Międzyfazowe w USA - Page 5

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Re: Międzyfazowe w USA


Quoted text here. Click to load it

Pisz nam dlugo i szczesliwe, bedziem spijac mundrosci z Twej klawiajtury
plynence.

Quoted text here. Click to load it

Wlasnie, wlasnie - straszne buce, a mogliby sie tak duzo nałuczyc.


Re: Międzyfazowe w USA
Órzytkownik "Tornad" napisał:
Quoted text here. Click to load it

bo wiesz, u nas to głuwnie przygłupiaste czpiony są, na grupach też ich cała
masa, nic taki nie umie, nic nie rozumie, ma masę papierkuf za znajomości, i
coś tam skończył bo mu kazali i ta nasza mentalność nieroba nieudacznika,
czyli skoro ja nic nie umiem to niemożliwe żeby ktoś umiał i jeszcze znał
się na całej masie tematów, więc spokojnie, daruj sobie tych idiotów, oni tu
są bo im za to płacą, robią to co im sowiecka władza karze, a ty jesteś dla
nich "element niebezpieczny" co może obalić ich mity dla ludu, a to
niebezpieczne:O)


Re: Międzyfazowe w USA

Quoted text here. Click to load it


Ojacie ale samokrytyka. BTW wracaj do klopa - PLONK


Re: Międzyfazowe w USA
Quoted text here. Click to load it

Nie tłumacz się dlaczego masz mały domek bo to nas nie obchodzi...
Napisałem że większe domy mają przyłącze 200A aby uzupełnić Twoją
wypowiedź a nie aby Ci jakieś błędy poprawiać.

Quoted text here. Click to load it

 Wyluzuj bo Ci żyłka pęknie...


Re: Międzyfazowe w USA
Dnia Wed, 18 Nov 2009 00:31:27 +0100, Tornad napisał(a):

Quoted text here. Click to load it

No właśnie, tyle razy miałem zapytać i zawsze mi wylatywało z głowy. Jak
oni tam do cholery kręcą silnikami większymi od 1kW? U nas wiadomo, 3 fazy
i się kręci...
--
Jacek

Re: Międzyfazowe w USA
Hello Jacek,


Quoted text here. Click to load it



Mają też 3 fazy - ekspierd trochę kłamie.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: Międzyfazowe w USA
RoMan Mandziejewicz schrieb:
Quoted text here. Click to load it

Dokładnie tak. W skrócie:

Sieć energetyczna jest (trójfazową) siecią średniego napięcia. Domy
mieszkalne są podłączone przez transformatory, na ogół wiszące na
słupach linii ŚN i dostają 2x110-120V (fazowo 180 stopni, trafo z
odczepem) i moc, jaką potrzebują. Na ogół dużo, ze względu na
klimatyzację, piekarniki indykokompatybilne i audiofilskie wzmacniacze
audio (te po n-kW sinus na kanał). Większość ustrojstw domowego użytku
jest podłączona między jedną z faz a środek trafa, czyli na 110-120V,
urządzenia dużej mocy są podłączone międzyfazowo + odczep z ziemią. Ale
uwaga!!, elektronika w urządzeniach dwufazowych jest w więszości
przypadków podłączona jednofazowo!

Oprócz tego możesz mieć prąd trójfazowy, 3x127V, co 120 stopni jak u
nas. Pozytywną strona tego jest fakt, że napięcie międzyfazowe wynosi
ok. 220V, dzięki temu mogę się tam podłączyć z nieuniwersalnymi
urządzeniami europejskimi, o ile mi częstotliwość nie przeszkadza.
Oczywiście są też przyłącza trójfazowe dla wyższych mocy o wyższych
napięciach. Nie wiem dokładnie, ale to coś w okolicach 3x400V, ale się w
tym nie babrałem. 3x127V/30A mi wystarcza w zupełności.

W drugą stronę zastosowałem trick następujący: dostaliśmy urządzenie
zasilane właśnie 3x127V/63A. W sumie są to dwa silniki sterowane przez
przekształtniki. Przełączyłem uzwojenia pierwotne transformatorów z
gwiazdy (3x127) na trójkąt (3x220V). Na szczęście mają one sporą
rezerwę, na skutek niższej częstotliwości impedancja uzwojeń jest
niższa. Przez to styczniki poszły się kochać po kilku latach. Wymieniłem
na 110V/50Hz i chodzą już ponad 10 lat bez problemu.


Rozwiązanie dla kolegi:
Autotransformator 2x110V słusznej mocy (P-pralka + P-suszarka), do tego
amerykańskie gniazda i już sprawa gotowa.

Waldek

PS
Amerykańską pralkę też bym chciał mieć, ale nie wiem, gdzie bym to
postawił ;-).

Re: Międzyfazowe w USA


Quoted text here. Click to load it

A te wieksze dostepne w Polsce nie starczaja? Ja uzywam zwyklej - co prawda
tylko dwie osoby, ale naprawde rzadko uzywam, zwykle ida trzy prania ciagiem
ale ze wzgledu na kolory i materialy i tak bym jednorazowo nie mogl odpalic.


Re: Międzyfazowe w USA
Ghost schrieb:
Quoted text here. Click to load it

Czasem by się po prostu przydała. Moich dwóch niedorostków i ja
produkujemy dość dużo rzeczy do prania. Szczególnie po urlopie mam orgię
pralniczą. Ale fakt, na co dzień te 6kg ładowności wystarcza.

