Mikrofalówka - praca jałowa.

Zastanowił mnie bilans energetyczny mikrofalówki, tj. jaki wpływ na
konsumpcję energii ma obecność/nieobecność masy odbierającej energię RF z
magnetronu.

Zapiąłem miernik cęgowy (zwykły, nie True-RMS) na kabel zasilania i tenże
miernik wykazał wzrost prądu zasilania o ~10% po włożeniu kubka z wodą.

Jałowy prąd ( na pusto ) jest jednak dość duży. Gdzie wówczas podziewa się
energia pobrana z zasilania?

Wraca do magnetronu w całości, jako fala odbita i wywiewa ją wentylator? - w
to zwątpiłem, a gdzieś musi wyłazić. Blachy obudowy pozostają chłodne.

Re: Mikrofalówka - praca jałowa.

Dopoki ne mierzysz fazy (mocy rzeczywistej) to ten pomiar mozesz o
kant d. potluc, bo moze byc tak, ze masz na luzie jalowy prad trafo
(cos fi ~ 0) a pod obciazeniem niewiele wiekszy nominalnie ale
rzeczywisty prad (cos fi >0) i niby 10% wiecej, ale mocy rzeczywistej
- kilkakrotnie.

A na luzie to grzejesz magnetron, powietrze (bardzo niewiele) i tyle.

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl
[...]

No fakt - może kiedyś się zepnę i pomierzę dokładniej.

Re: Mikrofalówka - praca jałowa.

tzn, na wszystkie przewody na raz ? :)

e.

Re: Mikrofalówka - praca jałowa.

W jakim celu na wszystkie - zwykle trudno tym sposobem uzyskać wskazanie
znacznie odbiegające od zera?

Re: Mikrofalówka - praca jałowa.

Bardzo dobrze, że nie na wszystkie :) po prostu tak dziwnie to było napisane
:)

e.

Site Timeline