miernik cęgowy, pomocy

Witam Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, czy mierniki cęgowe umozliwiają pomiar prądu stałego tak samo jak zmiennego (bez przerywania obwodu mierzonego, żeby włączyć amperomierz)poprzez objęcie przewodu cęgami?Z tego co się orientowałem to służą one głównie do pomiaru prądu zmiennego, raz tylko udało mi się gdzies trafić stronke z takimi do pomiaru prądu stałego.Wiec teraz sie zastanawiam , czy jak taki cęgowy ma pomiar prądu stałego , to nie w sposób tradycyjny. Czy ktos mógłby polecić jakiś, powiedzmy który nadałby się do mierzenia prądów pobieranych przez podzespoły komputera?Pozdrawiam

Reply to
Piotr

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Tak są takie, wyglądają identycznie. W tej chwili bez problemu do kupienia ale cena trochę wyższa.

Reply to
Władysław Skoczylas

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Są takie np.:

ładność pomiaru jest mała

Reply to
SP9LWH

coś takiego jest dobrym wyborem

Jeffrey

Reply to
Jeffrey

Użytkownik "Jeffrey" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ds82v8$8jb$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Do pomiarów ułamków i pojedynczych amperów prądu stałego on się nadaje "jak pięść do nosa". Pomyli się co najmniej o "głupie" 2A, nie uwzględniając błędu wskazań od położenia miernika względem przewodu badanego

Reply to
SP9LWH

"zmienne" takze tak maja, trzeba idealnie prostopadle mierzyc do przewodu badanego w przeciwnym wypadku bedziesz mial bledny pomiar

Reply to
Zdzislaw

Użytkownik "Zdzislaw" snipped-for-privacy@usunnnnwp.pl napisał w wiadomości news:ds8c1i$2vp$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Ja to wiem, ale ktoś, kto nigdy z bliska takiego przyrządu nie widział może oczekiwać dużej dokładności, skoro zapłacił tyle pieniędzy. Pomiar prądu stałego w tych uniwersalnych przyrządach jest zwykle mniej dokładny od zmiennego.

Reply to
SP9LWH

pytający nie napisał o jakie prądy chodzi ( podzespoły komputera czyli może chodzić o dziesiątki amperów) ani ile ma funduszy na urządzenie nie wiem czy ten model ale podobne mają również pomiar małych prądów wpinając się w obwód podsumowując - mało precyzyjne pytanie i taka odpowiedź.

Jeffrey

Reply to
Jeffrey

jestem juz mądrzejszy o kilka spraw ;) chodziło o prądy do 30A, takie info znalazłem na zasilaczu, że tyle może dawać na jednym z napięć(chyba 3,3v), dokładność 1A przy prądzie 30A by mi chyba wystarczyła, nie potrzebuje tych danych do pracy tylko z czystej ciekawości.Jeden z tych mierników z tych linków daje maksymalną dokładność 3,0% przy pomiarze prądu stałego, czyli przy 30A miałbym jakies 0,9 A jeśli dobrze sobie policzyłem. A ten drugi widze , ze na zakresie 20A daje 1% wiec nawet jeszcze lepiej.Powinny wystarczyc na moje potrzeby.Pozdrawiam

Reply to
xmennn

prady rzedu 20-30A i wiecej (wlasnie - im wiecej tym lepiej) cegi mierza bez problemu (i wcale nie sa jakos strasznie czule na ustawienie petli wzgledem kabla) nie robi duzej roznicy stale czy zmienne. Ale mniejsze prady (<10A) to juz nie za bardzo, nawet zerowanie przed pomiarem (niezbedne!) niewiele pomaga. No chyba ze zadowalajaca jest bardzo marna dokladnosc

Reply to
Michcio

często robię pomiary silników które ciągną około 2A, robię to dla formalności bo pomiar mogę odczytać z falownika i wyniki są z błędem do 0,2A , i wcale kabel nie jest w środku pętli, kąty są często dalekie od wymaganych.

Jeffrey

Reply to
Jeffrey