Waldek

Re: Międzyfazowe w USA

Quoted text here. Click to load it

No tak, dwa niedorostki plci meskej moga dac pralce w kosc... znaczy w
beben.


Re: Międzyfazowe w USA
Tornad pisze:
Quoted text here. Click to load it

To typowa instalacja jak u nas jednofazowo zasilane gospodarstwa domowe.
Z tą róznicą że sa dwa fazowe, neutralny i uziemienie.
Zapewne te transformatory na słupach są z jednej strony 3 fazowe z
drugiej dwufazowe ??? , bo 3 fazy w stanach są obecne a równomierność
obciązenia faz jest wymagana i konieczna.
Mam w domu spawarkę o przełączanym sposobie zasilania albo 1 albo 2
fazowe i przesunięcie fazy o 120 nie ma znaczenia, odpowiednio sa
przełaczane uzwojenia pierwotne trafa spawarki.

Quoted text here. Click to load it

z tym uziemieniem sztucznego zera to problem poniewaz myslałem nie o
trafach ale zastosowac autotrafo.

Quoted text here. Click to load it

Układ miekkiego startu ciekawe czy tam jest pozystor mocy ?.

Faktycznie zaczyna byc sprawa nieopłacalna i skomplikowana, gdybym miał
na to wpływ wcześniej to odradził bym im sciąganie tego wszystkiego.


Tak na nasze warunki bede musiał sprawdzić czy obwód grzałki mozna
właczyć na nasze 1 fazowe bezposrednio a układ sterowania jezeli jest
zasilany z połowy miedzyfazowego z uzyciem autotrafa mniejszej mocy.

Wymysliłem to tak że jezeli 1 i 3 to zaciski 240 V to właczyć na nie
bezposrendnio nasze jednofazowe, N->1 Faza->3 jednoczesnie autotrafo
mniejszej mocy na sterowanie odpowiednio do 1(N),2(N*),3(F) tworząc
sztuczne N*, i ochronny normalnie do obudowy. Wg mnie to powinno
zadziałać i niepotrzebne będzie duże autotrafo.

Ale dokad nie rozbiorę tych urządzeń nic nie mogę powiedzieć. Chyba że
ktoś to sprawdzał.



Quoted text here. Click to load it

Dzięki trochę wiem więcej ale jeszcze mało :-).
pozdr
AK






Re: Międzyfazowe w USA
Quoted text here. Click to load it
uziemia
  Dzieki za dzieki co sie tu rzadko zdarza.

 Widzialem pare tego typu suszarek, jedna nawet podlaczalem.

 Wiec dobrze myslisz. Te grzalke trzeba odlaczyc od reszty szczegolnie
zlikwidowac ten przewod srodkowy, "zerowy" on jest z reguly oznaczany kolorem
bialym. Te dwa pozostale, "gorace" maja kolory czarny i czerwony chociaz
brazowy tez widzialem.
 Przewody montazowe wewnatrz urzadzen tez zazwyczaj sa kolorowe co ulatwia
orientacje. Nie zagladalem do srodka ale tam musi byc jakis stycznik,
zalaczajacy prad do grzalki, ktory jest sterowany termostatem, zegarem i
roznymi pokretlami. Ma opcje suszenia delikatnego przez srednie do bawelny,
ktora jest najbardziej zaroodporna zatem zapewne grzalka nie zawsze pracuje
pelna "para". Gdyby sie okazalo, ze wywali bezpiecznik to daj 25 A a jak
bedzie za slaby to mozesz te opcje grzania na full odlaczyc. Wtedy bedzie
suszyc troche dluzej ale wysuszy.
Wiec ja bym to podlaczyl do sieci tak jak myslisz, miezaleznie. Czyli
doprowadz napiecie 230V na odpowiednie zaciski stycznika.
 Do calej automatyki zastosowalbym trafo 240/120.  Ono nie potrzebuje duzej
mocy myle, ze kilkadzieciat wat wystarczy. Trafo jest o tyle lepsze, ze masz
rozwiazne rece i nie musisz sie obawiac, ze cos podlaczysz nie tak, jesli
polaczenie do "zera" okaze sie konieczne. Elektronika sie moze sfajczyc a
wtedy dupa w kwiatach. Musisz miec na uwadze, ze w tej suszarce jest tez dosc
wypasiony wentylator. I zapewne on chodzi na jedna faze ale jest dosc silny,
szacuje, ze ma kilkaset watow, blizej 1 HP. Wiec tu mozna autotrafo, ktore w
porownaniu z trafem, jest mniejsze i tansze.
Mysle, ze dasz sobie rade, czego Ci zycze.
Poza tym taka suszarka wymaga doplywu swiezego powietrza; okno musi byc
uchylone lub pod drzwiami odpowiednio duza szpara. Ona ma tez wywiew, podlacza
sie 4 calowa aluminiowa, elastyczna rure, ktora wyprowadza sie na zewnatrz. Do
tego celu stosuje sie specjalne koncowki z wieczkiem, ktore normalnie
zamkniete, odchyla sie pod wplywem cisnienia. Je instaluje sie w scianie nad
suszarka ale dluzsze nawet 4 metrowe rury odprowadzajace wilgotne powietrze,
do wentylacji, tez widzialem.
No i taka suszara prad zre, ze hej.
 Pzdr.
Tornad



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Re: Międzyfazowe w USA
Tornad pisze:
Quoted text here. Click to load it
Super biorę się do pracy, o wynikach powiadomię.
pozdr
AK

Site Timeline