Mikrofala

Kuchenka mikrofalowa ... i ze zdziwieniem widze ze w komplecie jest
jest taka druciana podstawka.
Nie bardzo wiem po co - zeby mozna bylo kotlet blizej grilla dac ?

Ale druciana ... to juz mozna metalowe druty wsadzac do mikrofalowki ?
Fakt ze drucik 2mm, tego nie przepali ...

w instrukcji o tym ani slowa nie ma ..

J.

Re: Mikrofala

Przy programie "grill" magnetron jest wy┼é─ůczony, dzia┼éa tylko ta
kwarc├│wka u g├│ry komory. W instrukcji od mojej jest, chyba nawet w
ramce, ostrze┼╝enie, ┼╝e na programach "mikrofalowych" ten druciak nie
mo┼╝e znajdowa─ç si─Ö wewn─ůtrz.

--
butek
Re: Mikrofala

--
butek
Re: Mikrofala

Ja wkładam w programach mikrofalowych i mieszanych i nic się nie dzieje.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Mikrofala

W mojej by┼éej pracy, firma naby┼éa dla pracownik├│w chyba Whirlpoola, nieco
wy┼╝szej klasy i wygl─ůdu, do┼Ť─ç cz─Östo pichci┼éem sobie co┼Ť w przerwie, nie
kr─Öpowa┼éem si─Ö np. jednej rzeczy grza─ç na talerzu, a jednocze┼Ťnie czego┼Ť na
ruszcie, pe┼éna moc mikrofal. I ruszt nie grza┼é si─Ö w miejscach, gdzie nie
le┼╝a┼é produkt. Insrukcja tez nie zakazywa┼éa. Natomiast potrafi┼éo skwiercze─ç,
gdy na ruszcie k┼éad┼éem np. metalowy talerz z pizz─ů, kupion─ů w pobliskim
sklepie (musia┼éem unika─ç pizzy Rigga, inne by┼éy OK, bo jej zapach nieco
detonowa┼é koleg├│w, nawet kierownik si─Ö pyta┼é, co tak je*ie) :)) talerz
metalowy z pizz─ů, nale┼╝a┼éo k┼éa┼Ť─ç bez dotykania go do innych cz─Ö┼Ťci
metalowych, czyli np. na talerzu szklanym po wyj─Öciu rusztu. Kuchenka
wytrzyma┼éa tak kilka lat, a┼╝... masowa redukcja w firmie pod p┼éaszczykiem
"realokacji zasob├│w ludzkich" (terefere magnetofon w kiblu) :P
Uwielbiali┼Ťmy robi─ç na tym kie┼ébask─Ö pieczon─ů, opracowa┼éem taki spos├│b, ┼╝eby
wygl─ůda┼éa i smakowa┼éa, jak z ogniska, kombinacja grilla i mikrofal. Do mnie
nale┼╝a┼éo obrobi─ç nabyt─ů (sk┼éadkowo oczywi┼Ťcie) kie┼ébas─Ö, czasem te┼╝ po jak─ů┼Ť
siwuch─Ö i przyprawy skaka┼éem, fajnie by┼éo :) Grill aktywnie bra┼é udzia┼é w
przygotowywaniu kiełbasy - leżała na tym drucianym ruszcie.
Najbadziej dla siebie lubi┼éem przygotowywa─ç takie niby-chi┼äskie piero┼╝ki,
obficie skrapiane ostrym sosem Jalapenho, lecia┼éo go ┼Ťrednio nawet ─çwier─ç
buteleczki na sesję, ostro waliłem, ale to uwielbiam :)

og┼éosze┼ä, mailing├│w, itd., ani nawet zapyta┼ä o mo┼╝liwo┼Ť─ç ich wysy┼éki.
Re: Mikrofala
U┼╝ytkownik "Anerys"  napisa┼é w wiadomo┼Ťci

No dobra, osmieliscie mnie, zapakowalem szklanke wody, ruszt,
wlaczylem, po minucie szklanka ciepla, a ruszt zimny.

No to wyciagnalem szklanke ... po 30s ruszt goracy.

