cęgowy -> podłączenie do oscylos

Witam, zastanawiam się czy dało by się z taniego miernika cęgowego AC/DC wyprowadzić sygnał do oscyloskopu, i jakie by wtedy uzyskał pasmo przenoszenia. Może ktoś coś wie bądź ma jakieś podejrzenia na ten temat?

Reply to
Maksymilian Dutka

Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:18:09 +0100, Maksymilian Dutka napisał(a):

Jeśli konieczność przełożenia przewodu przez okno przekładnika nie jest problemem to może lepiej pomyśleć nad jakimś LEMem? Stosowaliśmy coś takiego na Politechnice Gdańskiej do badania stanów przejściowych w maszynach elektrycznych.

Reply to
badworm

Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał w wiadomości news:ih24li$rt1$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Są mierniki cęgowe w postaci samego wzmacniacza pomiarowego, z wyprowadzeniami na miernik uniwersalny - może coś takiego? Niektóre mają niestety od razu prostownik i sygnał DC na wyjściu, ale pewnie są też wersje bez prostownika. Albo to, co podpowiedział badworm - LEM-y mają chyba deklarowane pasmo 100kHz.

e.

W dniu 2011-01-18 15:02, entroper pisze:

Fajnie by było mieć miernik cęgowi i w miarę potrzeby podłączać do niego oscyloskop. Przystawka cęgowa też niebyła by zła, ale jak trafić na taką która niema jakiegoś "filtru" na wyjściu. LEM-y, raczej odpadają, jak już mam przecinać przewód to wolę zapiąć bocznik.

Ps. Pasmo 0-200Hz by mnie w pełni zadowoliło.

Reply to
Maksymilian Dutka

Zobacz na Finest CA-113 OS/AT - używam już kilka lat i jestem z niej zadowolony.

Reply to
Krenauer

W dniu 2011-01-18 18:23, Krenauer pisze:

Dziękuję, pod względem ceny i parametrów wyglądają dobrze.

Przy silnych pikach prądowych bardzo się rozkalibrowują?

Reply to
Maksymilian Dutka

Zauważyłem wpływ długotrwałego przepływu dużego prądu stałego na symetrię wskazań - instrukcja zaleca wtedy rozmagnesowanie przeciwnym prądem. Silnych pików raczej nie mierzę, ale IMO mogą one jedynie powodować chwilowe nasycenie rdzenia i zafałszowanie pomiaru.

Reply to
Krenauer

Każdy miernik cęgowy ma (powinien mieć) podane pasmo przenoszenia.

W dniu 2011-01-17 20:18, Maksymilian Dutka pisze:

Reply to
Andgro