Międzyfazowe w USA

No i sąsiedzi mnie teraz męczą abym coś wymyślił aby podłączać im to co
przywieźli. Oczywiscie trafa i autotrafa. Na pierwszy ogień suszarka i
pralka. Zauwazyłem ze suszarka jest chyba zasilana z miedzyfazowego
napiecia czyli 240V wiec może sposobem da sie podłaczyc do naszyego 1
fazowego.

Czy ktoś się orientuje czy połączenie między fazowe w USA to 240V i
można zasilić wówczas takie urządzenie przystosowane do miedzy fazowego
USA do naszego 1 fazowego ?.

W instrukcji suszarki do podłączenia jest listwa z 3 zaciskami 1,2,3
instrukcja przewiduje podłączenie 3 lub 4 przewodowe
zaciski listwy 1 i 3 to chyba połączenie między fazowe(240V) listwa 2
zawsze jest podłączona do zacisku Neutralnego.
jeżeli jest czwarty przewód to jest to uziemienie do obudowy.

Teraz pytanie czy ktoś sie z takim podłączeniem spotkał ?. Instrukcja to
same rysunki listwy podłączeniowej i nic więcej, zdanych parametrów.
Może byc taka sytuacja że główne zasilanie suszarki jest 240 (miedzy
fazowe) a elektronika i przekaźniki mogą byc zasilane z 115V
(jednofazowe). Wówczas można by to zrobić że zasilamy z naszego 1
fazowego zaciski 1,3 i włożyć transformator mniejszej mocy do zasilania
elektroniki.
Lub taki wpadł mi pomysł ? 1,2 zasilić z naszych 240V i dac mniejsze
auto trafo z wyjściem 115V na zacisk N.
Ale czy przekaznik róznicowo prądowy nie bedzie wówczas wywalał ?.

Coś dywaguję za mocno i chyba bez rozebrania tego ustrojstwa sie nie da
nic zrobić tym bardziej ze instrukcje dla amerykancow są historyjkami
obrazkowo ostrzegawczymi, nawet nie ma jaką moc pobiera urządzenie ale
za to jest ile średnio zaoszczędzisz dolarów na tym urządzeniu. No cóz
co kraj to obyczaj ?.

pozdr
AK

Re: Międzyfazowe w USA

1. pierwsze pytanie - co za dureń przywozi tego typu urządzenia z USA??
Ktoś totalnie bezmyślny... Przypominam że oprócz napięcia istotna
jest też dla silników prądu zmiennego częstotliwość (50 a nie 60Hz).

2. drugie pytanie - dlaczego uważasz że w instrukcji obsługi dołączonej
do urządzenia gospodarstwa domowego przeznaczonego do pracy
w konkretnych instalacjach domowych o konkretnych parametrach
miałyby się znaleźć bezużyteczne dla 99.9999% klientów informacje???
Czy na pralkach sprzedawanych w Polsce są informacje o tym jak je
należy podłączyć do sieci amerykańskiej? No coż, co kraj to obyczaj...

3. trzecie pytanie - czy suszarka jest gazowa sterowana elektrycznie
czy w całości elektryczna?

4. większość zegarków w urządzeniach tego typu pracuje bez kwarców
i napędzana jest częstotliwością sieci 60Hz a więc zegarki będą działać
niepoprawnie w Polsce na zasilaniu 50Hz.

Re: Międzyfazowe w USA

No stało sie nawiezli nikt madry im nie poradził, choc u nas cięzko o
tak DUŻĄ pralkę i suszarkę. U nas takie popierdółki są. Tam cale pranie
i suzenie na raz wchodzi :-).

No ale choć podstawowe jak pobór mocy powinny być a tu jest taki przewód
tu a taki tu a najlepiej zawołaj firmę monterską. Cos tam wiem ale
dysponując taka instrukcją tez nie wiele bym zrobił.

Elektryczna calkowicie. I pewnie ta grzałka chodzi na miedzyfazowym w USA.

