Mikrofon pojemnościowy + zmiana oporu na dzwięk.

Witam. Czy mikrofon pojemnościowy zmienia swój opór zależnie od natężenia dzięku dookoła niego? Pytam bo chciał bym skonstruować sterownik częstotliwości do stroboskopu, chodzi o to żeby migał w rytm muzyki. Może mikrofon zamiast potencjometra?

Reply to
cdj

Użytkownik "cdj" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bemdou$r50$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

On się nazywa "pojemnościowy" a nie "oporowy". Mam mówić dalej? :-)

Tak prosto się nie da niestety.

Jarek P.

Użytkownik "cdj" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bemdou$r50$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Spróbuj z wkładką mikrofonową od starego telefonu.

Użytkownik "Walduś" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bemej7$h9n$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

- to jest wnętrze stroboskopu. Na dole widac potencjometr. Mam wkładke taka o jaka ci chodzi. Niewiem tylko do których pinów potencjometra mam podłaczyc ta wkladke (gdzie srodek gdzie mase).

Reply to
cdj

Z tego zdjęcia niewiele wynika ale prawdopodobnie środkowy jest z którymś zwarty. Jedna końcówkę podłączasz do zwartych a droga do wolnego. Ale czy to zadziała tak jak byś chciał to nie wiem.

Użytkownik "Walduś" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bemi1g$7a5$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Chyba bede musial wymontowac ten potencjometr. Acha najważniejsze: Sprawdzilem to na zasilaczu i zarowce. Na dzwiek opor sie zwieksza bo zarowka przygasa na bas. Wniosek z tego taki ze im glosniej tym bedzie wolniej migal na uderzeniu basu. Szkoda ze niewiem jaki ma opór ten mikrofonik.

Reply to
cdj

Użytkownik "cdj" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bemjlk$esq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

acha no i jeszcze jedno. ten mikrofonik bez dzwieku ma jakis opor bo bezposrednio bez mikrofonu zarowka na zasilaczu swieci jasniej. czyli bez dzwieku nie bede mial w stroboskopie 10 Hz tylko pare badz kilka Hz mniej

Reply to
cdj

Fri, 11 Jul 2003 17:03:31 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "cdj" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Opor ? Baaaaardzo, ale to baaaardzo duzy :-)). Dlatego zwykle pierwszy stopien za takim mikrofonem jest na JFET-cie/MOSFET-cie. Mikrofon pojemnosciowy podlacza sie w ten sposob, ze przez odpowiednio dobrany rezystor (kika kilo zwykle) zasila sie jego nozke oznaczona "+", a nozke "-" daje sie do masy :-)). Odsprzega sie zasilanie kondensatorem i uzyskuje sygnal. Mikorofon nie zmienia oporu tylko wytwarza niewielki sygnal napieciowy. Niektore stare mikrofony pojemnosciowe mialy oddzielna nozke do zasilania i wbudowany tranzystor, robiacy za pierwszy stopien.

Reply to
BLE_Maciek

A jak myslisz - ile wytrzyma potencjometr 1MOhm 0.5W, dosc typowy. Albo np czym kreci galka obok napisu FOCUS na trafopowielaczu ?

Poza tym tu nie o to chodzi.