Mikrofalówka po zbiciu szyby - czy jest bezpieczna dla zdrowia?

Mam pytanie do znawców tematu kuchni mikrofalowych. Jestem w posiadaniu kuchenki mikrofalowej o zbitej zewnętrznej szybie w drzwiczkach. Jest to model RHM2505 firmy Russell Hobbs taka jak tutaj:

że to jakas chińszczyzna robiona pod różnymi nazwami? Konstrukcja drzwiczek jest następująca: Od wewnatrz znajduje się jak zwykle w kuchniach mikrofalowych uszczelniona szyba, potem gruba metalowa maska (siatka) z małymi otworami, a na zewnatrz (była) szyba pokryta od zewnatrz prawdopodobnie irydem albo jakimś innym ciemnym metalem tak jak boczne lusterka samochodowe. Być może kiedyś udałoby mi sie dokupic całe drzwiczki z jakiejsc uszkodzonej mikrofali, ale na razie nie ma na to szans. Chciałbym wtawić tam powiedzmy jakąś (prawdopodonie poliweglanową) szybkę i użytkować mikrofalówkę na działce, ale nie wiem czy będzie bezpieczna dla zdrowia? Chodzi o ewentualne wydostawanie się mikrofal na zewnatrz kuchni. Nie wiem czy to metaliczne pokrycie zewnętrznej szyby to tylko dekoracja, czy tez ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania kuchni mikrofalowej? Na koniec dodam, że pozostałe elementy drzwiczek mikrofalówki są nieuszkodzone. Byłbym wdzieczny za odpowiedz w tej sprawie

pozdrawiam - Janusz

Reply to
sofu

Desoft

W dniu 2011-05-24 11:58, Desoft pisze:

możesz używać. Barierą dla mikrofal jest właśnie siatka metalowa o małych oczkach. Twoja rozbita szybka to tylko dekoracja możesz tam zamontować cokolwiek.

(to MT-99 to jakiś FET z otwartą bramką ? :)

Reply to
gary

Użytkownik "gary" snipped-for-privacy@cotam.pl napisał w wiadomości news:irg06s$f8a$ snipped-for-privacy@srv.cyf-kr.edu.pl...

wsadz do srodka komorke i zadzwon na nia. Slabo ekranuje mikrofala, oj slabo. Moze ta szybka nie jest taka dekoracyjna :-)

Dnia Tue, 24 May 2011 12:45:44 +0200, J.F. napisał(a):

Komorka pracuje na dlugosci=mikrofale???

Reply to
Jacek

jak ma BT bądź WIFI to jej się zdarza :)

Reply to
adamschodowy

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:irg28f$n8m$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

----

Na pewno ma jakieś znaczenie? To jest warstwa metalu jak na lustrze półprzepuszczalnym. Pytanie tylko czy juz siatka nie jest wystarczająca? Byc może wykorzystuje się też jakieś szkło z dodatkami? Można w necie kupic specjalne odporne na wysopkie temperatury folie, które niby ma sie naklejać w przypadku uszkodzenia warstwy wewnetrznej.

tutaj mamy do czynienia z brakiem szyby zewnetrznej, reszta jest O.K! Zrobiłem doświadczenie z dzwonieniem na komórkę umieszczona wewnatrz mikrofałowki. Nie próbowałem dzwonić gdy szybka była na miejscu, ale teraz da się dodzwonić. Ale co ciekawe mam drugą mikrófalówkę: stary dobry Opticook Mulinexu i tam się tez da dodzwonić. Trzeba by próby podobic na innych jeszcze mikrofalówkach, ale być może to zależy od częstotliwości fal? Dla mikrofal siatka może stanowic przeszkodzę, a dla fal wykorzystywanych przez komórki już nie? I pewnie tak właśnie jest?!

Janusz

Reply to
sofu

W dniu 2011-05-24 13:07, Jacek pisze:

1800 vs 2450. Przy ocenie skuteczności ekranowania, nie jest to bardzo duża rócznica. Ale lepiej włączyć w niej WiFi i obserwować jak spada jej moc po zamknięciu w mikrofali.
Reply to
Mario

Użytkownik "Jacek" snipped-for-privacy@ola.pl napisał w

Mniej wiecej - umts 2.1GHz, kuchenka 2.45.

1.8GHz tez niedaleko, a i 900MHz, nie jest jakos calkiem roznie.

Jak wroce do domu to przetestuje Bluetootha i jego 2.4Ghz.

Rozbierz mocowanie szyby i zobacz czy hdzies sa slady po jakims laczeniu ktore zapewnia przewodnictwo elektryczne. Szczegolnie od strony tej metalizacji. Jelsi dali jakas siatke na gabce to pewnie metalizacja byla wazna. Jesli wkleili i nie dali nawet drucika to byla _raczej_ tylko dekoracja...

Reply to
ptoki

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:irg4jk$vf9$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

A cholera wie, poki czlowiek sam nie ma miernika i nie zmierzy to sie nie dowie :-)

Aha - jak tam na szybie natezenie mikrofal bylo duze, to by ta warstwa szybko odparowala.

No ale nadal zostaje niepewnosc czy np po samej siatce nie ma 5W, a po szybce 0.5W. Pomacac czy szybka ciepla ? :-)

Z szybka tez sie da. Slabo te kuchenki ekranuja - strach po kuchni chodzic, a na pewno nie nalezy sie przez drzwiczki gapic :-)

To akurat dziala odwrotnie - siatka bedzie przeszkadzala bardziej dluzszym falom z komorki.

Choc 2.4GHz to fala 12cm, 900MHz co 33cm, wiec w zasadzie dla obu siatka powinna dobrze przeszkadzac.

Kiedyś instalowałem w pewnym obiekcie alarm z czujkami mikrofalowymi. Czujki były w pomieszczeniach biurowych i miały "wystawać" zasięgiem poza okno (był tam taras). Wszędzie działo OK poza biurem prezesa. Za cholerę nie można było nic "wykryć" za oknem. W tym pomieszczeniu, jako jedynym były okna lekko przyciemnione (jakoś domieszkowane szkło). Tłumienie było bardzo mocne - ostatecznie tam czujka łapała tylko wnętrze.

Tak, że być może i tutaj szkło jest "specjalne". Jakkolwiek trudno porównać moc mikrofali do mocy czujki :)

Ale, może jako dodatkowe zabezpieczenie...

Reply to
sundayman

Uszanowanie

Niektóre źródła podają , że sprawne kuchenki bada się raz w roku , a nie zaszkodzi co 6 miesięcy, ale to Polski nie dotyczy , tu inna panuje kultura techniczna . Proponuję po prostu użyć testera i sprawdzić - porównać z innymi modelami , niekoniecznie tej samej marki . Osobiście uważam , że nawet sprawna kuchenka jest dość silnym źródłem pola EM i warto trzymać się jak najdalej w czasie pracy .

SP4OLN

W dniu 2011-05-24 11:32, sofu pisze:

Poczytaj kiedy zbierają elektrośmieci i oddaj. Próba naprawy może skończyć się śmiercią a użytkowanie nieszczelnej jest szkodliwe dla zdrowia. Kup nową za 150 zł. Decter

Reply to
DECTer