Ale cienki wolframowy drucik to jednak do zoltosci  rozgrzewa :-)

P.S. ktos wie jak uzyskac spektakularne wyniki ... np kawalek
cienkiego miedzianego drutu - prosty, wygiety, otwarty, zamkniety - no
i jaki dlugi ma byc ?

J.

Re: Mikrofala

Łuki chcesz? Zgnieciony w ręce arkusz folii alu włóż ;)
Zabawa z jedzeniem? Kilka winogron :)

--
butek
Re: Mikrofala

Jajem, jajem go.... ;)
Kurde, ale by┼éo p├│┼║niej sprz─ůtania. :(

Irek.N.

Re: Mikrofala

Taaa :) Winogrona s─ů fajne, bo ┼Ťwiec─ů przez chwilk─Ö jak ┼╝ar├│weczka
rowerowa :) No i syfu nie robi─ů :D

--
butek
Re: Mikrofala

Kiedy┼Ť, po zyt du┼╝ej ilo┼Ťci kie┼ébasy (wspomina┼éem o kuchence w swej by┼éej
pracy), t┼éuszcz wytopiony rozla┼é si─Ö, kompletnie zasyfiaj─ůc ca┼ée
urz─ůdzenie.
Par─Ö godzin mi zaj─Ö┼éo czyszczenie - trzeba by┼éo urz─ůdzenie do┼Ť─ç mocno
rozebrać, ale się udało.

og┼éosze┼ä, mailing├│w, itd., ani nawet zapyta┼ä o mo┼╝liwo┼Ť─ç ich wysy┼éki.
Re: Mikrofala
em o kuchence w swej
nie zasyfiaj─ůc ca┼ée
eba by┼éo urz─ůdzenie

OK, ale to jajo to z pod┼éogi i ┼Ťciany naprzeciwko zbiera┼ée
m. Ciekawe co
si─Ö w ┼Ťrodku dzieje, ┼╝e takie ci┼Ťnienia powstaj─ů
 (otworzy┼éo drzwiczki od
falki).

Miłego.
Irek.N.

Re: Mikrofala

(...)

Na ch┼éopski rozum - przegrzanie cieczy, gwa┼étowne wrzenie (ten sam mechanizm
rozwala w drzazgi ga┼é─ů┼║ drzewa, w kt├│re trafi┼é piorun) cieczy i za tym
wzrost ci┼Ťnienia, pewnie i fala uderzeniowa... Co rzeczywi┼Ťcie - musia┼ébym w
sieci poszuka─ç, gdzie┼Ť t┼éumaczyli, ale skleroza nie boli :)
S─ů specjalne przystawki do gotowania jajek w mikrofali, mo┼╝na te┼╝ podgrza─ç
jajko ugotowane na twardo, czy zabe┼étan─ů w talerzu jajecznic─Ö, te nie
wybuchn─ů - sam gotowa┼éem twarde i jajecznic─Ö.

og┼éosze┼ä, mailing├│w, itd., ani nawet zapyta┼ä o mo┼╝liwo┼Ť─ç ich wysy┼éki.
Re: Mikrofala
U┼╝ytkownik "Anerys"  napisa┼é w wiadomo┼Ťci grup

Z tym ze cisnienie co najwyzej takie, jakie skorupka wytrzyma.
A ona jest dosc wytrzymala ... ale na sciskanie.

No chyba ze w miedzyczasie jest juz wzmocniona solidnym wloknem
bialkowym ..

J.

Re: Mikrofala

Tak, ale ja pisa┼éem o gwa┼étownym wrzeniu. A w┼éa┼Ťnie gwa┼étowne wrzenie
sok├│w
rozwala drzewo po walnięciu pioruna. Wystarczy przegrzać ciecz, żeby dostała

impuls, a wtedy wybuchnie. Podobny te┼╝ OIDP mechanizm rozwala kot┼éy
obro┼Ťni─Öte kamieniem.