Wyswietlaczy tam nie ma jest jakiś programator.

pozdr
Ak

Re: Międzyfazowe w USA

Bądź łaskaw zauważyć że KAŻDE tego typu urządzenie (tzn. takie bez "kabla
jednostronnie lub obustronnie rozłączalnego, zakończonego wtyczką") wymaga
podłączenia przez WYKWALIFIKOWANEGO montera :-))). A nie przez znajomego,
który "coś tam wie"... Skoro nie potrafisz to znaczy że nie powinieneś się
za to zabierać ;-)

Re: Międzyfazowe w USA

He no tak nalezy ostrzegać ale ja mam uprawnienia co prawda juz nie
wazne bo nie uzywam profesji od dawna. I to moje zdanie to jakby małe
zdziwienie do podejścia do gawiedzi w stanach.

pozdr
AK

Re: Międzyfazowe w USA

Stany to w ogóle dziwny kraj ;-). Ja osobiście uważam go wręcz za
poroniony....

Re: Międzyfazowe w USA

Podejście w USA jest przede wszystkim PRAKTYCZNE.
Pisanie skomplikowanych instrukcji pokrywających
wszystkie możliwe i nieprzewidywalne kombinacje
byłoby niepraktyczną komplikacją.

Re: Międzyfazowe w USA

poroniony....

I dlatego piszą żeby nie wkładać kota do mikrofalówki, ani dziecka do
pralki...? Bardzo praktycznie ;)

--
DJ

Re: Międzyfazowe w USA

Co w tym niepraktycznego widzisz?
To ostrzeżenie jest tam aby chronić producenta przed sprawą sądową.
Bardzo praktyczne ostrzeżenie. Podobnie jak na kubku styropianowym
do kawy ostrzeżenie że "kawa może być bardzo gorąca".

Re: Międzyfazowe w USA

stanach.
poroniony....

Zastępowanie ostrzeżeniami własnego rozumu.

A ja to wiem, po co ono tam jest. Bo to taka ciekawa kraj... chyba poza
się nie stosuje takich ostrzeżeń?

A nie piszą że kawa jest brudna i uszkadza odzież? ;) W sumie można się
procesować że kawa producenta XZY uszkodziła mi garnitur za $10k.

--
DJ

Re: Międzyfazowe w USA

Chyba żeby producent garnituru zamieścił ostrzeżenie, że wyrób może
zostać uszkodzony przez kawę.

Re: Międzyfazowe w USA
On 2009-11-18 18:55:07 +0100, =?iso-8859-2?Q?JarosB3%aw_SokoB3%owski?=

A... to jeśli może, to inna sprawa. Może też zostać uszkodzony przez
ptasią kupę, i zęby kota.

--
DJ

Re: Międzyfazowe w USA

W pierwszym przypadku po odszkodowanie za ewentualny brak tabliczek
ostrzegawczych należy udać się do urzędnika magistratu odpowiedzialnego
za awifaunę miejską, a w drugim do kota.

-- Posłusznie melduję, panie oberlejtnant, że nie mam żadnych rozkazów
co do tego kota.
Re: Międzyfazowe w USA

Producent kubka na zlecenie McDonalds umieścił tam ostrzeżenie nie po to
aby zastąpić własny rozum tylko aby zastąpić brak rozumu u niektórych
klientów.

To jest właśnie ciekawy kraj, w którym każdy mieszkaniec MA PRAWO
oskarżyć Cię w sądzie o wszystko i żadna cenzura mu tego nie zabroni.
W Polsce masz ręce związane przez kogoś?

Można, ale taką sprawą nikt się nie przejmuje. Obrażenia ciała w postaci
oparzeń już jednak idą w setki tysięcy dolarów i mają większe znaczenie.

