miernik różnicy częśtotliwości -

Więc tak..... są dwa generatory. Jeden jest porzestrajany napięciowo. Potrzebuję układ któy będzie mi pokazywał różnicę częstotliwości pomiędzy tymi dwoma generatorami. Ma ktoś schemat czegóś takiego lub podejmnie się to zrobić?? Najlepiej na procku jakimś ale nie koniecznie.

Reply to
DaNsOuNd

Użytkownik "DaNsOuNd" snipped-for-privacy@w-s.pl napisał w wiadomości news:d0n8v0$8mn$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Jakie generatory? Jakie częstotliwości? Jaki zakres przestrajania? Można mieszać i mierzyć częstotliwość pośrednią. Można też niezależnie zliczać obie częstotliowości i odejmować programowo. Ale wybór metody zasadniczo zależy od tego co na wejściu.

Reply to
Marek Dzwonnik

generatory sinusa, częstotliwość około 3kHz a zakres przestrajania ok 150Hz

na wejściu czysty sinus.

Reply to
DaNsOuNd

a jakie częstotliwości podstawowe masz? Bo inaczej będzie toto wyglądało, gdy f1 = 10Hz, f2 = 15.6Hz, inaczej gdy masz 10kHz i 20kHz, inaczej gdy toto jest w MHz a jeszcze inaczej przy GHz.

Waldek

Reply to
Waldemar

no to jeszcze dokładność pomiarów jest ważna. Najprościej zrobić dwa układy formujące do CMOSa i dać na wejścia liczników jakiegoś miproca z

16 bitowymi licznikami. Reszta to już dość proste: liczniki startować i stopować ze stałą częstotliwością (np.1Hz) i dokonać operacji odejmowania na wartościach liczników.

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik "DaNsOuNd" snipped-for-privacy@w-s.pl napisał w wiadomości news:d0na2r$f5f$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Jeden ma częstotliwość 1kHz +/-1ppm, a drugi ma 1kHz +/-1% ???? A może 50Hz ?A może oba to WiFi 2,4GHz ?

Reply to
SP9LWH

dokładność.... hmm...powiedzmy 1% Wskazany odczyt analogowy ponieważ generatory modulujące będą zamienne więc stałe czasowe przebiegów modulujących mogą się nieznacznie różnić. Niestety brak mi wystarczającej wiedzy aby skonstruować taki przyrząd więc liczę na schemat lub ofertę cenową za kompletne urządzenie :)

Reply to
DaNsOuNd

nie dowalaj, przecież napisał, że ok 3kHz mają.

Waldek

Reply to
Waldemar

nie. Jeden będzie miał 3000Hz a drugi 3000-3150Hz

nie od 0-150Hz

a może poszli do lasu???

Reply to
DaNsOuNd

gotowca schematowego czy w hardwarze ci nie dam, bo nie mam. Tylko teoretycznie. Procesorowo najtrudniej zrobić analogowe wyjście. Choć akurat powinno się dać za pomocą wyjścia PWM i miernika wskazówkowego. Tylko tak nie uzyskasz tego 1% dokładności.

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik "DaNsOuNd" snipped-for-privacy@w-s.pl napisał w wiadomości news:d0ncq5$sdg$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

No to zrób sobie mieszacz podwójnie zrównoważony (jak w radiu superheterodynowym) Scalaków kilka typów jest na rynku np. MC1496

tym filtr dolno przepustowy i klasyczny częstościomierz.

Reply to
SP9LWH

Witam,

Dnia 09-03-05 (środa) o 18:46, 'Waldemar' napisał(a):

Skoro wyjście ma być analogowe, to może i cały układ da się analogowo zrobić? Może dałoby się wykorzystać do tego jakieś układy stabilizacji częstotliwości (pracujące oczywiście z otwartą pętlą) - DAFC, FLL, PLL... oczywiście tylko w roli detektorów, wyjście mamy takie jak potrzeba - analogowe.

To tylko pomysł, budowy się nie podejmuje. :) Schematy pętli FLL można znaleźć w Internecie, zazwyczaj na większe częstotliwości - trzeba przemyśleć i pozmieniać dzielniki. Podobnie z PLL, ale tu chyba będzie problem z fazą - FLL porównuje częstotliwości, PLL także fazę...

Inna sprawa to komplikacja układu - jakby się uprzeć, to można zrobić to na jednym uC. Pomysł jak wyżej może wymagać kilku scalaków...

Reply to
Dykus

No to pomijajac wszystkie inne metody mozna je jeszcze zdudnic i zmierzyc czestotliwosc sygnalu wynikowego.

W sumie to moze nawet najprosciej bedzie :-)

Dzięki za ożywioną dyskusję :) Niestety nie dam sobie sam rady przełożyć Waszych, jakże słusznych teori na układ praktyczny. Wykopałem w sieci schemat który by mnie zadawalał ale jest strasznie skomplikowany (9 scalkaków i to jeszcze TTL i do tego dużo elementów zewnętrznych - jeszcze takiej skomplikowanej płytki nie psociłem) Myślałem że może ktoś już coś takiego robił i ma gotowca i też pomyślałęm sobie że można by to bardzo uprościć stosując jakiegoś proca ale pewnie na myśleniu sie skończy :)

Postroofki

Reply to
DaNsOuNd