Tym bardziej. Dlaczego nie wybucha jajko pozbawione skorupki, a conajwy┼╝ej
wrze jak woda?
To te┼╝ pewnie jak z prochem - nasypany na swobodn─ů kupk─Ö, podpalony, po
prostu si─Ö pali. ┼Üci┼Ťni─Öty podpalony wybucha.

og┼éosze┼ä, mailing├│w, itd., ani nawet zapyta┼ä o mo┼╝liwo┼Ť─ç ich wysy┼éki.
Re: Mikrofala
U┼╝ytkownik "Anerys"  napisa┼é w

IMHO - jajko raczej trudno przegrzac.

A wode w zakamienionym kotle to juz niemozliwe.
Na kamieniu woda pieknie wrze.

Jesli tak, to zla hipoteza. Nie probowalem :-)

Z prochem sa dwie rzeczy - predkosc spalania zalezy od upakowania i
cisnienia,
no ale jak sie go zamknie w szczelnym pojemniku i przekroczy
wytrzymalosc pojemnika, to odlamki lataja ..

Tego pierwszego efektu w jajku nie ma.

J.

Re: Mikrofala
W dniu pi─ůtek, 4 stycznia 2013 20:00:07 UTC+1 u┼╝ytkownik Anerys napisa
ł:

┼╝ej

Nie zawsze. Osobi┼Ťcie za m┼éodu "wybuch┼éem" jajko wybite ze skorupki d
o kieliszka (zobaczyłem w katalogu wysyłkowym z "zachodu" plastikowy po
jemnik do robienia jajek w mikrofali i stwierdziłem, że nie będzie Ni
emiec pluł nam w twarz :) ), pierdyknęło jak złoto :D

My┼Ťl─Ö, ┼╝e rzecz jest zwi─ůzana z samym bia┼ékiem i wnikaniem w nie
mikrofal. Jak jajko jest mniej wi─Öcej w kupie (w skorupce, w kieliszku),
to bia┼éko si─Ö ┼Ťcina od zewn─ůtrz (by─ç mo┼╝e ┼Ťci─Öte mniej poch
łania też mikrofale), a dopiero potem wnętrze jajka się gotuje. I m
amy bum. A jak jajko jest wybite na szersz─ů powierzchni─Ö - wnikanie mik
rofal jest na tyle głębokie, żeby zapewnić bardziej równomierne g
rzanie w ca┼éej obj─Öto┼Ťci.
Pozostaje jednak pytanie, jakim cudem w takim razie dzia┼éaj─ů te orygina
lne kieliszki do gotowania jajek w mikrofali...

J.

Re: Mikrofala

A bardzo prosto... tak samo jak torebki do popcornu...
Same poch┼éaniaj─ů mikrofale grzej─ůc si─Ö przy tym
a zawarto┼Ť─ç pojemnika otrzymuje ju┼╝ "ciep┼éo z otocznia" zamiast wnikaj─ůcych
w g┼é─ůb fal.

Pewnie taka konwersja nie jest 100%,  ale najwyra┼║niej do cel├│w
"gastronomicznych" wystraczaj─ůca.

Pzdr

Re: Mikrofala
Pr├│bowa┼éem kiedy┼Ť odgrza─ç jajko ugotowane na twardo, obrane ze skorupy .
Znaj─ůc ostrze┼╝enia o wybuchaniu ca┼éych jajek przeci─ů┼éem je na po┼é├│wki,
położyłem żółtkiem do góry i obserwowałem, co będzie,
Najpierw żółtko zaczęło się kruszyć a potem nagle łupnęło i jajko
znikło.
Trzeba by┼éo je zdrapywa─ç ze ┼Ťcianek komory, my─ç ca┼ée wn─Ötrze.
Talerz przeżył.

Re: Mikrofala
Hello Irek,

Mydłem, załatwimy go mydłem!

 RoMan
Re: Mikrofala

Tako rzecze Zarathustra:

http://www.youtube.com/watch?v41%5l3bnj4TU

og┼éosze┼ä, mailing├│w, itd., ani nawet zapyta┼ä o mo┼╝liwo┼Ť─ç ich wysy┼éki.