mikrofalówka dalekiego zasiegu

witam
mam potrzebe przekazać dużo energi na parę metrów nie zabijając przy tym
przypadkowych osób. (rozgrzać szklanke wody z 10m) Podejrzewam ze
zwyczajnie sie tego zrobić nieda, jednak znalazłem na YT filmik
pokazujący ze z mikrofalówki da sie zrobić coś.. jakby działko
mikroflalowe. Raczej sciema, wiec pytam tutaj. O ile wykonam jakąś
obudowę, antene kierunkową (wszystko w domu z ogólno dostępnych
materiałów) do magnetronu z mikrofalówki, zakładając ze ma on 1000W, ile
W trafi do szklanki z wodą oddalonej o 10m?

ToMasz

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
podaj link do yt

m ze

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Zakładając że po zdjęciu obudowy z mikrofalówki, moc padająca na szklankę
stojącą na talerzu obrotowym w mikrofalówce nie zmieni się, to oddalając
szklankę dwukrotnie od okienka magnetronu moc spadnie czterokrotnie (idzie z
kwadratem).

Dodatkowo moc spadnie po zdjęciu obudowy. Aby temu zapobiec należy użyć
soczewek.
Wobec "z ogólno dostępnych materiałów" raczej nie do zrobienia.

--
Desoft

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

W mikrofalce dzięki odpowiedniej obudowie tworzy się fala stojąca - bez
tego grzanie będzie mizerne.

Mirek.

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

A mozesz wykonac 5m srednicy antene ?

Laser CO2 :-)

J.

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:
c przy tym

Jak moBF%e to moc mikrofalF3%wki rozB3%oBF%y mu siEA% na te piEA%E6 metr=
F3%w B6%rednicy 020%
trochEA% cienko jak na gotowanie wody. Bo w odlegB3%oB6%ci 10m gEA%stoB6%
E6% mocy20%
bEA%dzie miaB3% podobnB1% jak w apreturze anteny.
Jak nie moBF%e - to dyfrakcja zje mu zbieBF%noB6%E6 wiB1%zki i na 10m bEA%
dzie miaB3%20
wiB1%zkEA% o B6%rednicy 5m albo i wiEA%cej - czyli jak siEA% nie obrF3%ci=
E6%...
MoBF%e zwierciadB3%o eliptyczne by coB6% pomogB3%o (oB6%wietlacz w jednym=
 ognisku,20%
szklanka w drugim, oczywiB6%cie nadal mF3%wimy o paru metrach B6%rednicy)=
 ale20%
tu juBF% wchodzimy w kwestie budowy B6%redniej wielkoB6%ci stacji radiolo=
kacyjnej.

--20%
Darek

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Ale ja nie chce wiazki rownoleglej.

Teoretycznie mozna liczyc na znacznie mniej.

Tak to sobie wlasnie wyobrazalem ...
A czy parabola bedzie duzo gorsza ? Oczywiscie z emiterem poza
ogniskiem. nawet chyba sferyczne moze byc.

J.

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
Ze wzoru na dyfrakcyjną wielkość ogniska wychodzi, że przy założeniu
ogniskowej 10m i długości fali 0,125m (typowa mikrofalówka) średnica
anteny (jej apertura) musiała by być rzędu 15m, żeby ognisko było o
średnicy ok. 20cm. Oczywiście nie cała energia znalazła by się wtedy w
tym obszarze.

Więc pewnie się da zrobić taki eksperyment, jeno ciut duża konstrukcja
potrzebna. Można oczywiście znacznie zwiększyć częstotliwość mikrofal,
ale nawet 10GHz wymaga jeszcze anteny 4m średnicy. Dopiero powyżej 20GHz
wymiary anteny zaczynają się zbliżać do wymiarów "ludzkich".

Podejrzewam, że taką sztuczkę znacznie łatwiej byłoby zrobić przy pomocy
ultradźwięków, bo np. 200kHz ma długość fali ok. 17mm, co daje wielkość
anteny rzędu 2m. Tłumienie na 10m jest jeszcze do wytrzymania,
niebezpieczeństwo wiązek bocznych nie za duże, ale za to trzeba by było
zrobić szklankę, która dobrze pochłania dźwięk.

