Miernik mocy z Lidla

Witam

Tak czytam, że te marketowe liczniki są be itd..
Ale kupiłem w Lidlu wczoraj takie coś za 4 dychy marki SilverCrest i na
początku czytając instrukcję... no fajnie. Zakres 0W do 4416W, pobór pradu
od 5mA do 16A, 3% dokładność.+/-2W wartości mierzonej.
Co mnie zaskoczyło - wyswietla Power Factor (cos fi) powyżej 0.2.
No to podłączyłem do DVD Panasonic S35 w stanie Stand By- 2W (PF 1.00) - w
instrukcji do DVD też pisze 2W
Stary TV Curtis 28M1 bańka - StandBy około 10W, właczony około 70W (zależy
co wyświetla i jak głośno) - nie wiem co w instrukcji
Stary TV Telestar 4155T 21" - StandBy 13W (PF 0,6) właczony około 50W (PF
0,7) - nie wiem co w instrukcji
DVD Samsung DVD-P184 - StandBy 2W (PF 1,0) właczony nie odtwarzający około
4-5W (PF 0,5), rozkręcający płytę 9W  a odtwarzający spokojnie 7W (w
instrukcji pisze tylko pobór mocy 9W)
Tuner SAT Ferguson AF-7318 - StandBy 7W (PF 0,6) właczony 13W (PF 0,7) (z
tyłu naklejka 30W ale wartość chyba z kosmosu - nie wiem co w instrukcji)
Tuner SAT Pioneer 1430 - StandBy 5W - nie wiem co w instrukcji
Amplituner Yamaha w StandBy 2W (PF 1.0) ale po podłaczeniu z TV w Standby
jest różnica 1W - w instrukcji pisze StandBy approx 0.8W

Lampka halogenowa na stole 50W 12V przez trafo wyswietla 51W/ PF1.0,
zasilacz warsztatowy samoróba z dużym trafem 250W jałowo i małym 8W do
zasilania LED i 4 przekaźników i pomiaru prądu wyświetla 11W PF 0,6
Opiekacz do kanapek MPM 700W wyświetla 611W/PF1.0
Nie mam lampki żadnej ze świetlówką i wtyczką...

Jak widać problem poniżej tych 2W, dalej wydaje się OK.
Chyba nie jest to złe?

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Miernik mocy z Lidla

Lecę jutro do Lidla :) Za 4 dychy to chyba warto...

Re: Miernik mocy z Lidla
Witam,
Tez kupiłem ten miernik.
Mó model też sprawuje się chyba nienajgorzej. Nawet pobór TV w standby
pokazuje 1W.
Deklarowany przez producenta 0.9W.
Żarówka kompaktowa 5W, pokazuje 5-6W,moim zdaniem super.

bhk

Re: Miernik mocy z Lidla

aha.. się zdziwiłem...
Podłaczyłem mojego APC SmartUPS 1000, wyszło że wyłaczony przyciskiem z
przodu (nic nie świeci, wszystko odłaczone) bierze 20W. No i tak 24/dobę...
Wyciagnełem 2 akumulatorki 12V, zapakowałem grzecznie w pudełko,
przeprosiłem się z BackUPS 650 dając mu akumulatorek jeden (drugi na zapas
albo gdzie indziej pójdzie) i wyłaczając hebelkiem z przodu mierniczek
wedruje odczytem na swoje minimum.

Widze że szybko się zabawka zwróci.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Miernik mocy z Lidla

Tyle, że pozbawiłeś się najważniejszej przewagi SmartUPS nad BackUPS -
ciągłej pracy przetwornicy (on-line), minimalizującej praktycznie do
zera czas przełączania. Poza tym popatrz na oscylogram tego, co wychodzi
ze SmartUPS'a w porównaniu do BackUPS (pewnie model CS).

Re: Miernik mocy z Lidla

Back starusienki, jeszcze biały i wyłacznikiem podswietlanym kołyskowym.
Wiem co ma jakie zalety a i teraz jakie wady.
Ale zgodzisz się ze mną, że do zasilania PC'ta i monitora LCD to nie ma
różnicy?
Smarty pracują u rodziny tam, gdzie są ich zalety wykozystywane- zasilają
pompy CO.
Innych zalet w warunkach domowych nie widzę. Chyba że ktoś ma faktycznie
wrażliwy sprzet na przełączenia.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Miernik mocy z Lidla

Parę miesięcy temu na wyprzedaży w Lidlu kupiłem trochę inny licznik kosztów
energii elektrycznej, model PM333-F (cena śmieszna - 5zł). Miernik ma
dokładność 0,5W, niestety nie było w komplecie instrukcji, ale obsługa
prosta.
Panasonic TV 42" Plazma w trybie standby 0,5W (tyle podają w instrukcji).
Normalnie pobiera w zależności od trybu wyświetlania od 144W dla trybu
konowego po 230W dla trybu dynamicznego. Można wprowadzić cenę 1kWh i od
razu pokazuje koszt. Jak urządzenie jest wyłączone to nie zlicza czasu i
energii. Zapamiętuje moc maksymalną, prąd maksymalny. Można ustawić alarm
dźwiękowy, który uaktywnia się po przekroczeniu ustawionej mocy/prądu.
Pokazuje również częstotliwość, cos(fi), napięcie, prąd, moc, koszt, czas.
Lodówka kosztuje mnie 7zł/m-c. :-)

Site Timeline