Re: Międzyfazowe w USA
W dniu 2009-11-18 22:24, Pszemol napisaB3%/a:

To jest gB3%upi kraj i gB3%upia fascynacja AmerykB1% i amerykaF1%skim sty=
lem BF%ycia.
Tzn. ma prawo byE6% idiotB1%  i nie mieE6% pojEA%cia o podstawowych spraw=
ach?20%
Prawnicy tylko zacierajB1% raczki, BF%e wokF3%B3 tyle osF3%b, ktF3%re za=
chowijB1% siEA%20
jak chorzy umysB3%owo nie majB1%cy pojecia o tym, BF%e moBF%na siEA% np. =
poparzyE6%20
gorB1%cB1% kawB1% a to dla prawnikF3%w grube miliony do ich kiesy.

a w postaci
ksze znaczenie.

No bo skoro "amerykaniec" nie zobaczyB3% napisu ostrzegawczego na kubku t=
o20%
uwaBF%a, BF%e wszystko jest ok (myB6%lenie i instynkt samozachowawczy "wy=
B3%B1czony")

--20%
Cz.

Re: Międzyfazowe w USA

Daj spokoj - to jest odprysk skutecznego systemu prawnego, efekty uboczne.
Tylko idiota traktuje je jako blogoslawienstwo. Po prostu cos za cos.

Re: Międzyfazowe w USA

Ciekawe na jakiej podstawie zamawiający taki napis przyjął założenie, że
klient umie czytać. Może kubek powinien mówić, że zawartość gorąca, a dla
niesłyszących mieć koguta włączanego powyżej np. 60 st C (nie wiem ile to st
F).
P.G.

Re: Międzyfazowe w USA

Szkoda, ze zanim napisales tego posta nie zadales sobie trudu
sprawdzenia o co chodzilo z tym kubkiem.
A chodzilo o to, ze pewna kobieta sie mocno poparzyla korzystajac z
McDrive, nie dlatego, ze nie wiedziala, ze w kubku jest wrzatek, tylko
dlatego, ze kubek nie byl dostosowany do wrzatku, byl miekki i sie
wyginal. Kiedys u nas tez serwowano wrzatek w takich kubkach
dostosowanych tylko do zimnych napojow. Ubczna kwestia jest to, ze woda
wcale nie musi miec 100 stopni, zeby zaparzyc herbate, czy kawe, a nawet
nie powinna miec. Kobieta w wyniku opazen miala kilkakrotnie robiony
przeszczep skory i operacje plastyczne. A efektem tego procesu nie jest
kuriozalny napis, zeby uwazac na wrzatek, co jak widac dostrzega kazdy,
tylko zmiana form kubkow, na spieniony polistyren, ktore sa sztywne i da
sie je trzymac bo nie przewodza tal dobrze ciepla jak cienki kubek
polietylenowy. Jak ktos sprzedaje takie rzeczy przez okienko samochodu
to powinien myslec o bezpieczenstwie i tego ta sprawa dotyczy. Mozna
narzekac na system prawny w USA, ale dzieki tej karze cos sie zmienilo
na lepsze, w Polsce po latach w najlepszym wypadku jakas inspekcja
nalozylaby kare 100zl i dalej wszyscy mieliby wszystko w dupie.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Międzyfazowe w USA
Hello T.M.F.,

W kwestii formalnej: masz rację w przypadku kawy (95-98 stopni) ale
absolutnie nie w przypadku _czarnej_ herbaty. Tu musi być bulgoczący
wrzątek i każdy stopień mniej ma znaczenie dla jakości naparu. Dlatego
czarna herbata parzona w górach jest po prostu niesmaczna.

Jedynie zielone i "białe" herbaty nie powinny być zaparzane wrzątkiem.
Na temat czerwonych herbat autorytety się kłócą ;)

Re: Międzyfazowe w USA

O, jak to zawsze mozna sie czegos tu dowiedziec :)
Ale mysle, ze dla herbaty z McDonalda to chyba bez znaczenia.

http://idom.sourceforge.net/