso:
http://ics.nxp.com/lpcxpresso /
Jest to darmowe IDE oparte na eclipse, z kompilatorem gcc i
debugowaniem, darmowa wersja ma ograniczenie do 128k kodu - ale tylko
narzedzie do programowania ma to ograniczenie.
Sa tez tanie development board - za 20 € masz plytke eval i JTAG
http://www.embeddedartists.com/products/lpcxpresso/lpc1768_xpr.php
JTAG mozna 'odlaczyc' od eval board-u i uzywac ze swoja plytka.

Pozdr
AK

Re: Mikrokontroler z dużą ilości ą ramu na pokładzie (np. 12-16kb )

Dzięki. Przyda się informacja.

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ram u na pokładzie (np. 12-16kb)

Może IAR? W wersji do 32k jest bezpłatny.
http://supp.iar.com/Download/SW/?item=EWARM-KS32

Pozdrawiam,
Maciek

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ram u na pokładzie (np. 12-16kb)

AVR32? Np: AT32UC3A0512 i pochodne. AFAIR 3 USARTY ma.

--
Jerry1111

Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokład zie (np. 12-16kb)

AT32UC3A0512 jest zdyskwalifikowany bo digikey.com go nie ma ;-)
Nie chcę proca z którym mam problemy przy kupnie już na początku...

Site Timeline