mikrofalówka - pobiera prąd, a nie grze je mikrofalami...

Mikforalówka typu mpm-produkt AfiC czy cos takiego, noname, najprostsza
z możliwych (mechaniczne pokrętło czasu, mechaniczne pokrętło mocy,
timer napędzany silniczkiem - zero elektroniki.
Ciekawe uszkodzenie - mikrofalówka podczas pracy pobiera sensowny prąd
(4.5-4.8A przy cosfi 0.89-0.90), a zawartość (np szklanka z wodą) nie
jest nagrzewana. Na opcji "gril" żarówki-kwarcówki chodzą ok.

Z poboru prądu domyślam się, że całość po stronie 230v chodzi ok
(sprawdziłem stycznik drzwi, przełącznik gril/mikrofala itp - wszystko
ok) Nie mam czym zmierzyć w.n. (a w zasadzie nawet nie wiem czy chcę), a
oprócz wyjścia z trafa - jest tam tylko duuuży kondensator (ch.wie czy
sprawny - ale zwarcia nie ma), wielka (długa) dioda do obudowy (nie
przewodzi w żadnym kierunku, ale może to paczka diód jako
wysokonapięciowe, i ma napięcie przewodzenia kilka V, a mój multimetr
tego nie łyka), oraz jakieś dziadostwo (chyba kondensator+opornik) przez
który idzie zasilanie z trafa na ten duży kondensator w.n. No i
magnetron. Włączać tego (i mierzyć) w postaci rozebranej - nie zamierzam ;)
Czy jest jakikolwiek sens patrzeć w to? W sumie zawsze mogę wywalić, ale
musiałbym kupić jakąkolwiek mikrofalówkę "na studenckie mieszkanie",
więc może tą bym ożywił.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: mikrofalówka - pobiera prąd, a nie grzeje mikrofalami...
Cena mikrofalówki z mechanicznym timerem Zelmera - ok 160 zł.

Re: mikrofalówka - pobiera prąd, a nie grzeje mikrofalami...

Cena bezpiecznika - 15 -30 zł

--
Czarek

Re: mikrofalówka - pobiera prąd, a nie grzeje mikrofalami...

Po stronie wysokonapięciowej powinien być jeszcze bezpiecznik np. taki:
http://www.multielektronik.pl/bezpiecznik_b_0_7a_5kv-11-1-1381.html

--
czarek

Re: mikrofalówka - pobiera prąd, a nie g rzeje mikrofalami...

Dzięki, to co myślałem że jest kondensatorem w obudowie
wysokonapięciowej - było jedynie obudową do takiego bezpiecznika 0.75A
5kV ;) zwykły szklany rurkowy, tylko trochę dłuższy, i oczywiście spalony :)