W. Bicz

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Niezły pomysł na nagrodę Darwina.
Eksperymentator pewno przeżyje ale swoich genów nikomu nie przekaże, jak
sobie jajka ugotuje.

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
fakt , podaja ze promieniowanie uszkadza material genetyczny :)

teoretyzujac jesli zastapi sie konwerter z anteny satelitarnej  magnetronem ,
uda sie dorobic ogniskowanie wiazki to tak , ja bym jednak za to sie nie bral

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Tylko najpierw przekręć miskę w inną stronę bo zestrzelisz satelitę. ;)

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
UBF%ytkownik nenik napisaB3%:
e, jak

AF%adnego materiaB3%u genetycznego nie uszkadza - nie ten poziom energii =

kwantu. Normalnie i po prostu niszczy pewne komF3%rki przez podwyBF%szeni=
e20%
temperatury - po pierwszej sesji parEA% dni ciupciania bez ryzyka, po20%
drugiej - same dziewczynki (starzy mikrofalowcy zawsze rozwaBF%ajB1%20
zagroBF%enie w kontekB6%cie (mam wszystkie dzieci czy jeszcze nie?), na20%
koniec bezpieczeF1%stwo do koF1%ca dni jego.

--20%
Darek

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Sytuacja autentyczna, z poligonu wojskowego z lat 70/80, kolega mi
opowiadał:
Żołnierze upiekli owcę z odległości kilkudziesięciu metrów.

Kolega ma dzieci i ma się dobrze ;)
Siedzieli w klatce Faradaya.

A szło o zakład, założyli się z szefem kompami o tygodniową bodajże
przepustkę.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Super, za przepustkę... to może tego kolegę też niech ktoś teraz
upiecze?? Przecież zwierzęta-ssaki odczuwają ból tak samo, jak człowiek....

Pozdrawiam
Konop

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Sorry, nie przyszło mi do głowy, że ktoś może pomyśleć, że tak na żywca :(

Zwierzak był kupiony od górali, już częściowo wypatroszony.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
Hehe, no to zmienia postać rzeczy ;)... widać, że to ja nie pomyślałem ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

ale nie zmienia to faktu że poborowi to głąby co za pszepustke robią za
kruliki dośfiatczalne:O(

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Nie o to chodziło.
Jakiś tam porucznik czy ichni jenerał kazał żołnierzom montowac kolejne
elementy przy już pracującym radarze. Żołnierze odmówili, a przełożony
"wykonac, a o trudnościach meldowac po wykonaniu rozkazu". Debil nie dał
się w żaden sposób przekonac, więc paru mądrzejszych wykonało
inscenizację w w/wym sposób, przy okazji zdobywając przepustkę ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

P.S.
Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Hmm... Pamiętam, że parę lat temu na TVP2 bodajże leciał serial
popularnonaukowy o nowoczesnych technologiach. Jeden odcinek mówił m.in.
o rozmaitych typach broni, jakie być może znajdą zastosowanie w
przyszłości. Wśród pomysłów było m.in. działko mikrofalowe, które byłoby
stosowane podczas rozrób ulicznych na tak dużą skalę, że standardowe
środki zawiodłyby. Z pewnością szkodliwa broń, ale zdecydowanie mniej
zabójcza niż kule z broni palnej...
Nie wiem ile w tym prawdy było. Z drugiej strony gdy zajrzy się na
stronę DARPA i poczyta w jakie cuda się teraz bawią, to nie wydaje mi
się to wcale takie nieprawdopodobne...

Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu

Po powodzi w 1997 pojawiła sie podobno metoda osuszania ścian i przy
okazji odgrzybiania za pomocą urządzenia ze znacznym udziałem kuchenki
mikrofalowej. Nie wiem, czy to naprawdę działało, ale jakiegoś sensu
można by się w tym doszukać.

--
Grzexs

Site Timeline